• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Det skulle ju bli en Speedy...?!

För bara någon månad sedan var jag helt säker på att min nästa klocka skulle bli en speedy. Under tiden jag försökte komma på vilken speedy som skulle bli min så bombades man med sublima budskap på forumet. Även hemma kom tecknen allt tätare
image.jpg

Barnens dagispyssel oh leksaker försökte tala om något för mig
image.jpg

Inte ens på lunchen eller afterworken blev jag lämnad ifred
image.jpg
image.jpg

När sedan en forummedlem kontaktade mig och frågade om jag kunde tänka mig att ta över ansvaret för en kär gammal vän och garantera mycket handledstid om jag tog över vårdnaden. Efter en kort övertalning av kvinnan jag valt ska ta hälften av mina pengar så gjordes affären upp. Några dagar senare dök skönheten upp och jag låter bilderna tala för sig själv
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
Underbart kul,funderar själv på att hoppa Omega och gå rakt på princess looken

Har saknat denna modell sedan jag bytte ut den mot en 116610 för att jag ville ha datum. Nu för tiden skiter jag i datum och går på vad som egentligen känns bäst. Därför gick jag på en tidig lunch och tog mig till vår grymma forumsponsor..

där ligger the shit!
IMG_5881.JPG

Plånboken fram..
IMG_5883.JPG

Tillbaka på jobbet på under 45 minuter, bra jobbat!
IMG_5884.JPG

Ikväll ska jag pyssla med avplastning :)

Jag vill rikta ett stort tack till Spencer66 samt till Marcus & alla andra @ ROB-1832 det finns service och så finns det service!

Bra jädra tisdag.

/Asplund

Har saknat denna modell sedan jag bytte ut den mot en 116610 för att jag ville ha datum. Nu för tiden skiter jag i datum och går på vad som egentligen känns bäst. Därför gick jag på en tidig lunch och tog mig till vår grymma forumsponsor..

där ligger the shit!
IMG_5881.JPG

Plånboken fram..
IMG_5883.JPG

IMG_5884.JPG

Jag vill rikta ett stort tack till Spencer66 samt till Marcus & alla andra @ ROB-1832 det finns service och så finns det service!

Bra jädra tisdag.

/Asplund

Sub kan aldrig bli fel! Grattis! Schysst kombo med AT, är den din oxå?

där ligger the shit!
IMG_5881.JPG

Plånboken fram..
IMG_5883.JPG

IMG_5884.JPG

Bra jädra tisdag.

/Asplund
Skitkul! Grattis! :woot:

Det skulle ju bli en Speedy...?!

För bara någon månad sedan var jag helt säker på att min nästa klocka skulle bli en speedy. Under tiden jag försökte komma på vilken speedy som skulle bli min så bombades man med sublima budskap på forumet. Även hemma kom tecknen allt tätare
image.jpg

Barnens dagispyssel oh leksaker försökte tala om något för mig
image.jpg

Inte ens på lunchen eller afterworken blev jag lämnad ifred
image.jpg
image.jpg

När sedan en forummedlem kontaktade mig och frågade om jag kunde tänka mig att ta över ansvaret för en kär gammal vän och garantera mycket handledstid om jag tog över vårdnaden. Efter en kort övertalning av kvinnan jag valt ska ta hälften av mina pengar så gjordes affären upp. Några dagar senare dök skönheten upp och jag låter bilderna tala för sig själv
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg

Riktigt bra!

Nu har jag köpt min första och enda klocka, för nu åtminstone. Tack för alla kloka och bra synpunkter och råd i min "Köpa Rolex på Kaplans?"-tråd. Svaret på frågan blev för min del (som klockn00b): Nej, köp inte en begagnad Rolex på Kaplans. Köp en ny Rolex på Rob Engströms istället!

Jag är otroligt nöjd med Rob som leverantör, jag fick hjälp av en jättebra kille där som t o m letade fram en mobilladdare till min döda telefon. Det är vad jag kallar kundservice. Jag fick också hjälp och instruktioner med allt ifrån sommarlås på länken till hur man byter datum. Jag fick värderingsintyget direkt med mig hem istället för till brevlådan också.

IMG_1568.JPG
IMG_1570.JPG
IMG_1572.JPG

IMG_1577.JPG
IMG_1576.JPG

Det blev en Rolex Datejust, svart tavla med stavindex, oysterlänk. Samt inte roulettefärg (svart/röd) på datumen, utan enbart svart färg. De bytte på plats till mig i butiken.

Än så länge är jag jättenöjd med klockan. Den är en fröjd att bära.
Grattis vilken fin klocka, sugen på att klämma på den. Fortfarande lika nöjd?

där ligger the shit!
IMG_5881.JPG

Plånboken fram..
IMG_5883.JPG

IMG_5884.JPG

Bra jädra tisdag.

/Asplund
Grattis! Hoppas du hittat rätt nu! Klämde för övrigt på din gamla 16700 idag!:)

Tillbaka
Topp