SLZAndersson
Basic
Stort tack!Grattis till en riktigt fin klocka!
Stort grattis! Jag är själv sugen på en sådan. Är det blåa eller svarta? Har svårt att se i ljuset på bilden
Tack, håller med om att det kan vara svårt att se ibland
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort tack!Grattis till en riktigt fin klocka!
Stort grattis! Jag är själv sugen på en sådan. Är det blåa eller svarta? Har svårt att se i ljuset på bilden
Tack, håller med om att det kan vara svårt att se iblanddet är den blåa!
Både och... Velade mycket fram och tillbaka om vilken färg som passar bäst i vardagen osv osv. Men sen när jag väl såg den blåa irl tyckte jag det var solklartSnyggt! Hade du svårt att välja färg eller visste du direkt att det var den blå du ville ha?
Jag hade enorma problem att välja mellan svart och blå. Resonerade precis som du och valde blå för att det är mer Seamaster.Både och... Velade mycket fram och tillbaka om vilken färg som passar bäst i vardagen osv osv. Men sen när jag väl såg den blåa irl tyckte jag det var solklartTycker dessutom det är mer ”klassiskt” med en blå seamaster!
Grattis till tillökningenNu jäklar har det hänt en grej...
Min. Första. Riktiga. Klocka.
Efter att ha suktat efter en ”finare” klocka i flera år slog jag äntligen till. Har haft en del ”affordable” klockor som jag iofs tycker är grymma, men det var dags för den riktiga klockan att kliva in.
![]()
Idag var jag inne i stan och det blev ett litet köpen omega?
![]()
Yes sir. En fin Seamaster 300!
![]()
Löjligt läcker och löjligt nöjd med den!
Den här ska följa med mig länge
![]()
Känns fin på handleden!Wow stort grattis @Stoffe-Sebbe! Riktigt trevlig klocka det där![]()
Nu kan man ta närbilder
Spännande! Tulpaner?Nära nu....
![]()
Congrat
Spännande! Tulpaner?
Fet! Den där klockan tål nog en del
Me like!Nytt in, sjukt nöjd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, tror verkligen jag kan bli en OWG med denna. Det enda som är kvar för mig att utvärdera är gången, som än så länge ligger på ca +4s/d. Och att gångreserven gör att jag inte behöver ställa den allt för ofta, då jag inte har möjlighet att ha klocka varje dag.Me like!
Fortfarande nöjd?
Ja, tror verkligen jag kan bli en OWG med denna. Det enda som är kvar för mig att utvärdera är gången, som än så länge ligger på ca +4s/d. Och att gångreserven gör att jag inte behöver ställa den allt för ofta, då jag inte har möjlighet att ha klocka varje dag.
Denna gång blev det rättGick inte helt enligt beräkningarna men fick paket idag.. hade beställt en T120.407.17.041.00 men fick istället en T120.417.17.041.00 till min förvåning, ÅF beklagade sig direkt och den åker tillbaka imorgon men en paketöppning är en paketöppning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, det här ser jag som ett tecken att behålla min. Även om den inte används för flitigt så skulle jag nog ändå sakna den.. Grattis till kärt återseende!Cartier santos galbée, sålde en santos för ett par veckor sen och hade tänkt lägga pengarna på annat men började sakna den direkt. Så denna kom in idag![]()
![]()
![]()
![]()
Blev en Tudor BB.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Denna gång blev det rätt![]()
Fantastisk klockaAh, det här ser jag som ett tecken att behålla min. Även om den inte används för flitigt så skulle jag nog ändå sakna den.. Grattis till kärt återseende!
Modigt med den bruna, jag var för feg. Har inte mycket att jämföra med, men jag tycker länken känna gedigen. Har läst blandade åsikter om länken, men för mig känns den bättre än billigare seikos och jag föredrar den framför h-länken från 556an som var min senaste klocka. (Finns så klart bättre länkar, och man kan byta lås om man vill).Låter bra. Jag är själv sugen på en, funderar på att sälja en Blancpain FF Trilogy och ersätta med denna, men då förmodligen SPB147J1. Jag är svag för det bruna, skulle dock vilja ha stålarmbandet. Hur känns kvaliteten på det?
Säg till om du tänker sälja den där någon gångSå. Nu räcker det. Samling komplett. Från och med nu ska det bara säljas.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Modigt med den bruna, jag var för feg. Har inte mycket att jämföra med, men jag tycker länken känna gedigen. Har läst blandade åsikter om länken, men för mig känns den bättre än billigare seikos och jag föredrar den framför h-länken från 556an som var min senaste klocka. (Finns så klart bättre länkar, och man kan byta lås om man vill).