• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Här är den @sherwan ingen Red Sea Dweller :)
Bytte bort min Nipple Dial Sub för denna skönhet:

Och sen så fick jag hem denna bezel idag och voila, min önskan har blivit en verklighet :) men det tog mycket mer tid och svårare att byta bezel än på youtube videorna man såg... men här är resultatet:
Så sjukt porrig! Odla nu en riklig muchtache så bär du upp den exemplariskt ;) grattis!

Hämtade ut ett paket från DHL idag och som grädde på moset låg ännu ett paket på posten som får vara med i inlägget. Ville ha något mer som jag kan variera till vardags, utöver min SARB017 och terroristklocka.
NXkV7VM.jpg

Visade sig vara salmiaksnus! Och två Seiko 5, svarta till mig och den andra till farsan som också var sugen på något nytt. (SNZG17J1 och SNZG07J1)
Rusjbwd.jpg

Närbild på min:
bpqBPZg.jpg

Nu gäller det bara att köpa olivgrönt NATO band samt eventuellt ett svartrött :)

Här kommer en paketöppning. Hade tänkt utmärka mig genom att skriva den på det alexandrinska versmåttet, men väljer att inte göra det.

Min hjärna förstod för en tid sedan att jag ville ha en Panerai. Sedan blev det svårare. Efter att ha tittat på modell efter modell och gjort en liten shortlist för vad jag ville ha så kom jag fram till följande: "Must haves" blev den läckra sandwish tavlan - och framförallt det urläckra karaktäristiska kronskyddet. Gärna sekundvisare och datum om det kunde slinka in under budget. Sedan damp det ner ett gäng bilder i den eminenta Paneraitråden på en skapelse som inte längre behövde oroa sig för att uppfylla mina initiala krav. Jag drabbades av kärleken helt enkelt. Efter att ha lyckats avyttra ett ur så ringde jag watchfinders och lyckades på knagglig engelska pruta 2.5 %

2 dagar senare:

- Husse, ska vi gå ut?
- Vik hädan! (och ersätt mattan förresten, ditt lilla felköp...)
20171005_162254.jpg

Som så många paneraibärarfränder redan påpekat, ackompanjerat med uppgivenhetens lätta suckar, så är det en svårfotograferad sak. Den fotar nästan tillbaka när man försöker fånga den.

20171005_181356.jpg

20171005_163319.jpg

Det blev en liten kvartersvandring. Undrar hur många grannar som tror att man är lite "slow" nu. Kollar klockan hela tiden. Fast egentligen hoppades jag kanske på att bli stoppad av nån nyfiken. Tyvärr så bor jag i en Ur o penn - dominerad håla.

20171005_174014.jpg

Åter till stirrandet!

Här kommer en paketöppning. Hade tänkt utmärka mig genom att skriva den på det alexandrinska versmåttet, men väljer att inte göra det.

Min hjärna förstod för en tid sedan att jag ville ha en Panerai. Sedan blev det svårare. Efter att ha tittat på modell efter modell och gjort en liten shortlist för vad jag ville ha så kom jag fram till följande: "Must haves" blev den läckra sandwish tavlan - och framförallt det urläckra karaktäristiska kronskyddet. Gärna sekundvisare och datum om det kunde slinka in under budget. Sedan damp det ner ett gäng bilder i den eminenta Paneraitråden på en skapelse som inte längre behövde oroa sig för att uppfylla mina initiala krav. Jag drabbades av kärleken helt enkelt. Efter att ha lyckats avyttra ett ur så ringde jag watchfinders och lyckades på knagglig engelska pruta 2.5 %

2 dagar senare:

- Husse, ska vi gå ut?
- Vik hädan! (och ersätt mattan förresten, ditt lilla felköp...)
20171005_162254.jpg

Som så många paneraibärarfränder redan påpekat, ackompanjerat med uppgivenhetens lätta suckar, så är det en svårfotograferad sak. Den fotar nästan tillbaka när man försöker fånga den.

20171005_181356.jpg

20171005_163319.jpg

Det blev en liten kvartersvandring. Undrar hur många grannar som tror att man är lite "slow" nu. Kollar klockan hela tiden. Fast egentligen hoppades jag kanske på att bli stoppad av nån nyfiken. Tyvärr så bor jag i en Ur o penn - dominerad håla.

20171005_174014.jpg

Åter till stirrandet!
Grattis till en helrätt Panna!

Här är den @sherwan ingen Red Sea Dweller :)
Bytte bort min Nipple Dial Sub för denna skönhet:

Och sen så fick jag hem denna bezel idag och voila, min önskan har blivit en verklighet :) men det tog mycket mer tid och svårare att byta bezel än på youtube videorna man såg... men här är resultatet:
Jävlar va bra det där blev! Riktigt murriga och härlig! Grattis!

