• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kör en för mig ganska oväntad paketöppning i stortråden.

Efter att ha avverkat lite klockor under sommaren fick jag ett litet infall för några dagar sedan. Satt på en DJ2 och kände att den klockan visserligen är fin, men kommer inte stanna för evigt.

Sagt och gjort poppade det upp en annons här på KS så jag högg direkt, skjöt från höften och det hela föll ut.

Klockan ifråga är en sån modell som jag förr eller senare måste ha ägt i mitt klockintresserade liv. Ingen jag totalt avdyrkat på bilder men som krypit sig på en aning och när annonsen dök upp fick jag det där stirret i blicken och saken var biff, det fanns ingen återvändo...

Ordning och reda när man går till lokala postkontoret.
image.jpg

Paket på plats...nu blir det spännande.
image.jpg

Och här röjs identiteten för många inblandade.
image.jpg

Och här är saken uppenber
image.jpg

Snajdig trälåda...
image.jpg

Och i den en mycket fin Royal Oak 15300.
image.jpg

Bums ner på stan för montering av extra länkbit. Trodde jag hade smala handleder men det verkar inte vara så riktigt.
image.jpg

Snabba reflektioner:

- Helt annat än de Rolex jag avverkat, mest på gott.

- Sitter kanon och är lite mer diskret då den åker lätt in inder skjortärmen. Perfekt!

- Finishen är vass, på flera sätt.

- Kommer behålla den, men fritt fram med PM för byte, men endast mot PP Nautlius. :)

Slutligen, stort tack till forumet för grym inspiration framförallt säljaren för suverän smidig affär.

/gustav

Grattis till en riktig klassiker :)

Efter en tids väntan har jag äntligen fått min nya Glycine Combat SUB Two One. Känns otroligt bra då detta blir min första "riktiga" klocka.

Under den korta stund som klockan hittills suttit på handleden känns den riktigt bra. Gillar färgkombinationerna skarpt.

Boxen.
IMG_3277.JPG

Inuti ligger en Glycine Combat SUB Specials Two One.
IMG_3275.JPG

Wristshot.
IMG_3273.JPG

Gillar den verkligen, har redan börjat småtitta på nästkommande köp. ;)

Efter en tids väntan har jag äntligen fått min nya Glycine Combat SUB Two One. Känns otroligt bra då detta blir min första "riktiga" klocka.

Under den korta stund som klockan hittills suttit på handleden känns den riktigt bra. Gillar färgkombinationerna skarpt.

Boxen.
IMG_3277.JPG

IMG_3275.JPG

Wristshot.
IMG_3273.JPG

Grattis!

Här om dagen kom ett efterlängtat litet paket.

e5ytemav.jpg

I första lådan låg en lite mindre låda.

ru2e3yhe.jpg

Trevligt med nya boxen :)

yvuma5az.jpg

atyraquh.jpg

Sedvanliga tillbehör inuti.

u5uhapy5.jpg

Klockan låg i en liten påse, fräscht! :)

eqygy7ud.jpg

Och här har vi skönheten!

avu9emet.jpg

qy2edyza.jpg

Obligatoriskt WS

ydy2yseh.jpg

Och en bonusbild bredvid brorsan.

qeqe8u7u.jpg

Stort tack för hjälpen Spencer66! På återseende i dagens klocktråd :)
Snygg(a)!

Då var det dags igen. Trodde att jag hade hitta hem med min 116622 men allt det polerade gjorde mig galen så den fick hitta ett nytt hem. La ut den i måndags, sålde den i tisdags, la ut en köpes på tisdagen och hämta min nya på posten idag. Man ska passa på medan suget finns :).

Hör kommer lite bilder på vad det blev nu. Tror jag har hittat rätt denna gången.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Här kommer den. Ett stycke Hulken. Som en bonus är den ifrån 2010 vilket är samma år som son är född. Kanske blir detta hans framtida årsklocka :).
image.jpg

image.jpg

Tack Calzone för en snabb och smidig affär.

Grönt är skönt :)

Då var det dags igen. Trodde att jag hade hitta hem med min 116622 men allt det polerade gjorde mig galen så den fick hitta ett nytt hem. La ut den i måndags, sålde den i tisdags, la ut en köpes på tisdagen och hämta min nya på posten idag. Man ska passa på medan suget finns :).

