• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jag ramlade in på Nymans häromdagen. De yrade om en nyinkommen klocka vid namn "Pepsi". Det märkliga namnet till trots kände jag mig nödgad att testa.
Rolex1.jpg

Det var dock något märkligt med klockan...den var så tung på något sätt?! Vet inte vad som kan legat bakom det.

Jag tvingades söka lyckan på annat, om än närbesläktat, håll.
rolex2.jpg

Nu sitter den fint på armen och värmer en tråkig arbetsdag!

rolex3.jpg
Är du möjligtvis F-side på ett annat forum?

2014-11-04 18.51.26.jpg

Två paket ramlade in! Ett kom tidigare och ett till är på ingång :)
2014-11-04 18.52.09.jpg

Vad kan det vara? (inte gummistroppen)
2014-11-04 18.53.03.jpg

Tada! Pimp my SKX. Fårse hur det går, risken är att den hamnar i lådan och aldrig på klockan..
2014-11-04 18.54.14.jpg

Vafals?! Anledningen att jag inte beställde natos ifrån Singular var pga. denna balla sak och att jag behövde bandstift med
2014-11-04 18.57.48.jpg
2014-11-04 18.57.57.jpg

Svinballt! Reflective nato :D
2014-11-04 18.59.51.jpg

Med zulu och nya ringen, kommer bli guld!
2014-11-04 19.04.06.jpg

Men det var det här bandstiften behövdes till.. Racing gummistropp ja.
2014-11-04 18.54.41.jpg

Topnice!

Den här klockan har jag innan jag beställt den bara sett på bild. Denna gången blev det rätt...Helrätt!
Klockan kommer i en helt ok låda.
ATKgFAwl.jpg

Ett gummi som luktar vanilj och en liten, liten skymt.
7AsjnxIl.jpg

En riktig snygging med 22mm luggs.
moVJUXWl.jpg

Baksida
axYqEzol.jpg

Framsida
qiUk4Lrl.jpg

Combat sub. Mitt första intryck är mycket gott. Denna modellen ser man inte varje dag!?
FBIypdLl.jpg

En grymt fin klocka som kommer att få slita hårt på kontoret. Tack till Denke, klocksnack och alla grymma medlemmar!
Nu är det dax att plasta av.

Jag ramlade in på Nymans häromdagen. De yrade om en nyinkommen klocka vid namn "Pepsi". Det märkliga namnet till trots kände jag mig nödgad att testa.
Rolex1.jpg

Det var dock något märkligt med klockan...den var så tung på något sätt?! Vet inte vad som kan legat bakom det.

Jag tvingades söka lyckan på annat, om än närbesläktat, håll.
rolex2.jpg

Nu sitter den fint på armen och värmer en tråkig arbetsdag!

rolex3.jpg
Glad att körde en Hellström in på Nymans. BLNR är en förjäkla trevlig dinka. Grattis!

Det senaste månaderna har jag gått omkring och önskat att jag kunde bära en snygg dykare på ett grönt Nato. Det ser bara för bra ut. Dock har jag bara en blå dykare och jag tycker inte riktigt att det passar. Det slog mig då att jag sett ganska mycket skrivas om en annan dykare i svart klädnad som borde falla in väl i min budget, en budget som är rejält stram då jag egentligen smygsparar till något rejälare i framtiden.

När väl idén kläckts behövde den mogna en tid med lite efterforskningar på internätet och inte minst här på KS. Jag kom fram till att bara köpa den för att kunna bära ett ur på grönt Nato kanske är lite tveksamt, men då den som sagt knappt är en nysning i budgetatmosfären så kan den bli en bra jag-ska-ut-i-skogen-och-vill-inte-skada-min-klocka-klocka. Med dessa argument i huvudet började så jakten på den utvalda kronometern (alltså tids-visare, inte COSC).

Här är resultatet:

dpxLSSm.jpg

SCNdOet.jpg

QJ0pUCs.jpg

7fqYzzh.jpg

qqKudrA.jpg

a0jPbZC.jpg

uLb34H8.jpg

PS. Nato i diverse färger är på ingång i skrivande stund. Kunde dock inte hålla mig från att posta!

God morgon, Eric,
Many thanks – the form was well received and the charging was successful. The watch will leave our house either today or tomorrow – you will receive a link incl. tracking details from our dispatch dept..
Enjoy your new watch and kind regards from Frankfurt,
ASTRID
Mit freundlichen Gruessen,
Astrid Huetig

:cigar:

Fick nyss hem en ny beater som jag ska använda för dykträning (främst fridykning). Kommer givetvis använda Suben om jag åker på någon resa och dyker där, men tills dess får beatern ta eventuellt stryk från utrustning o dyl. :)

Photo_05-11-14_19_34_32.jpg

Skar till ett 22mm svart gummiband till 20mm och provade. Blev riktigt schysst.

Photo 05-11-14 20 06 05.jpg

Uppfinningsrikedomen för att slippa tull är det inget fel på.

WP_20141106_15_29_47_Smart.jpg

Ännu en Tudor 9080/0. Här i mitten hos sin Tudorfamilj. Här ser man även det som stört mig lite på den gamla (till vänster), att höger upp bandhorn är lite kortare än dom andra. Man ser även att tavlan på den nya är lite ljusare.

WP_20141106_15_37_29_Smart.jpg

På med länken från den gamla (tyvärr after market fortfarande) och det obligatoriska:

WP_20141106_16_45_36_Smart.jpg

WP_20141106_16_47_10_Smart.jpg

Det senaste månaderna har jag gått omkring och önskat att jag kunde bära en snygg dykare på ett grönt Nato. Det ser bara för bra ut. Dock har jag bara en blå dykare och jag tycker inte riktigt att det passar. Det slog mig då att jag sett ganska mycket skrivas om en annan dykare i svart klädnad som borde falla in väl i min budget, en budget som är rejält stram då jag egentligen smygsparar till något rejälare i framtiden.

