• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Både och... Velade mycket fram och tillbaka om vilken färg som passar bäst i vardagen osv osv. Men sen när jag väl såg den blåa irl tyckte jag det var solklart :) Tycker dessutom det är mer ”klassiskt” med en blå seamaster!
Jag hade enorma problem att välja mellan svart och blå. Resonerade precis som du och valde blå för att det är mer Seamaster. :)

Ett litet paket från Watchgecko dök upp igår, en jubileelänk! Sprättade det idag, mycket nöjd med kvalitén på länken med tanke på priset.
Bilder på Seikon den var tänkt för också!
20200905_215435.jpg

20200905_215452.jpg

20200905_215038.jpg

20200905_215524.jpg

Nu jäklar har det hänt en grej...
Min. Första. Riktiga. Klocka.

Efter att ha suktat efter en ”finare” klocka i flera år slog jag äntligen till. Har haft en del ”affordable” klockor som jag iofs tycker är grymma, men det var dags för den riktiga klockan att kliva in.

7C7C0D22-6A08-4D1A-98FF-650BEBBC1FFE.jpeg

Idag var jag inne i stan och det blev ett litet köp :angel: en omega?

6A0B5DFB-0695-4A34-822A-7E841E16E1D5.jpeg

Yes sir. En fin Seamaster 300!

DE659288-F1AA-4DF3-AF1B-D343A5B023BA.jpeg

Löjligt läcker och löjligt nöjd med den!
Den här ska följa med mig länge :cool:
:omega:
Grattis till tillökningen :D

Ja, tror verkligen jag kan bli en OWG med denna. Det enda som är kvar för mig att utvärdera är gången, som än så länge ligger på ca +4s/d. Och att gångreserven gör att jag inte behöver ställa den allt för ofta, då jag inte har möjlighet att ha klocka varje dag.

Låter bra. Jag är själv sugen på en, funderar på att sälja en Blancpain FF Trilogy och ersätta med denna, men då förmodligen SPB147J1. Jag är svag för det bruna, skulle dock vilja ha stålarmbandet. Hur känns kvaliteten på det?

Låter bra. Jag är själv sugen på en, funderar på att sälja en Blancpain FF Trilogy och ersätta med denna, men då förmodligen SPB147J1. Jag är svag för det bruna, skulle dock vilja ha stålarmbandet. Hur känns kvaliteten på det?
Modigt med den bruna, jag var för feg. Har inte mycket att jämföra med, men jag tycker länken känna gedigen. Har läst blandade åsikter om länken, men för mig känns den bättre än billigare seikos och jag föredrar den framför h-länken från 556an som var min senaste klocka. (Finns så klart bättre länkar, och man kan byta lås om man vill).

Modigt med den bruna, jag var för feg. Har inte mycket att jämföra med, men jag tycker länken känna gedigen. Har läst blandade åsikter om länken, men för mig känns den bättre än billigare seikos och jag föredrar den framför h-länken från 556an som var min senaste klocka. (Finns så klart bättre länkar, och man kan byta lås om man vill).

Tack för svar. Njut av klockan!

Tillbaka
Topp