Carl-Daniel
Basic
Min första omega ever. Får se hur länge den stannar innan det blir en swap mot Rolex sportvintage! Just nu supernöjd, typ kär i tavlan, och byggkvallen känns grym!
Riktigt snygg!! Bra val.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min första omega ever. Får se hur länge den stannar innan det blir en swap mot Rolex sportvintage! Just nu supernöjd, typ kär i tavlan, och byggkvallen känns grym!
Här om dagen kom ett efterlängtat litet paket.
I första lådan låg en lite mindre låda.
Trevligt med nya boxen
Sedvanliga tillbehör inuti.
Klockan låg i en liten påse, fräscht!
Och här har vi skönheten!
Obligatoriskt WS
Och en bonusbild bredvid brorsan.
Stort tack för hjälpen Spencer66! På återseende i dagens klocktråd
Bättre sent än aldrig, såg nu i efterhand att de blev ganska sunkiga bilder men de får duga.
Har beställt lite nya band och ett verktyg så jag kan testa runt lite olika kombinationer.
Stort grattis till en av dom finaste klockor som finns! Har haft min i över ett år nu, så jag borde väl veta . Däremot behöver du inga band eller verktyg, då du redan har den bästa kombinationen ...
Den var lätt värd 649:-
Grattis!Satt förra veckan och kollade igenom KS,Blocket och Chrono efter ny klocka. Högst upp på listan var en Panna alt. en Sub. Tyvärr hittade jag inget som väckte mitt ha-begär, förrän jag såg en Hublot Big Bang Evolution!
Alltid gillat Hublot,men aldrig kunnat motivera ett köp då de är överprisade IMO. Men nu var priset fördelaktigt
så jag slog till, och vips så kom ett paket med posten idag!
Om modellen (saxat från uret.se )
Material & Utförande
Modell:301.SM.1770.RX
Typ:Herrklocka, Sportmodell
Diameter:Ø 44.5 mm
Tjocklek:14.5 mm
Boett:Stål
Baksida boett:Repskyddat safirglas
Armband:Svart gummi
Urtavla:Svart kolfiber med självlysande indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne:Viklås i stålGlas:Repskyddat safirglas
Bezel (ring):Keramisk, svart
Urverk & Funktioner
Urverkstyp:Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare:Svepande
Urverk:Hublot HUB 4100 med 27 juveler, 28800 vph (moddat ETA)
Gångreserv:42 timmar
Datumangivelseatum
Vattenskydd:100 meter
Funktioner:Kronograf
Blivit något glas vin för mycket så orkar tyvärr inte skriva mer men bjuder på halvtaskiga bilder istället. Om det är något ni undrar så är det bara att fråga så kan jag svara. Mer utförlig recension kommer!
Fantastisk klocka. Stort grattis!Bättre sent än aldrig, såg nu i efterhand att de blev ganska sunkiga bilder men de får duga.
Först lådan som jag var tvungen att ta bilen och hämta på utlämningscentralen (1 timme t/r).
När jag sedan kom hem blev de till att hälla upp en öl och snabbt ge sig på paketet.
Så vad blev det då som blev den första lite finare klockan man inskaffade sig.
Jo en IWC mark XVI, med länk, original läder följde också med. Fint inslagen i plast och i absolut nyskick, inte en repa, endast lädret hade spår av användning.
Lite bättre bild tillsammans med mitt gamla ur.
Och så ensam, tycker själv den gör sig väldigt bra på min taniga handled.
Har beställt lite nya band och ett verktyg så jag kan testa runt lite olika kombinationer.
Många av klockorna i den här huvudvärksgivande mastodonttråden förtjänar en egen paketöppningstråd
Vad missade man? =)Och vissa förtjänar inte ens den här tråden!
Bara gapade en lång stund på gårdagens YMIIa. Tack och lov att någon kunnig moderator styrde upp.
Vad missade man? =)
Hehe stabilt att köra en unbox på denEn guld-YMII:a som såg helt crazy ut.
Förmodligen för att den var i plast.
Ett paket dök upp på jobbet.
Omega Aqua Terra 231.10.42.21.03.001. Justera länk ikväll, så blir det ett wrist shot.