• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Så här gick det till när frakten blev ett aber!
Eller:
Stroboman köper Rolle!
Har funderat på att köpa "riktig" klocka i många år!
Efter mycket fundering och vånda bestämde jag mig, tog hjälp av vår allas @Affe och sökandet började!
Ganska fort hittade vi ett par klockor på Chrono 24 som verkade intressanta!
Hörde av mig till säljaren till den ena klockan med ett "prisförslag"
Han godtog det och erbjöd dessutom att stå för försäkrad frakt!
Jag betalade, sedan började väntan!

Säljaren mottog betalningen på torsdagen efter tre bankdagar.
Han skickade ett meddelande och frågade om han kunde göra något mer innan han skickade klockan?
Just då kom jag inte på något, tio minuter senare slog det mig: Korta länken!
Jag skickar ett nytt meddelande om länken. Får ett snabbt svar, han har varit iväg med paketet...
Men, han hinner springs och hämta klockan innan den åkt vidare!
Han kortar länken och skickar den igen!
Snacka om service!
Fredag em, klockan kommer till Sverige! Beräknad leverans på måndag, härligt!
Helgen går, det bubblar och sliter i kroppen, kan det inte bli måndag?

Måndag, meddelande från UPS, mitt paket har blivit kvar i Järva!
Helvete!
Ringer och berättar att jag inte är hemma på tisdag, begär leverans på onsdag, fine!

På tisdag ringer chaffisen och frågar om det är OK om han lämnar ett litet paket utanför lägenheten?
????? Vad säger människan? :eek::mad:
Jag förklarar noga att det inte är OK!
Talar om att jag beställt leverans på onsdag!

På onsdag får jag ett SMS om att jag är välkommen att hämta ut ett paket på paketcentralen, precis som avtalat (?) paketcentralen ligger 11mil hemifrån!
Nu ringer jag till UPS och klagar!
De ska undersöka saken och återkomma till mig.
Inget händer!
Torsdag. Chaffisen ringer och talar om att han kommer med paketet om 20 minuter. Efter 2 timmar ringer han och berättar att paketet är kvar på paketcentralen! Han förstår inte hur det gått till. Jag svarar lite syrligt att det inte är nån idé att fråga mig om det!
Ringer UPS igen, talar om för dem att jag inte godtar några fler ursäkter, lyckas de inte få hem paketet ska jag ha full ersättning, och att jag är beredd att gå långt för att vinna!
Hör inget mer förän fredag morgon då en annan chaffis, som jag känner personligen. Han såg mitt paket på paketcentralen på morgonen och frågade om han inte skulle ta med det till mig?
Vill du det då?
Blev motfrågan!
Strax före 12 på fredag levererades klockan till mig!

Vad har jag då köpt?
En fullset Rolex Explorer II från 2001
Servad hos Rolex service center UK i januari i år, sedan inte använd.
Jag är supernöjd!
Nu kommer en bildkavalkad!:rolex:
IMG_4463.JPG
IMG_4464.JPG
IMG_4465.JPG
IMG_4466.JPG
IMG_4468.JPG
IMG_4469.JPG
IMG_4470.JPG
IMG_4471.JPG
IMG_4472.JPG
IMG_4474.JPG
IMG_4475.JPG

Vilken pärs att gå genom... UPS ska ju ändå vara professionella jämfört med Postnord men till slut fick du din darling, ett stort grattis!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fått hem en intressan pjäs från Storbritannien, nämligen en Thomas Earnshaw (låter väldigt brittisk) Det är en mekanisk klocka som är ganska billig (runt 350usd) med många komplikationer.

Ytterboxen ser inte så trevlig ut...
20170912_173232.jpg


Innerboxen ser och känns betydligt bättre!
20170912_173245.jpg


Här har vi den
20170912_173256.jpg


Ganska svårt att se tiden. Men vafan, det är en dressare, den ska se fin ut.
20170912_173912.jpg


Riktigt fint urverk för o vara så billig må ja säga
20170912_173928.jpg


Också avslutar jag med det obligatoriska handledskottet (och en ovetande plug
till Örebro Universitet.)
20170912_174018.jpg

Tack för mig!
 
Fått hem en intressan pjäs från Storbritannien, nämligen en Thomas Earnshaw (låter väldigt brittisk) Det är en mekanisk klocka som är ganska billig (runt 350usd) med många komplikationer.

Ytterboxen ser inte så trevlig ut...
20170912_173232.jpg


Innerboxen ser och känns betydligt bättre!
20170912_173245.jpg


Här har vi den
20170912_173256.jpg


Ganska svårt att se tiden. Men vafan, det är en dressare, den ska se fin ut.
20170912_173912.jpg


Riktigt fint urverk för o vara så billig må ja säga
20170912_173928.jpg


Också avslutar jag med det obligatoriska handledskottet (och en ovetande plug
till Örebro Universitet.)
20170912_174018.jpg

Tack för mig!

Spännande, vad är det för urverk?
 

JB_XII

Rolex
Fått hem en intressan pjäs från Storbritannien, nämligen en Thomas Earnshaw (låter väldigt brittisk) Det är en mekanisk klocka som är ganska billig (runt 350usd) med många komplikationer.

Ytterboxen ser inte så trevlig ut...
20170912_173232.jpg


Innerboxen ser och känns betydligt bättre!
20170912_173245.jpg


Här har vi den
20170912_173256.jpg


Ganska svårt att se tiden. Men vafan, det är en dressare, den ska se fin ut.
20170912_173912.jpg


Riktigt fint urverk för o vara så billig må ja säga
20170912_173928.jpg


Också avslutar jag med det obligatoriska handledskottet (och en ovetande plug
till Örebro Universitet.)
20170912_174018.jpg

Tack för mig!

Hm, kan inte så mycket om märket Thomas Earnshaw, men vet att det cirkulerat en del på t.ex. catawiki som inte har det bästa ryktet efter Meyers skandaler och annat.

350 USD verkar rätt saftigt för en sådan klocka, referens: http://www.catawiki.com/kavels/13302519

Budet just nu ligger på 40€ utan reservationspris.

Inte meningen att ta glädjen ur ditt nyköp, viktigast är ju att du gillar klockan. Men också vkiktigt att man får information kring produkten man köpt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hm, kan inte så mycket om märket Thomas Earnshaw, men vet att det cirkulerat en del på t.ex. catawiki som inte har det bästa ryktet efter Meyers skandaler och annat.

350 USD verkar rätt saftigt för en sådan klocka, referens: http://www.catawiki.com/kavels/13302519

Budet just nu ligger på 40€ utan reservationspris.

Inte meningen att ta glädjen ur ditt nyköp, viktigast är ju att du gillar klockan. Men också vkiktigt att man får information kring produkten man köpt.
Tack för den intressanta informationen. Jag har inte köpt klockan. Utan fått den av Earnshaw för recension på min YouTube kanal. Men tack för infon, den kommer att vara till nytta i recensionen :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Tack för den intressanta informationen. Jag har inte köpt klockan. Utan fått den av Earnshaw för recension på min YouTube kanal. Men tack för infon, den kommer att vara till nytta i recensionen :)
Det är ett typiskt Eurasian mushroom-brand (har inget bra svenskt utryck). Har köpt namnet Thomas Earnshaw (som var en brittisk urmakare) för att få en historia de kan kapitalisera på och säljer nu billiga kinaproducerade klockor "dyrt". Verken är oftast billiga Huangzhou eller Seagull (om jag inte minns fel). Osäker på just detta verk, kan inte minnas någon från dessa tillverkare med dag, datum, månad och 24h visning
 
Topp