• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Henkesm

Omega
Gick länge och trodde att sommarbeatern skulle bli den SMP jag köpte förra året.
Men ack så fel man kan ha.
Blått har riktigt aldrig fallit mig i smaken, men det är en klassisk dinka så den får stanna i samlingen tillsvidare.

Dagen till ära började med strålande sol, och som sagt i "dagens klocktråd" på måndagar jobbar man bara till lunch om solen skiner, det är sen gammalt!
Så jag & Mr Deepsea satte målet att hitta en avlägsen kusin, och det gjorde vi!
image.jpeg

Väl hemma:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

En Longies Hydroconqest, den klocka som var starten på klockintresset är nu tillbaka i nyare tappning, denna gången får den stanna.
image.jpeg


Nu kan det plaskas lite till.
Tack till @daveid för en smidig affär!

Fridens liljor, H.S M
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Gick länge och trodde att sommarbeatern skulle bli den SMP jag köpte förra året.
Men ack så fel man kan ha.
Blått har riktigt aldrig fallit mig i smaken, men det är en klassisk dinka så den får stanna i samlingen tillsvidare.

Dagen till ära började med strålande sol, och som sagt i "dagens klocktråd" på måndagar jobbar man bara till lunch om solen skiner, det är sen gammalt!
Så jag & Mr Deepsea satte målet att hitta en avlägsen kusin, och det gjorde vi!
image.jpeg

Väl hemma:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

En Longies Hydroconqest, den klocka som var starten på klockintresset är nu tillbaka i nyare tappning, denna gången får den stanna.
image.jpeg


Nu kan det plaskas lite till.
Tack till @daveid för en smidig affär!

Fridens liljor, H.S M
Tack själv! Kul att du är nöjd, hoppas att du njuter av den lika mycket som jag gjort. Samma klocka var startskottet för klockintresset även för mig! Sjukt snygg deepsea btw!:)
 

kalufsen

Panerai
Gick länge och trodde att sommarbeatern skulle bli den SMP jag köpte förra året.
Men ack så fel man kan ha.
Blått har riktigt aldrig fallit mig i smaken, men det är en klassisk dinka så den får stanna i samlingen tillsvidare.

Dagen till ära började med strålande sol, och som sagt i "dagens klocktråd" på måndagar jobbar man bara till lunch om solen skiner, det är sen gammalt!
Så jag & Mr Deepsea satte målet att hitta en avlägsen kusin, och det gjorde vi!
image.jpeg

Väl hemma:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

En Longies Hydroconqest, den klocka som var starten på klockintresset är nu tillbaka i nyare tappning, denna gången får den stanna.
image.jpeg


Nu kan det plaskas lite till.
Tack till @daveid för en smidig affär!

Fridens liljor, H.S M
grattis :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Min nästa klocka skulle då bli en Tudor BB var det tänkt. Sen snöade jag helt in på Breitling ett tag. Jag var även en sväng i Seiko-träsket och letade också.
Sen snöade jag in på en helt annan klocka för några veckor sen som jag först såg på stan och senare även här på forat!
Lång historia kort så dök en sådan rackare upp på forat denna soliga måndag i samma by som jag själv bor och det blev att slå till!
Tack @Mattias Söderberg för smidig affär!
Toknöjd än så länge! Bilder nedan:
IMG_20160523_201025.jpg
IMG_20160523_201050.jpg
IMG_20160523_195902.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Äntligen är det min tur att få posta i den här tråden! Det blir ingen tvättäkta paketöppning med paket och så men likväl en - för mig - ny klocka.

Det började i lördags morse med att jag satte mig på ett tåg mot hufvudstaden
image.jpeg


Trott eller ej så både gick tåget i tid och kom fram i tid!
image.jpeg

Efter en trevlig liten pratstund med @koze Blev det affär och jag åkte tillbaka till Uppsala. Fast nu med en annan klocka på armen:
image.jpeg


Pang! En Rolex Explorer 14270. Sitter som en smäck. Storleken på 36mm passar mig perfekt och tavlan går det inte att slita ögonen från. Det är inte min första riktiga klocka men det är min första Rolex (även om det är samma sak för många på detta forum) ;) Jag tyckte om den redan från första början men måste ändå säga att den växer mer och mer för varje timme jag har den på mig. Denna är en keeper. Jag bjuder på några till bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Firade in nyköpet med lite lagrad rom :cigar:
Tack för mig! :rolex:

Nice, grattis till en kanonklocka.
 
