• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hämta ut ett paket igårkväll, behövde en ny beater!
5B3D33C4-116D-453F-923D-91DDD1D0F1B7.jpeg

Trevlig färg på tavlan och index.
6D3EC3AB-DD8F-43C6-9C46-AFC521E56C3F.jpeg

Och ett handledsskott efter bandbyte nu på morgonen! Riktigt trevlig klocka :)
D7A71214-89E0-44BE-83B8-A8D2FE39B71A.jpeg

Paketöppning på klocka jag redan har. Måste bara dela med mig här oxå (tidigare i Breitlingtråden) appropå premiumkänsla. Lämnade ”naken” klocka o garantikort till Breitling för ett garantijobb (Timepromotion). Kommer tillbaka i en elegant Breitlingbox, certet i ett fint pappfodral. Inkluderat är även en fin putsduk med Breitlings signum. PREMIUM:). (Dessutom på rekordtid. 2,5 arbetsdag)
01B3F7F8-C47E-43B0-B145-71A8A88F575D.jpeg

Okej då var det dags för mig :)
Jag har alltid känt att det är något som fattas i samlingen, började snegla på svarta klockor, samtidigt har jag alltid tänk på en Breitling med gul tavla! Så när Royal Watches la ut denna så visste jag att den skulle bli min:) kärlek vid första ögonkastet!
IMG_2832.JPG

IMG_2834.JPG

IMG_2836.JPG

IMG_2845.JPG

En stor pjäs :)
IMG_2848.JPG

IMG_2861.JPG

Gillade dock inte Kanvas så bytte till gummi direkt!
IMG_2869.JPG

IMG_2874.JPG

Sjukt nöjd måste jag säga! Roligt att veta att det bara tillverkades 1000 stycken!

Bilagor

• IMG_2858.JPG
    IMG_2858.JPG
    220.1 KB · Visningar: 17
  • IMG_2864.JPG
    IMG_2864.JPG
    177.4 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:
Tack! Denna blir nr 3 och förhoppningsvis blir den kvar! En stund iallafall :D
#Me too. Har haft två och det är inte alls borträknat att det blir en tredje i framtiden. Tror i och med att den inte är någon unik klocka (tillverkas ännu, lätt att få tag i) samt att den är så galet lättflippad gör att den lätt får gå när något annat lockar runt hörnet?

Nice! Lyser den bra på natten, så att den är avläsningsbar? Även om man har lite dålig syn och har väckarklockan på håll?
Vet inte om den har någon lume alls . Däremot finns en lampa i höger hörn som lyser upp vid tryck på " skorstenen ". Lampan verkar lite mesig , men det är vid test i dagsljus . Det får bli en uppdatering efter kommande natt när den testats under normala förhållanden.

• Like
Reactions: Kai
IMG_1547.JPG

Den här skönheten anlände idag! En Tag Heuer 3000. Länken passade men satt så jävla tight så var tvungen att modda om ett 22mm mörkbrunt alligator.
IMG_1548.JPG
IMG_1549.JPG
IMG_1551.JPG

Ursäktar för dessa dåliga bilder, de gör ingen rättvisa. I verkligheten är klockan MAGISK! Det bruna lädret klär klockan helt perfekt och jag blir så jävla glad då jag kollar på min handled.

Okej då var det dags för mig :)
Jag har alltid känt att det är något som fattas i samlingen, började snegla på svarta klockor, samtidigt har jag alltid tänk på en Breitling med gul tavla! Så när Royal Watches la ut denna så visste jag att den skulle bli min:) kärlek vid första ögonkastet!
IMG_2832.JPG

IMG_2834.JPG

IMG_2836.JPG

IMG_2845.JPG

En stor pjäs :)
IMG_2848.JPG

IMG_2861.JPG

Gillade dock inte Kanvas så bytte till gummi direkt!
IMG_2869.JPG

IMG_2874.JPG

Sjukt nöjd måste jag säga! Roligt att veta att det bara tillverkades 1000 stycken!
Vill tacka Royal watches nya ägare för ett grymt bemötande som vanligt och en grym affär!
Den var häftig :) Grattis !

• Like
Reactions: Bas
Jag var ju klar.......
Efter att provat många olika märken och modeller under minst lika många år, så satt jag ju nöjd!
Ett tråkigt val, jag vet, men det var MITT val!
Jag satt med min 116610LN.....
90A3D2BC-B12A-48BB-A7F4-1EF23F64E1D4.jpeg

Men så hörde en gammal jobbarkompis av sig, vet att han i minst 4 år trånat efter en Rolex. Han var eld och lågor, han hade sålt sin lägenhet och lyckats få lite pengar över. Han var redo, men var jag redo? Jag var ju klar......
Dammsög marknaden åt honom efter en svensk 116610, med grön tag. Näst intill omöjligt att finna och en väntetid på ett år var inte aktuellt för honom.
Han fick köpa min!
Men först måste jag hitta något nytt, kom på att jag nog egentligen alltid gillat 5-serien bättre.
Hittade en i grymt fint skick här på KS, den fick det bli. En med största säkerhet opolerad 16610LN, D-serie, fullset.
87473E99-BA72-4038-886A-66A0DA9283A9.jpeg

Kanon en bort och en in, precis som det ska vara!
Slut på samlandet!
Eller......
Det var då den dök upp, klockan med stort K!
Men va fan, jag skulle ju inte.....
Jag kunde inte stå emot, den fullkomligt skrek efter mig!
En svensksåld, fullset M-serie, här kommer den......
7F56A71F-406C-4466-9200-D00996CD87B8.jpeg

Min 16610LV aka Kermit!
Känns kanon, men nu sitter jag med två igen och nu med två ganska lika klockor.
Jag ska sluta med en klocka, vet bara inte när......

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp