• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Denna paketöppning kräver en hjälpande (klåfingrigt) hand av sonen

image.jpg

Jag kan inte hålla mig tills jag kommer hem, det får bli en paketöppning i det fria.

Vilket stort paket! Måste nästan vara fullset...?
1410873165038.jpg

Välpaketerat
1410873396517.jpg

Nä, inte kan det väl vara....? Jodå, graalen!
1410873569862.jpg

Horologisk fulländning
1410873629676.jpg

Skippar handledsskottet, men ett dragskott går väl an!
1410873797995.jpg

Tack svesam och Desmond_Malone!... och vem vet, en uppföljning kan vara närmare än vad man tror....

Jag kan inte hålla mig tills jag kommer hem, det får bli en paketöppning i det fria.

Horologisk fulländning
1410873629676.jpg

Grattis! Brun med vit tavla, de växer inte på träd, precis. Hur är gången? Ser att den servades i december 1979, det brukar betyda att en översyn är nära förestående. Hoppas att du inte behöver skicka den till Tyskland, det kan bli dyrt!

Efter att sålt undan några klocker ur lådan för att göra plats för nytt.
Så har den eviga jakten pågått en tid och nu till sist hittade jag en på chrono 24 ,säljaren bosatt i Köpenhamn.
Kontakt togs med säljaren och tid på Kastrup avtalades så det var bara att ta tåget över och möta upp.
Klockan var som förväntades och köp gjordes upp.
Är nu en glad och nöjd ägare till en Longines Hydroconqest.

Nice. Kollar själv också på Hydroconquest...vad fick du pynta för den? Vilken diameter har du?

Hehe bläddrade nerifrån och upp och tittade på calzone s bild och sedan läste ditt inlägg vilket gjorde att jag läste:
Vilka DIAMANTER har du?
Är det kanske nästa steg i diskussionerna, det har ju ramlat in en del isade tavlor på senare tid :D
Och självklart grattis till alla som köpt fantastiska klockor senaste tiden!

Dålig jobbvecka med inställda möten, dåliga siffror och tappade uppdrag, behövde vända trenden så efter jobbet idag ramlade jag av en "tillfällighet" in på Rob E. Jag klämde lite Rolex och faktiskt även lite Hublot, som de som bekant numer säljer. Åkte hem, googlade runt lite och så en halvtimme innan stängning skyndade jag mig tillbaka och slog till på en Hublot Classic Fusion Titanium!! 42 mm, Wtf, jag som skulle downsiza vid nästa klockköp!! Men den upplevs som mindre än 42 enligt min åsikt. Tunn i boetten, min Gmt 16710 är tjockare så att säga. Jag gillar den, sitter riktig skönt och stadigt, gummi med läder ovan. Automatisk såklart. Vad tycker ni om den?

image.jpg

Dålig jobbvecka med inställda möten, dåliga siffror och tappade uppdrag, behövde vända trenden så efter jobbet idag ramlade jag av en "tillfällighet" in på Rob E. Jag klämde lite Rolex och faktiskt även lite Hublot, som de som bekant numer säljer. Åkte hem, googlade runt lite och så en halvtimme innan stängning skyndade jag mig tillbaka och slog till på en Hublot Classic Fusion Titanium!! 42 mm, Wtf, jag som skulle downsiza vid nästa klockköp!! Men den upplevs som mindre än 42 enligt min åsikt. Tunn i boetten, min Gmt 16710 är tjockare så att säga. Jag gillar den, sitter riktig skönt och stadigt, gummi med läder ovan. Automatisk såklart. Vad tycker ni om den?

image.jpg
Provade den hos Rob för ett tag sen. Jag gillar verkligen classic fusion och håller med din analys om att den känns mindre än 42, efter test känns 45 mer rimligt för mig.
Höll på att glömma.. Grattis!

image.jpg
Bra val, kanonsnygg!

Hehe bläddrade nerifrån och upp och tittade på calzone s bild och sedan läste ditt inlägg vilket gjorde att jag läste:
Vilka DIAMANTER har du?
Är det kanske nästa steg i diskussionerna, det har ju ramlat in en del isade tavlor på senare tid :D
Och självklart grattis till alla som köpt fantastiska klockor senaste tiden!

Haha! "I don't always buy watches with diamonds, but when I do, I care about the diameter!" :p

Tillbaka
Topp