  • Like
Reactions: Ncs

natovintage

Rolex
2-Faktor
Som uppvisning i min oöverträffade självdisciplin sparade öppnandet av lördagsgodispåsen till söndagen.
Men idag tänkte jag ge publiken vad de vill ha.
Varsågoda.
IMG_0460.JPG


Vi börjar med ytterboxen...
IMG_0459.JPG

"Jaha, en TAG Heuer, alltså"
Korrekt.

IMG_0461.JPG

"Oj. En låda i en låda... Premium!"

"Men sluta larva dig nu, kom till saken, vart är klockan?"
Självklart. Här har vi godbiten...
IMG_0462.JPG

"Läckert!"

"En bild till, tack!"
Givetvis!
IMG_0463.JPG

"Oj oj oj! Vilken skönhet!"

"Kan man få se den från sidan också?"
Absolut!
IMG_0464.JPG

"Wow..."

"Och ett wrist shot, kanske?"
Självklart!
IMG_0465.JPG


"Men från sidan då, kan man få se den från sidan också?"
Ja men visst!
IMG_0466.JPG

Vilken fin länk!

"Och nu vill vi se den bada i ett glas vin!"

Lägg av.
Man får gratulera! Schysst!
 

A.J.

Panerai
Min nästa klocka skulle då bli en Tudor BB var det tänkt. Sen snöade jag helt in på Breitling ett tag. Jag var även en sväng i Seiko-träsket och letade också.
Sen snöade jag in på en helt annan klocka för några veckor sen som jag först såg på stan och senare även här på forat!
Lång historia kort så dök en sådan rackare upp på forat denna soliga måndag i samma by som jag själv bor och det blev att slå till!
Tack @Mattias Söderberg för smidig affär!
Toknöjd än så länge! Bilder nedan:
IMG_20160523_201025.jpg
IMG_20160523_201050.jpg
IMG_20160523_195902.jpg

Grattis! LLD'n är en riktigt skön klocka! :)
 

New5tream

Breitling
I dag var det äntligen dags att införskaffa min första klocka, en Omega Speedmaster (311.30.42.30.01.005)! Jag är både glad och tacksam för den mycket trevliga och smidiga affären hos @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg. Det går att läsa mer om hur det gick till i tråden som jag skapade inför köpet i mars. Den hittar ni här. Kanske kan det hjälpa eller inspirera någon annan som sneglar mot en egen "Speedy". Hur som helst är jag fantastisk nöjd över att äntligen vara ägare till ett eget exemplar av månklockan! :) Just det, här kommer en bild också:
IMG_1881.JPG
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
I dag var det äntligen dags att införskaffa min första klocka, en Omega Speedmaster (311.30.42.30.01.005)! Jag är både glad och tacksam för den mycket trevliga och smidiga affären hos @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg. Det går att läsa mer om hur det gick till i tråden som jag skapade inför köpet i mars. Den hittar ni här. Kanske kan det hjälpa eller inspirera någon annan som sneglar mot en egen "Speedy". Hur som helst är jag fantastisk nöjd över att äntligen vara ägare till ett eget exemplar av månklockan! :) Just det, här kommer en bild också:
IMG_1881.JPG
Grattis! Mycket bra köp! :D
 

A.J.

Panerai
I dag var det äntligen dags att införskaffa min första klocka, en Omega Speedmaster (311.30.42.30.01.005)! Jag är både glad och tacksam för den mycket trevliga och smidiga affären hos @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg. Det går att läsa mer om hur det gick till i tråden som jag skapade inför köpet i mars. Den hittar ni här. Kanske kan det hjälpa eller inspirera någon annan som sneglar mot en egen "Speedy". Hur som helst är jag fantastisk nöjd över att äntligen vara ägare till ett eget exemplar av månklockan! :) Just det, här kommer en bild också:
IMG_1881.JPG

Grym klassiker! Grattis!:)
 

A.J.

