• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

image.jpg
Min första omega ever. Får se hur länge den stannar innan det blir en swap mot Rolex sportvintage! Just nu supernöjd, typ kär i tavlan, och byggkvallen känns grym!

Riktigt snygg!! Bra val.

Fick min 16710 från Pluswatch.it igår, riktigt nöjd! Riktigt bra skick och tickar på med endast +1 sek första dygnet :)

Bilagor

• IMAG0220.jpg
    IMAG0220.jpg
    122.2 KB · Visningar: 153
  • IMAG0221.jpg
    IMAG0221.jpg
    216.3 KB · Visningar: 147
  • IMAG0222.jpg
    IMAG0222.jpg
    71.7 KB · Visningar: 152
  • IMAG0223.jpg
    IMAG0223.jpg
    199.9 KB · Visningar: 155
  • IMAG0224.jpg
    IMAG0224.jpg
    100.8 KB · Visningar: 163
Då var det dags igen. Trodde att jag hade hitta hem med min 116622 men allt det polerade gjorde mig galen så den fick hitta ett nytt hem. La ut den i måndags, sålde den i tisdags, la ut en köpes på tisdagen och hämta min nya på posten idag. Man ska passa på medan suget finns :).

Hör kommer lite bilder på vad det blev nu. Tror jag har hittat rätt denna gången.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Här kommer den. Ett stycke Hulken. Som en bonus är den ifrån 2010 vilket är samma år som son är född. Kanske blir detta hans framtida årsklocka :).
image.jpg

image.jpg

Tack Calzone för en snabb och smidig affär.

Bättre sent än aldrig, såg nu i efterhand att de blev ganska sunkiga bilder men de får duga.

Först lådan som jag var tvungen att ta bilen och hämta på utlämningscentralen (1 timme t/r).

vc4dJAC.jpg

När jag sedan kom hem blev de till att hälla upp en öl och snabbt ge sig på paketet.

4fKYd4b.jpg

Så vad blev det då som blev den första lite finare klockan man inskaffade sig.

QJKU0Oy.jpg

Jo en IWC mark XVI, med länk, original läder följde också med. Fint inslagen i plast och i absolut nyskick, inte en repa, endast lädret hade spår av användning.

sGRYhiM.jpg

Lite bättre bild tillsammans med mitt gamla ur.

nVizRr7.jpg

Och så ensam, tycker själv den gör sig väldigt bra på min taniga handled.

ZoiqIu7.jpg

Har beställt lite nya band och ett verktyg så jag kan testa runt lite olika kombinationer.

Bättre sent än aldrig, såg nu i efterhand att de blev ganska sunkiga bilder men de får duga.

ZoiqIu7.jpg

Har beställt lite nya band och ett verktyg så jag kan testa runt lite olika kombinationer.

Stort grattis till en av dom finaste klockor som finns! Har haft min i över ett år nu, så jag borde väl veta :happyhappy:. Däremot behöver du inga band eller verktyg, då du redan har den bästa kombinationen ... ;)

Stort grattis till en av dom finaste klockor som finns! Har haft min i över ett år nu, så jag borde väl veta :happyhappy:. Däremot behöver du inga band eller verktyg, då du redan har den bästa kombinationen ... ;)

Haha, jo länken är riktigt fin men är ju sugen på att test lite annat med. Speciellt eftersom jag märkt att klocklänkar och datorarbete är en kombination som inte funkar så bra för mig.

Satt förra veckan och kollade igenom KS,Blocket och Chrono efter ny klocka. Högst upp på listan var en Panna alt. en Sub. Tyvärr hittade jag inget som väckte mitt ha-begär, förrän jag såg en Hublot Big Bang Evolution!