Då var det dags igen :)
Jag har länge sökt efter en riktigt bra beater som passar till allt. Har kört med min PO alltför länge men har faktiskt inte tröttnat på den.
Men jag hade ändå ett sug efter något nytt.
Testade Speedmaster ett tag men vi klickade inte riktigt så den fick flyga vidare. Köpte en Hulk i våras och trots att den är helt underbar på många sätt så tycker jag personligen att den inte funkar som beater. I somras så började jag snegla ordentligt på en Datejust men efter att ha testat kollegans så kände jag att jag ska nog hålla mig till dykarur. Jag gillar känslan av dykarur. Det robusta, tyngden och kvailtetskänslan.

Sen dök denna upp på K&S......... Fick hem paketet igår men lyckades hålla mig tills idag med öppningen som följer.

1.JPG

Mycket väl inslaget paket

2.JPG

3.JPG

Hmm...
4.JPG

Den här lådan känner alla till
5.JPG

En till Sub?

6.JPG

Nope! Det blev en Sea Dweller 116600 :)

7.JPG

Mycket bra och jag är sjukt nöjd!

8.JPG

Satt som en smäck direkt!
Jag vill tacka @Nicke L för en mycket trevlig och smidig affär och ett stort tack till KS för ett underbart forum för oss klockälskare.
Nu tar jag helg och njuter av klockan :)

Var länge sedan jag postade något i paketöppningstråden, men igår så kom två saker, gör två poster för att göra det lite mer överskådligt.
Har länge varit utan vettig förvaring av mina och fruns ur som inte ligger i bankfack för framtiden. Snålhet kanske, men köpte en klocklåda av enklare modell.

klocklåda.jpg

Noterar att alla verkar visa olika tid. De två quartzarna verkar ha fått batteritorsk. Vostoken har fått mest handledstid på sistone. Måste kanske ta tag i det...

Kommer några av er ihåg Flik&Flak?
Själv ville jag ha en sådan under mitten av 80-talet då man var typ 5-6 år gammal. Fick aldrig någon då, men såg denna på tradera, NOS, och kunde inte motstå frestelsen att köpa. Vann budgivningen och priset ink frakt blev 69 kr, rena rånet.
IMG_4349.JPG

IMG_4348.JPG
IMG_4350.JPG

Vad är då detta, jo, en klocka för att lära sig klockan.
Perfekt för min son på snart 4 år tänker jag. Han gillade den skarpt!
IMG_4351.JPG

Just detta är ex är från premiäråret 1987, och även märkt med ETA 1987, i urtavlan. Flik&Flak går att köpa idag också som nyvara, men gammat känner jag är bättre och roligare.
Aluminiumcase, Vattentätt, ETA-quartzverk, mineralglas är några av fördelarna.
IMG_4352.JPG

Sonen, han gillade som sagt klockan skarpt, men ett nytt batteri måste till! Undrar vad nästa klocka för honom blir?

Kommer några av er ihåg Flik&Flak?
Själv ville jag ha en sådan under mitten av 80-talet då man var typ 5-6 år gammal. Fick aldrig någon då, men såg denna på tradera, NOS, och kunde inte motstå frestelsen att köpa. Vann budgivningen och priset ink frakt blev 69 kr, rena rånet.
IMG_4349.JPG

IMG_4348.JPG
IMG_4350.JPG

Vad är då detta, jo, en klocka för att lära sig klockan.
Perfekt för min son på snart 4 år tänker jag. Han gillade den skarpt!
IMG_4351.JPG

Just detta är ex är från premiäråret 1987, och även märkt med ETA 1987, i urtavlan. Flik&Flak går att köpa idag också som nyvara, men gammat känner jag är bättre och roligare.
Aluminiumcase, Vattentätt, ETA-quartzverk, mineralglas är några av fördelarna.
IMG_4352.JPG

Sonen, han gillade som sagt klockan skarpt, men ett nytt batteri måste till! Undrar vad nästa klocka för honom blir?
Häftig.

Tyvärr hamnar inte bilderna i den ordningen jag tänkt, så gör ytterligare ett inlägg;

22281406_10155749722678767_1891038251_o.jpg

Jaaa! Seiko SLA017 :)

Givetvis ett hederligt handledsskott;

22312297_10155749723588767_2069709077_o.jpg

Hur nöjd är jag? Väldigt. Visste faktiskt inte om att jag skulle få den här versionen, med stor väska, en sjuk ubåt och även ett verktyg för att byta band samt ett USB-minne med Seiko-historia (?).

Klockan i sig är helt fantastisk. Mina dåliga bilder gör den verkligen inte rättvisa.

10/10 sushibitar. Riktigt bra!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp