Savant Garde
Basic
6ooo
41 mm
Bra pris. Den finns som 39mm också tror jag, sugen på att testa vilken som passar bäst. Gillar när det är hyfsat nätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
6ooo
41 mm
TackarGripenbro!
Dålig jobbvecka med inställda möten, dåliga siffror och tappade uppdrag, behövde vända trenden så efter jobbet idag ramlade jag av en "tillfällighet" in på Rob E. Jag klämde lite Rolex och faktiskt även lite Hublot, som de som bekant numer säljer. Åkte hem, googlade runt lite och så en halvtimme innan stängning skyndade jag mig tillbaka och slog till på en Hublot Classic Fusion Titanium!! 42 mm, Wtf, jag som skulle downsiza vid nästa klockköp!! Men den upplevs som mindre än 42 enligt min åsikt. Tunn i boetten, min Gmt 16710 är tjockare så att säga. Jag gillar den, sitter riktig skönt och stadigt, gummi med läder ovan. Automatisk såklart. Vad tycker ni om den?
![]()
Dålig jobbvecka med inställda möten, dåliga siffror och tappade uppdrag, behövde vända trenden så efter jobbet idag ramlade jag av en "tillfällighet" in på Rob E. Jag klämde lite Rolex och faktiskt även lite Hublot, som de som bekant numer säljer. Åkte hem, googlade runt lite och så en halvtimme innan stängning skyndade jag mig tillbaka och slog till på en Hublot Classic Fusion Titanium!! 42 mm, Wtf, jag som skulle downsiza vid nästa klockköp!! Men den upplevs som mindre än 42 enligt min åsikt. Tunn i boetten, min Gmt 16710 är tjockare så att säga. Jag gillar den, sitter riktig skönt och stadigt, gummi med läder ovan. Automatisk såklart. Vad tycker ni om den?
![]()
Såg denna, riktigt snygg. Grattis!TackarGripenbro!
Riktigt snygg klocka! Är du nöjd?
Har själv kollat på den några gånger!
Saknade min blåa 15300 så fantastiskt mycket, efter att ha varit klocklös ett par månader så lyckades jag hitta en grymt fin svart 15300 som jag klippte.
![]()
Trevlig, köpte ny? hojta till när du ska flippa =)Idag fick jag ett paket på posten
![]()
![]()
![]()
Ta-daaa! En CWC Royal Navy diver quartz
![]()
![]()
![]()
![]()
Och till sist, en obligatorisk lume-shot
![]()
(Ursäkta bildbomben)
Trevlig, köpte ny? hojta till när du ska flippa =)
Jag fick hem ett paket igår. Klockan 15.00!!?!? Vem är hemma då?? "Vi var här och skulle lämna ett paket..... bla bla bla/posten" Finns att hämta i din lokala ICA-butik..... IMORGON??!?!!? (idag alltså). Shit....
Vad är det som värker? Något runt bröstet... Ajaj... Hmm... JAHA! Mitt krossade hjärta!!
Jaja, väntan är nu hur som helst över!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och vad kan man ställa för fråga efter ett sådant paketöppnande? Jo: Är detta lycka i dess renaste form? Svar: Ja
Tidigare i veckan kom min Seiko 5 Militar SNZG11K1 fram! Varför valde jag denna klocka? Jo jag kände att jag behövde en sportig beater som funkar på allt från gårdsstädningen, på en promenad till piké och chinos eller som ett sportigare alternativ på jobbet till kostym. Jag satt och tittade på Seikodykare på creationwatches men tyckte att dessa kändes aningen för klumpiga för det jag var på jakt efter (väldigt subjektiv bedömning baserad på bilder). Jag ville inte ha en klocka på länk utan var inne på gummi eller nylon - detta då det i mina ögon blir aningen nättare än att ha länk. Jag spang på Seiko 5 Militar på hemsidan och blev väldigt intresserad och slog till. Än så länge är jag väldigt nöjd.
För de ca 900 kr som jag betalade från man oerhört mycket klocka för pengarna. Jag gillar den enkla och tydliga urtavlan och de rena enkla visarna. Bandhornen och boetten är matta vilket ger en mycket sobert intryck som jag uppskattar. Den har även en mycket bra lume. Tycker dessutom att den gör sig väldigt bra på det nylonbandet som sitter på.
Det finns såklart några mindre minus också. Dels så tycker jag att den vita bakgrunden på datumvisaren blir lite för skarp mot den blåa tavlan och hade önskat att de gick i samma nyans (som de gör på den svarta modellen). En annan grej är att det inte går att dra upp klockan manuellt utan man måste skaka igång den (detta kanske är en självklarhet för billigare automatiska verk - men detta kom som en överraskning för mig).
Ber om ursäkt för halvdåliga iphone-bilder
![]()
![]()
Ser stor ut? Vad är måtten? Å Grattis såklart!
Då var det dax att öppna en låda igen. Denna lådan bjuder tyvärr inte på så många överraskningar utan den blottar innehållet direkt. Inte för att det blir tråkigare för det så håll tillgodo med lite bilder.
Som jag sa, redan här fattar ni vad det är.
![]()
Oerhört vacker klocka!
Wastl
Sent from my iPhone using Tapatalk
Riktigt fin, måste kännas skönt att ha fått den "tillbaka"Saknade min blåa 15300 så fantastiskt mycket, efter att ha varit klocklös ett par månader så lyckades jag hitta en grymt fin svart 15300 som jag klippte.
![]()
Tjusig! Var hittade du den?Fick ny winder idag. Riktigt välgjord
Hur ska den ställas in gällande varv och hur ska den snurra i tid?
![]()
Varv osv brukar man kunna hitta i instruktioner eller online, hitta vilka urverk det är och google!Fick ny winder idag. Riktigt välgjord
Hur ska den ställas in gällande varv och hur ska den snurra i tid?
![]()
Fererocase heter det, tyskt. Riktigt fina och vettiga priserTjusig! Var hittade du den?
Inte alls avis här inte [emoji7]Nytt kom med Posten.
DD trenden är total!
Spanska dagskivan byts i eftermiddag![]()
1807a på korrekt ovanligt barkat jubillee.
![]()
![]()
![]()