• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hände en grej på Fältan idag 🫣
Återkommer snarast med vad som hände 🤣
IMG_2952.jpeg

”Återkommer” ba… vafaaan?
Du behöver leverera IDAG i alla fall!
Ändå sen Netflix började släppa hela säsongerna av House of Cards så har vi slutat vänta.
Hajaru?

Vad fan är det här?
IMG_7711.jpeg

Tre Seiko påsar, tre klocklådor? Nä, det är ju… Fyra!
IMG_7710.jpeg

Vadan denna mängd klocklådor? Jo, en av stadens guldsmeder tillika urhandlare har flyttat till nya lokaler och firar detta med att kränga ut allt med 50% rabatt. Då måste man ju slå till!

Kolla här…
IMG_7698.jpeg

Presagelådor mm… Kul!🤩 Ordnar upp dessa lite, sådär…
IMG_7708.jpeg

Vågar man kika lite?
IMG_7700.jpeg

Ser väl jävligt bra ut… Intressanta tavlor. Gjorde jag bra inköp (kallsvett) eller mindre smarta impulsköp? Skitsamma, halva priset ju! Eller??????

En fattigmans El Primero. Snygg ju! Halva priset…
IMG_7706.jpeg

Ascool 60-tals inspirerad SARY. Enligt Seikos reklamprat. Halva priset…
IMG_7704.jpeg

Sen då? Jamen, det är ju en cocktail. Snygg! Halva priset…
IMG_7705.jpeg

Det är en Hojicha! Hou, hou, hou… Julafton för en sådan som jag! Halva priset…
IMG_7707.jpeg

Det här var riktiga fynd! En drös limited edition klockor till billig penning. Och inte var ordinarie pris högt. Betydligt billigare än på nätet. Ett par av dessa har dubblat i värde, Hojichan krängs idag från Japan för 780-1200€, så 263€ var nog mer än ett bra fynd. Så kan det gå när guldsmeden inte annonserar sina klockor på nätet, de har nog stått där i flera år och bara väntat. Väntat på mig. Halva priset…

Fick hemleverans idag. Glad att jag jobbade hemma så att jag kunde ta emot.

IMG_3367.jpeg

Det blev en Citizen. En Citizen BN0118-55E.

IMG_3371.jpeg

Min svåger har en likadan. Tyckte inte det var något specielt med denna klockan första gången jag fick se den. Men sakta men säkert så växte den på mig. Och andra gången jag fick klämma på den så var jag fast. Det som även övertygade mig att köpa en var att den har en diver extension.

IMG_3377.jpeg

Och här är den i solen och laddar lite. Sjukt nöjd.

Image (7).jpg

Idag var jag och köpte ett paket

IMG_0718.jpeg

Ser gammalt ut
IMG_0719.jpeg

1999 står det på certet och originalkvittot.

IMG_0720.jpeg

Ojojoj vad dolde det sig i lådan? Jo en härligt patinerad 1-persons ägd 2599.80.00.
IMG_0721.jpeg

IMG_0722.jpeg

Tag Heuern passade inte grabben så han får denna i studentpresent. Den ska bara in på service först för timegraphern visar lite skeva värden och den skarpsynta ser att timvisaren på kronografen inte nollställer vid kl. 6.

IMG_0717.jpeg

Tillbaka
Topp