• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Frourez

Omega
På väg hem från kortare säsong(alperna) och 20 min före boarding stötte man på klockaffären. Klassiska kommentaren till polarna "ska bara titta". Lite stressad var man men de löste sig och man slapp höra sig namn i speakern. Champagne upplevelsen får jag ta en annan gång.

IMG_0613.jpg
 

Phileas Fogg

Cartier
När posten kom med expressleverans och jag av en händelse var hemma blev jag allt för ivrig för att fotografera hela paketöppningen. Men men, känns ju ändå som att innehållet är det relevanta.

Blev helt såld på den här lilla plastiga skönheten för en vecka sen när jag såg en paketöppning här på forumet. Var tvungen att införskaffa en likadan!

Swatch Sistem51 Clouds ref SUTA401, en klocka från anrika quartz-jätten Swatch:rolleyes: modellen baseras på deras mekaniska urverk med 90 timmars gångreserv, byggt på 51 delar som endast sitter ihop med en enda skruv. För en tusenlapp med frakt tycker jag att det är en fantastiskt intressant klocka som jag faktiskt tror kommer få en del handledstid dessutom. Rekommenderas, plastic is fantastic:D

image.jpeg
Nu blev jag också sugen! Får ta och testa en i helgen :)
 
Var inne och läste i tråden om månfas. 2h senare impulsbeställdes denna skönhet!
Efter drygt 3 veckor ihop känner jag mig helt klart nöjd! Tog en dag eller två att vänja sig med storleken men nu känns den helt rätt på armen.
IMG_20160324_163700.jpg


Bild på urverket som alltså är in-house. Finishen ser bättre ut Irl, är inte speciellt bra fotograf.
IMG_20160324_164625.jpg


Nu tar historien inte slut där, min bristande impulskontroll visade sig när jag var i Dubai förra veckan. Väl där fick farsan för sig att han minsann behövde en klocka så jag tog honom till Rolex-butiken. Ganska snabbt hade han bestämt sig för en Tudor BBB. Medan han gjorde köpet testade jag lite klockor. Fastnade för en SubC som jag visste att jag skulle köpa så småningom i framtiden, men nu blev så att jag klippte till direkt istället!

Snapchat-2627804816255849361.jpg

Fick med en parfym vilket verkar vara ganska ovanligt. Hittar ingen information på nätet om den.


IMG_20160417_034418.jpg

Kul! Är du nöjd med din FC?
Vad tycker du om kvalitén?
Jag är lite sugen på deras nya Perpetual Calendar som just lanserats. Därför jag undrar.
 

Gurgel

Cartier
När posten kom med expressleverans och jag av en händelse var hemma blev jag allt för ivrig för att fotografera hela paketöppningen. Men men, känns ju ändå som att innehållet är det relevanta.

Blev helt såld på den här lilla plastiga skönheten för en vecka sen när jag såg en paketöppning här på forumet. Var tvungen att införskaffa en likadan!

Swatch Sistem51 Clouds ref SUTA401, en klocka från anrika quartz-jätten Swatch:rolleyes: modellen baseras på deras mekaniska urverk med 90 timmars gångreserv, byggt på 51 delar som endast sitter ihop med en enda skruv. För en tusenlapp med frakt tycker jag att det är en fantastiskt intressant klocka som jag faktiskt tror kommer få en del handledstid dessutom. Rekommenderas, plastic is fantastic:D

image.jpeg
Jag vill också ha! Var köpte du?
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
När posten kom med expressleverans och jag av en händelse var hemma blev jag allt för ivrig för att fotografera hela paketöppningen. Men men, känns ju ändå som att innehållet är det relevanta.

Blev helt såld på den här lilla plastiga skönheten för en vecka sen när jag såg en paketöppning här på forumet. Var tvungen att införskaffa en likadan!

Swatch Sistem51 Clouds ref SUTA401, en klocka från anrika quartz-jätten Swatch:rolleyes: modellen baseras på deras mekaniska urverk med 90 timmars gångreserv, byggt på 51 delar som endast sitter ihop med en enda skruv. För en tusenlapp med frakt tycker jag att det är en fantastiskt intressant klocka som jag faktiskt tror kommer få en del handledstid dessutom. Rekommenderas, plastic is fantastic:D

image.jpeg
Underbar klocka! den kommer du inte tröttna på kan jag lova :pompus:
 

Wiliamo

Panerai
Nu blev jag också sugen! Får ta och testa en i helgen :)
Det tycker jag absolut att du ska jag göra! Finns inte så mycket att förlora känner jag:D
Jag vill också ha! Var köpte du?
Plockade hem min från e-klockor.com, där var den billigast. "Nackdel" att det tog 4 arbetsdagar att få hem den, men de verkar skicka från Polen så det är förståeligt.
Underbar klocka! den kommer du inte tröttna på kan jag lova :pompus:
Riktigt cool är den! Jag tror den får stanna, finns liksom ingen anledning att inte ha den:D skön liten grej!
 