Alltid gillat Hublot,men aldrig kunnat motivera ett köp då de är överprisade IMO. Men nu var priset fördelaktigt
så jag slog till, och vips så kom ett paket med posten idag!

yqusy6ug.jpg

gaze8e2a.jpg

zynanasy.jpg

Om modellen (saxat från uret.se )
Material & Utförande

Modell:301.SM.1770.RX
Typ:Herrklocka, Sportmodell
Diameter:Ø 44.5 mm
Tjocklek:14.5 mm
Boett:Stål
Baksida boett:Repskyddat safirglas
Armband:Svart gummi
Urtavla:Svart kolfiber med självlysande indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne:Viklås i stålGlas:Repskyddat safirglas
Bezel (ring):Keramisk, svart

Urverk & Funktioner

Urverkstyp:Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare:Svepande
Urverk:Hublot HUB 4100 med 27 juveler, 28800 vph (moddat ETA)
Gångreserv:42 timmar
Datumangivelse:Datum
Vattenskydd:100 meter
Funktioner:Kronograf

Blivit något glas vin för mycket så orkar tyvärr inte skriva mer men bjuder på halvtaskiga bilder istället. Om det är något ni undrar så är det bara att fråga så kan jag svara. Mer utförlig recension kommer!

avyjaqys.jpg

asavasaq.jpg

8eda7uge.jpg

gyga3yne.jpg

5y2ehy9a.jpg

py6ejedu.jpg

daqahupa.jpg

u7epure6.jpg

tusavene.jpg

gupubygu.jpg

Satt förra veckan och kollade igenom KS,Blocket och Chrono efter ny klocka. Högst upp på listan var en Panna alt. en Sub. Tyvärr hittade jag inget som väckte mitt ha-begär, förrän jag såg en Hublot Big Bang Evolution!

Alltid gillat Hublot,men aldrig kunnat motivera ett köp då de är överprisade IMO. Men nu var priset fördelaktigt
så jag slog till, och vips så kom ett paket med posten idag!

yqusy6ug.jpg

gaze8e2a.jpg

zynanasy.jpg

Om modellen (saxat från uret.se )
Material & Utförande

Modell:301.SM.1770.RX
Typ:Herrklocka, Sportmodell
Diameter:Ø 44.5 mm
Tjocklek:14.5 mm
Boett:Stål
Baksida boett:Repskyddat safirglas
Armband:Svart gummi
Urtavla:Svart kolfiber med självlysande indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne:Viklås i stålGlas:Repskyddat safirglas
Bezel (ring):Keramisk, svart

Urverk & Funktioner

Urverkstyp:Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare:Svepande
Urverk:Hublot HUB 4100 med 27 juveler, 28800 vph (moddat ETA)
Gångreserv:42 timmar
Datumangivelse:Datum
Vattenskydd:100 meter
Funktioner:Kronograf

Blivit något glas vin för mycket så orkar tyvärr inte skriva mer men bjuder på halvtaskiga bilder istället. Om det är något ni undrar så är det bara att fråga så kan jag svara. Mer utförlig recension kommer!

avyjaqys.jpg

asavasaq.jpg

8eda7uge.jpg

gyga3yne.jpg

5y2ehy9a.jpg

py6ejedu.jpg

daqahupa.jpg

u7epure6.jpg

tusavene.jpg

gupubygu.jpg
Grattis!

Först lådan som jag var tvungen att ta bilen och hämta på utlämningscentralen (1 timme t/r).

vc4dJAC.jpg

När jag sedan kom hem blev de till att hälla upp en öl och snabbt ge sig på paketet.

4fKYd4b.jpg

Så vad blev det då som blev den första lite finare klockan man inskaffade sig.

QJKU0Oy.jpg

Jo en IWC mark XVI, med länk, original läder följde också med. Fint inslagen i plast och i absolut nyskick, inte en repa, endast lädret hade spår av användning.

sGRYhiM.jpg

Lite bättre bild tillsammans med mitt gamla ur.

nVizRr7.jpg

Och så ensam, tycker själv den gör sig väldigt bra på min taniga handled.

ZoiqIu7.jpg

Fantastisk klocka. Stort grattis!

Kan bara instämma i ovanstående talares ord. Mer unboxing åt folket. (Lovar därmed att själv bidra vid nästa tillfälle)

Tillbaka
Topp