• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Min religösa åskådning, mannen med mustaschen. Ni som läser lite fort förstår nog var jag vill komma.

Så på med hawaiiskjortan och starta din ferrari 308 gts!

Foto 2014-08-20 16 50 44.jpg

Foto 2014-08-20 16 51 31.jpg
Foto 2014-08-20 16 51 54.jpg
Foto 2014-08-20 16 52 00.jpg
Foto 2014-08-20 16 52 31.jpg

Och såklart..

Foto 2014-08-20 14 19 28.png

Bonusbilder som inte skulle komma med också. :D

Bilagor

• Tom-Selleck-as-Magnum-PI-Rolex-GMT-Master.jpg
    Tom-Selleck-as-Magnum-PI-Rolex-GMT-Master.jpg
    137.6 KB · Visningar: 148
  • Foto 2014-08-20 16 53 11.jpg
    Foto 2014-08-20 16 53 11.jpg
    212.3 KB · Visningar: 144
  • Foto 2014-08-20 16 52 15.jpg
    Foto 2014-08-20 16 52 15.jpg
    193.1 KB · Visningar: 151
Min första bekantskap med Cartier blev en Pasha till frun.

Kan väl inte påstå att frun varit så speciellt klockintresserad, men har på sista tiden åtminstone visat ett visst intresse och varit lite sugen på att byta klocka. Första tanken var att hitta en ljustavlad DJ till henne, men då hon provat min (g/s) har hon inte varit överförtjust i modellen. Däremot att storleken var alldeles perfekt.

Då jag någon gång då och då av någon anledning visat bilder på Cartier-klockor har hon alltid sagt att "den var snygg" (även modeller som jag själv har ganska svårt för) så efter ett par sådana kommentarer kändes det lite som att Cartier var "hennes" märke. Sagt och gjort, hittade en Pasha med rosa tavla och med sina 35,5 mm är den ju storleksmässigt likvärdig DJ som ju var referens ang storlek.

Frun är otroligt nöjd, och jag måste säga att även jag tycker att det är en riktigt trevlig klocka. Ska man anmärka på något så är det väl att kronan är väldigt liten (under det däremot stora kronskyddet) och därmed lite pillig att vrida upp för en annan med normala manshänder. Nu är det ju i och för sig en damklocka, så lite fel referensram kanske.

Pascha4.jpg
Pascha2.jpg

Kör en för mig ganska oväntad paketöppning i stortråden.

Efter att ha avverkat lite klockor under sommaren fick jag ett litet infall för några dagar sedan. Satt på en DJ2 och kände att den klockan visserligen är fin, men kommer inte stanna för evigt.

Sagt och gjort poppade det upp en annons här på KS så jag högg direkt, skjöt från höften och det hela föll ut.

Klockan ifråga är en sån modell som jag förr eller senare måste ha ägt i mitt klockintresserade liv. Ingen jag totalt avdyrkat på bilder men som krypit sig på en aning och när annonsen dök upp fick jag det där stirret i blicken och saken var biff, det fanns ingen återvändo...

Ordning och reda när man går till lokala postkontoret.
image.jpg

Paket på plats...nu blir det spännande.
image.jpg

Och här röjs identiteten för många inblandade.
image.jpg

Och här är saken uppenber
image.jpg

Snajdig trälåda...
image.jpg

Och i den en mycket fin Royal Oak 15300.
image.jpg

Bums ner på stan för montering av extra länkbit. Trodde jag hade smala handleder men det verkar inte vara så riktigt.
image.jpg

Snabba reflektioner:

- Helt annat än de Rolex jag avverkat, mest på gott.

- Sitter kanon och är lite mer diskret då den åker lätt in inder skjortärmen. Perfekt!

- Finishen är vass, på flera sätt.

- Kommer behålla den, men fritt fram med PM för byte, men endast mot PP Nautlius. :)

Slutligen, stort tack till forumet för grym inspiration framförallt säljaren för suverän smidig affär.

/gustav

En feting! Grattis

Då va det äntligen min tur! Har letat efter en lite förtidig examenspresent till mig själv, så jag tog en sväng ner till GBG och hämtade den här av en annan KS-are. Riktigt kul att äntligen ha en klocka man har vart sugen på i ett par år nu.

IMG_0490.JPG
IMG_0487.JPG

Åhh, längtar också efter en Speedy... Snart så... Stort grattis till den! Ser ut att vara i kanonskick?

Ser Riktigt fin ut JakobZ !
Vittavlad gulguld är bra, mycket bra:)
Grattis!

Tack! Det är silvertavla faktiskt :)

Tack, min sambo och jag diskuterade precis hur vanliga hguldrollar är. Detta hjälper mig mycket, rena dussinklockan ;) Men snygg är den så får även säga grattis!

Det är bara att köra, du kan till och med kontra med att jag är student, 23 år gammal och världens jävla svensson så kör! :D

Tillbaka
Topp