Wiliamo

Panerai
I denna prisklassen är det inget att bråka om :D
Det är ju faktiskt så att man får man betalar för, och det innebär ju ofta inte bara produkten i sig som man köper utan även leverans/hela upplevelsen. Och e-klockor har redan väldigt pressade priser trots att de verkar vara godkända för försäljning av de märkerna i lägre prissegment hos Swatch group, så jag rekommenderar det helt klart :)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Det är ju faktiskt så att man får man betalar för, och det innebär ju ofta inte bara produkten i sig som man köper utan även leverans/hela upplevelsen. Och e-klockor har redan väldigt pressade priser trots att de verkar vara godkända för försäljning av de märkerna i lägre prissegment hos Swatch group, så jag rekommenderar det helt klart :)
Priserna är pressade redan från självaste Swatch group med tanken på plasten de använder sig av tillsammans med så få delar som möjligt. Hade klockan varit i stål så hade nog priset stigit till närmare 3-4k minimalt sätt! Lätt värt varenda krona i alla fall :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
När posten kom med expressleverans och jag av en händelse var hemma blev jag allt för ivrig för att fotografera hela paketöppningen. Men men, känns ju ändå som att innehållet är det relevanta.

Blev helt såld på den här lilla plastiga skönheten för en vecka sen när jag såg en paketöppning här på forumet. Var tvungen att införskaffa en likadan!

Swatch Sistem51 Clouds ref SUTA401, en klocka från anrika quartz-jätten Swatch:rolleyes: modellen baseras på deras mekaniska urverk med 90 timmars gångreserv, byggt på 51 delar som endast sitter ihop med en enda skruv. För en tusenlapp med frakt tycker jag att det är en fantastiskt intressant klocka som jag faktiskt tror kommer få en del handledstid dessutom. Rekommenderas, plastic is fantastic:D

image.jpeg
Riktigt cool! Ska lätt kolla upp den :) Grattis till klockan!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Japp, cool är den och som jag nämnde tidigare är det liksom inget att snacka om för 1000 spänn, helt klart det roligaste i den prisklassen (om man är sugen på något annat än Seiko SKX eller Orient Ray/Mako). Hoppas du skaffar en du också:D
Ja men absolut! Lite roligt med en såpass annorlunda klocka, och som du säger inget att snacka om rent prismässigt. Köper jag en kommer den såklart visas upp här på KS! ;)
 
Efter att ha väntat hela 7 dagar (5 arbetsdagar) har jag äntligen!! hämtat ut ett litet paket :woot: Efter mycket suktande och lite velande kring olika modeller så föll valet äntligen på en sån här :D

IMG_8579.JPG
IMG_8580.JPG
IMG_8582.JPG
IMG_8589.JPG
IMG_8593.JPG


Casio G-Shock ga-100-1a1er

Är sjukt nöjd med köpet och just nu känns det som att den får sitta där resten av livet :p
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kom idag lagom till helgen.
Tänk att posten skötte sig och jag slapp vänta till måndag.
Första intrycket är bra. Mycket pang för pengen är ju ett slitet uttryck men jag tycker det passar här.
Får se om det blir årets sommardykare.
1461340842721-1988144389.jpg
Se där, ska bli kul att höra mer om den....
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jaha, en tur till Posten och följande lades upp på köksbordet...

DSCF2873.JPG


Vad kan det vara för kul? Den här känner väl många till...

DSCF2877.JPG


Japp, det var dax att bli av med Rolex-oskulden. Rolex har funnits på min shortlist ett antal gånger, men har av olika anledningar trillat bort i slutvalet. Milgauss - för grön. Sub - för feta bandhorn. GMT - den nya har ingen vridring i min smak. OP 39 - kanske är tavlan för stor. Gamla GMT - jo, det vore något det...

Men så efter en slumpmässig titt i K&S så såg jag denna lämpliga nybörjar-Rolex och slog till...

DSCF2879.JPG

OP 36mm, men en rolig lila-färgad tavla. Red Grape. Det blir nog bra till sommaren.

DSCF2882.JPG


DSCF2883.JPG

Tack till @par för en snabb och smidig affär.
 
Topp