Fick hem några paket från Tyskland, tyckte att de likaväl kunde postas här i tråden:
Sådär, då var paketen öppnade och morakniven har kommit väl till pass!
Mystiska paket.
Aha Gigandet(?).
Och här kommer innehållet:
Två Gigandet Speed timers och tre snålex. Kommer till hur det blev såhär lite senare i tråden.
G-shocken fick läggas åt sidan så att jag kunde testa(måste ställa om till vintertid):
Jag börjar med det första exemplaret, en rätt tydlig rip off på Paul Newman:
Bandet är sladdrigt precis som sig bör för en klocka som kostar 500 spänn(ungefär).
Claspen känns precis som förväntat med tanke på prislappen, men jag gillar att de i alla fall har märkt det:
Baksidan, sett snyggare. Men i alla fall bättre än Citizen i samma prisklass:
Ser rätt hyfsad ut på armen:
Ostämplat garantikort följer med....
Tja varför köpte jag nu en Gigandet snålex istället för en typ Casio? Jag ville testa kvaliteten på klockan(/orna), så jag la något bud på eBay en timme innan de skulle gå ut. Jag och sambon skulle ju kolla på rulle och inte tänkte jag mig att jag faktiskt skulle kunna vinna, speciellt inte fem auktioner.. Något har man ju lärt sig i alla fall.
Allmänt om klockan, rasslig länk och ett case som känns okej. Ser hur som rätt snygg ut på men känns som en rätt tydlig homage till nedan klocka vilket inte är lika roligt. Värd sina pengar, ja helt klart. Mycket mer bang for the bucks än Ur & Penn
Homage rättas tydligen till komage, intressant!