Hör kommer lite bilder på vad det blev nu. Tror jag har hittat rätt denna gången.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Här kommer den. Ett stycke Hulken. Som en bonus är den ifrån 2010 vilket är samma år som son är född. Kanske blir detta hans framtida årsklocka :).
image.jpg

image.jpg

Tack Calzone för en snabb och smidig affär.

Du matchar en grymt fin klocka med en riktigt vass (i dubbel bemärkelse :)) kniv

Efter att ha avverkat lite klockor under sommaren fick jag ett litet infall för några dagar sedan. Satt på en DJ2 och kände att den klockan visserligen är fin, men kommer inte stanna för evigt.

Sagt och gjort poppade det upp en annons här på KS så jag högg direkt, skjöt från höften och det hela föll ut.

Klockan ifråga är en sån modell som jag förr eller senare måste ha ägt i mitt klockintresserade liv. Ingen jag totalt avdyrkat på bilder men som krypit sig på en aning och när annonsen dök upp fick jag det där stirret i blicken och saken var biff, det fanns ingen återvändo...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Snajdig trälåda...
image.jpg

image.jpg

Bums ner på stan för montering av extra länkbit. Trodde jag hade smala handleder men det verkar inte vara så riktigt.
image.jpg

Snabba reflektioner:

- Sitter kanon och är lite mer diskret då den åker lätt in inder skjortärmen. Perfekt!

- Kommer behålla den, men fritt fram med PM för byte, men endast mot PP Nautlius. :)

Slutligen, stort tack till forumet för grym inspiration framförallt säljaren för suverän smidig affär.

/gustav

Välkommen till AP världen =) Riktigt vacker!

Dags att bryta av alla Rolle och AP unboxingar med lite hederlig arbetarklocka nu när semesterlallandet upphört. Klockan ifråga en Casio G-Shock GW-M5610-1ER. En klocka vars stentuffa 80tals design jag föll för direkt. Har en rad nyttiga funktioner som Tough solar (laddas av solen och har en gångreserv på 9-11 månader.) Radiosignalmottagning som ställer klockan. Automatisk belysning osv osv. Köpt på forumet av bubben67, tack än en gång för fint genomförd affär och omsorgsfull packning. Trodde först att det bara skulle bli en fräck klocka att ha då och då men denna kommer nyttjas ofta då jag blir mer kär i den för varje dag som går. Sitter lätt och bekvämt med behändiga mått. (Får inte ha den för mig själv så blir nog en till varje familjemedlem vad det lider...) :)

Slutpratat, vill någon ha mer info är det bara att skicka PM. Nedan följer unboxing:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

explorer2.jpg
Efter mycket väntan och velande så bestämde jag mig äntligen i helgen. Rätt tillfälle dök upp för att avyttra mina två klockor till fördel för en som jag trånat efter en längre tid. Idag låg avin i brevlådan och jag rusade till posten för att plocka hem den bruna kartongen. I den låg en mindre svart låda signerad Gripenbro.se som signalerade att det åtminstone var rätt avsändare. Jag öppnade lådan och där i låg den, en klocka som snart är vanligare än submarinern (på forumet iallafall) men en klocka som jag längtat länge efter att få äga. Efter att återigen rusat backen ner till centrum för att plocka bort en länkbit på Jälmers Ur så sitter den som en smäck och jag är oerhört nöjd!

Ovan bjuds på en bild från ögonblicket då det blev "vi", ett handledsskott får vänta till fredagstråden;)
Grattis!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Snajdig trälåda...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Snabba reflektioner:

/gustav
Grattis!

Boxen.
IMG_3277.JPG

IMG_3275.JPG

Wristshot.
IMG_3273.JPG

Snygg, köpte en Combat Sub Stealth, förra veckan av en på forumet. Mycket klocka för pengarna måste jag säga! Grattis!

Här om dagen kom ett efterlängtat litet paket.

e5ytemav.jpg

I första lådan låg en lite mindre låda.

ru2e3yhe.jpg

Trevligt med nya boxen :)

yvuma5az.jpg

atyraquh.jpg

Sedvanliga tillbehör inuti.

u5uhapy5.jpg

Klockan låg i en liten påse, fräscht! :)

eqygy7ud.jpg

Och här har vi skönheten!

avu9emet.jpg

qy2edyza.jpg

Obligatoriskt WS

ydy2yseh.jpg

Och en bonusbild bredvid brorsan.

qeqe8u7u.jpg

Stort tack för hjälpen Spencer66! På återseende i dagens klocktråd :)
Så jävla schnygg! Bra val, stort grattis! :)

Tillbaka
Topp