När väl idén kläckts behövde den mogna en tid med lite efterforskningar på internätet och inte minst här på KS. Jag kom fram till att bara köpa den för att kunna bära ett ur på grönt Nato kanske är lite tveksamt, men då den som sagt knappt är en nysning i budgetatmosfären så kan den bli en bra jag-ska-ut-i-skogen-och-vill-inte-skada-min-klocka-klocka. Med dessa argument i huvudet började så jakten på den utvalda kronometern (alltså tids-visare, inte COSC).

Här är resultatet:

dpxLSSm.jpg

SCNdOet.jpg

QJ0pUCs.jpg

7fqYzzh.jpg

qqKudrA.jpg

a0jPbZC.jpg

uLb34H8.jpg

PS. Nato i diverse färger är på ingång i skrivande stund. Kunde dock inte hålla mig från att posta!

Det är nog få som inte haft en SKX007 någon gång i sin klockkarriär. Grym beater som tveklöst är värd det låga pris den går för.

Uppfinningsrikedomen för att slippa tull är det inget fel på.

WP_20141106_15_29_47_Smart.jpg

Ännu en Tudor 9080/0. Här i mitten hos sin Tudorfamilj. Här ser man även det som stört mig lite på den gamla (till vänster), att höger upp bandhorn är lite kortare än dom andra. Man ser även att tavlan på den nya är lite ljusare.

På med länken från den gamla (tyvärr after market fortfarande) och det obligatoriska:

Varför lägger du upp den bilden? Hur tänker du? :)

Blir bara en snabb paketöppning idag.
Stort tack till Marcus @ Rob Engström ROB-1832 . Vi ses antagligen redan imorgon igen ;)

Ber om ursäkt för de taskiga bilderna men med detta mörker ute så får bättre bilder vänta..

DSCN9037.JPG

En Classic Fusion 542 i titan med Gummy croc :)
DSCN9041.JPG

Badrummet var enda platsen i hela huset med hyffsad belysning för wristies..
IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG

Verkligen supernöjd med denna.
Sitter helt rätt på armen med sina 42mm och vinklade "luggs".
Detta är faktiskt min första klocka med standard verk, har annars en fetish för in-house urverk :)

Stort tack till Marcus @ Rob Engström ROB-1832 . Vi ses antagligen redan imorgon igen ;)

Ber om ursäkt för de taskiga bilderna men med detta mörker ute så får bättre bilder vänta..

DSCN9037.JPG

DSCN9041.JPG

IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG

Detta är faktiskt min första klocka med standard verk, har annars en fetish för in-house urverk :)

Riktigt fet! Stort grattis!

DSCN9037.JPG

DSCN9041.JPG

IMG_3625.JPG

IMG_3626.JPG

Fan vad skojsigt!

Fick hem några paket från Tyskland, tyckte att de likaväl kunde postas här i tråden:
2014-11-07 12.27.16.jpg

2014-11-07 12.30.47.jpg

Sådär, då var paketen öppnade och morakniven har kommit väl till pass!

2014-11-07 12.31.12.jpg

Mystiska paket.
2014-11-07 12.31.55.jpg

Aha Gigandet(?).
2014-11-07 12.33.47.jpg

Och här kommer innehållet:
2014-11-07 12.34.42.jpg

Två Gigandet Speed timers och tre snålex. Kommer till hur det blev såhär lite senare i tråden.
2014-11-07 12.35.06.jpg
2014-11-07 12.35.12.jpg
2014-11-07 12.35.23.jpg
2014-11-07 12.35.30.jpg
2014-11-07 12.35.35.jpg

G-shocken fick läggas åt sidan så att jag kunde testa(måste ställa om till vintertid):
2014-11-07 12.37.06.jpg

Jag börjar med det första exemplaret, en rätt tydlig rip off på Paul Newman:
2014-11-07 12.37.58.jpg

Bandet är sladdrigt precis som sig bör för en klocka som kostar 500 spänn(ungefär).
Claspen känns precis som förväntat med tanke på prislappen, men jag gillar att de i alla fall har märkt det:
2014-11-07 12.37.40.jpg

2014-11-07 12.39.32.jpg

2014-11-07 12.38.08.jpg

Baksidan, sett snyggare. Men i alla fall bättre än Citizen i samma prisklass:
2014-11-07 12.38.21.jpg

Ser rätt hyfsad ut på armen:
2014-11-07 12.39.46.jpg

Ostämplat garantikort följer med....
2014-11-07 12.41.35.jpg
2014-11-07 12.41.28.jpg

Tja varför köpte jag nu en Gigandet snålex istället för en typ Casio? Jag ville testa kvaliteten på klockan(/orna), så jag la något bud på eBay en timme innan de skulle gå ut. Jag och sambon skulle ju kolla på rulle och inte tänkte jag mig att jag faktiskt skulle kunna vinna, speciellt inte fem auktioner.. Något har man ju lärt sig i alla fall.

Allmänt om klockan, rasslig länk och ett case som känns okej. Ser hur som rätt snygg ut på men känns som en rätt tydlig homage till nedan klocka vilket inte är lika roligt. Värd sina pengar, ja helt klart. Mycket mer bang for the bucks än Ur & Penn :p Homage rättas tydligen till komage, intressant!
1000w

Tillbaka
Topp