Panerai
Ett trevligt samtal till Richard @ERIKSON URHANDEL i torsdags och i fredags kom det en stooor låda med posten... Tack för smidig affär och snabb leverans!
image.jpeg

Och i den en något mindre låda...
image.jpeg

Nu är det inte så svårgissat längre.
image.jpeg

Naturligtvis är det en...
image.jpeg

Av med länken och på med ett nato tills jag har tid att justera lite mer. Å så ett snabbt handledsskott...
image.jpeg

Gratulerar till en superfin klocka!:)
 

Fristad

Breitling
I dag var det äntligen dags att införskaffa min första klocka, en Omega Speedmaster (311.30.42.30.01.005)! Jag är både glad och tacksam för den mycket
trevliga och smidiga affären hos @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg. Det går att läsa mer om hur det gick till i tråden som jag skapade inför köpet i mars. Den hittar ni här. Kanske kan det hjälpa eller inspirera någon annan som sneglar mot en egen "Speedy". Hur som helst är jag fantastisk nöjd över att äntligen vara ägare till ett eget exemplar av månklockan! :) Just det, här kommer en bild också:
IMG_1881.JPG

Grymt snygg klassiker!
 

Snicksnack

Breitling
Trots att jag i början av mitt klockintresse tyckte att denna klocka var bland det fulaste jag sett på denna jord, började jag fatta tycka för den efter att ha sett många bilder och läst dess historia. Klockan växte hos mig tills att jag helt sonika beslutade mig för att jag skulle ha en. Dock har jag smala handleder och att hitta en mindre modell (kring 36-37mm) i bra skick var inte det lättaste. Förra veckan dök det dock upp ett jättefint exemplar på Chrono24 och nu sitter en Audemars Piguet Royal Oak (ref. 14790ST) på handleden! Jag är jättenöjd med klockan hoppas på att aldrig behöva sälja klockan :)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

kalufsen

Panerai
Trots att jag i början av mitt klockintresse tyckte att denna klocka var bland det fulaste jag sett på denna jord, började jag fatta tycka för den efter att ha sett många bilder och läst dess historia. Klockan växte hos mig tills att jag helt sonika beslutade mig för att jag skulle ha en. Dock har jag smala handleder och att hitta en mindre modell (kring 36-37mm) i bra skick var inte det lättaste. Förra veckan dök det dock upp ett jättefint exemplar på Chrono24 och nu sitter en Audemars Piguet Royal Oak (ref. 14790ST) på handleden! Jag är jättenöjd med klockan hoppas på att aldrig behöva sälja klockan :)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Grattis :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Trots att jag i början av mitt klockintresse tyckte att denna klocka var bland det fulaste jag sett på denna jord, började jag fatta tycka för den efter att ha sett många bilder och läst dess historia. Klockan växte hos mig tills att jag helt sonika beslutade mig för att jag skulle ha en. Dock har jag smala handleder och att hitta en mindre modell (kring 36-37mm) i bra skick var inte det lättaste. Förra veckan dök det dock upp ett jättefint exemplar på Chrono24 och nu sitter en Audemars Piguet Royal Oak (ref. 14790ST) på handleden! Jag är jättenöjd med klockan hoppas på att aldrig behöva sälja klockan :)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Sjukt bra! Stort grattis!
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Kom ett paket till mig idag.
IMAG0123.jpg

En med omsorg inpackad klocka som har varit i flera forummedlemmars ägo... men nu är den min:)
IMAG0127.jpg

En Vantage typ lika gammal som jag o_O med ett härligt handjagat Valjouxverk.
IMAG0130.jpg

Ett handledsskott också.
IMAG0131.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Trots att jag i början av mitt klockintresse tyckte att denna klocka var bland det fulaste jag sett på denna jord, började jag fatta tycka för den efter att ha sett många bilder och läst dess historia. Klockan växte hos mig tills att jag helt sonika beslutade mig för att jag skulle ha en. Dock har jag smala handleder och att hitta en mindre modell (kring 36-37mm) i bra skick var inte det lättaste. Förra veckan dök det dock upp ett jättefint exemplar på Chrono24 och nu sitter en Audemars Piguet Royal Oak (ref. 14790ST) på handleden! Jag är jättenöjd med klockan hoppas på att aldrig behöva sälja klockan :)

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Jäkligt fin, gillar tavlan! Gratulerar
 
Topp