Riktigt trevlig samling du skrapat ihop!Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt trevlig samling du skrapat ihop!Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Grymt fin! GrattisNy tillverkare för mig, helnöjd.
Tack, men jag gjorde mig av med klockor också .Riktigt trevlig samling du skrapat ihop!
Grattis mannen!Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Grattis! Ser ut som en favorit i reprisDags igen!
Haha ellehur!Grattis! Ser ut som en favorit i repris
Grattis, bror! Sitter som gjuten på dig.Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Ingeen dålig beaterFick bli en tur till huvudstaden för att hämta ut en ny daily beater till depån
Grattis har du hulken kvar med ?Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Tack , nä får räcka såhär.Grattis har du hulken kvar med ?
Vilka har du kvar?Tack, men jag gjorde mig av med klockor också .
Wow! Grattis!!!Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Grattis!Äntligen var det dags att köpa en lite mer dressad klocka med ljus tavla, en Snowflake.
Fick fingra på den och den var bättre än jag trott, dom här måste upplevas live.
Men.....bredvid stod en SBGH267G och lockade, liiite mindre, magisk tavla, Hi-beat och alldeles underbar.
Nu blev det stökigt i huvudet, jag hade ju bestämt mig för Snowflake men kunde inte släppa den där mörkblå tavlan, limiterad var den dessutom (1500 st) så lämnade butiken och återvände några dagar senare och köpte den.
Denna modell togs fram för att fira 20 års jubileum för urverket 9S tillsammans med två andra modeller SBGH265J (20 st) och SBGH266J (150 st)
Här finns mer info för dom som är intresserade av mer fakta.
https://www.grand-seiko.com/global-en/newdesigncollection/#hi-beat
Nästa gång blir det en Snowflake!
Ny tillverkare för mig, helnöjd.
Dags igen!
Samma här. Därför jag haft 5st senaste två årenDen där bara växer för varje gång.
Samma här. Därför jag haft 5st senaste två åren
Grattis, var detta din födelsedagspresent?Scrollade på instagram för tre dagar sedan och blev tokförälskad, att modellen var en limited edition till 2018 ex gjorde inte saken bättre.
Fanns den ens kvar hos någon handlare??
Efter lite förfrågningar och ett sent meddelande via ett socialt nätverk fick jag löfte om ett besked så fort butiken öppnade dagen efter. Olidlig spänning.
När klockan väl blev ”strax i tio” dagen efter fick jag ett glatt besked. Jo, vi har EN kvar.
Inget att tveka på med andra ord.
Vi lägger väl in nån bild här?
Man skulle eventuellt kunna ana vad som döljer sig längre ner i kartongen??
Modellen är en nyutgåva av en 70 talsdykare och i den nuvarande samlingen finns just en -79 av modellen och även en senare variant som måååånga här på forumet också har. Lite av entrébiljetten till KobraKai typ...
En bild kanske?
Ytterkartongen påminner om mina andra nya Seikos...
Boxen:
Känns mycket stabilare än mina tidigare seikoboxar.
För nåt år sedan dök det upp en variant som kallades Zimbe, en LE som jag blev sjukt sugen på, en klocka jag funderat på ett tag, en som vore rolig att ha... men klockan jag klickat hem är ännu finare och slog an den där ”keeper” nerven som så många pratat om men som känns som snömannen.
Jaja, tjöta. Klockan som smälte mitt hjärta: Seiko prospex automatic srpd01k1 även kallad Dawn Gray.
Boxöppning:
Och wristskott:
Tack till klockmäster Globen för tjöpet och ett extra tack för samtalet om hur jag ville få länken kortad, service!
Grattis, var detta din födelsedagspresent?