nej, tyvärr inte. Får bli att köpa nya. Blir en dyr läxaGår plattorna att vända???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
nej, tyvärr inte. Får bli att köpa nya. Blir en dyr läxaGår plattorna att vända???
Wow! Ser jäkligt najs ut.
Nymålad så snart dags att fylla på med vatten……
Ser fram emot att se fortsättningen, riktigt snyggt.Här trummar det på så sakteliga! Har dragit en jävla massa el, kopplat lampor, pollare osv. Nu monterar jag pelare till vår pergola. Härnäst står uppregling för de nedfällda skenorna till pooltaket på agendan. Sen korta i och regla för diverse friser. Frugan har satt deadline till skolavslutningen (5:e juni) blir tight men kan gå. Det ska ju arbetas på jobbet också, samt spelas golf och skjutsa kids till aktiviteter. Men jag får ut några timmar varje kväll och lite extra på helgen. Det blir hårfint och målfoto men vi kämpar på.
Tack! Känslan är bra! Tror att det kommer bli riktigt snyggt när det är klart. Frugan brukar ha bra visioner och det är väl mer eller mindre uteslutande hennes design jag bygger fram. Ett jäkla massa piller just nu bara där det inte ser ut som att det händer så mycket. Men ”snart” börjar det faktiskt närma sig att lägga trallSer fram emot att se fortsättningen, riktigt snyggt.
Här trummar det på så sakteliga! Har dragit en jävla massa el, kopplat lampor, pollare osv. Nu monterar jag pelare till vår pergola. Härnäst står uppregling för de nedfällda skenorna till pooltaket på agendan. Sen korta i och regla för diverse friser. Frugan har satt deadline till skolavslutningen (5:e juni) blir tight men kan gå. Det ska ju arbetas på jobbet också, samt spelas golf och skjutsa kids till aktiviteter. Men jag får ut några timmar varje kväll och lite extra på helgen. Det blir hårfint och målfoto men vi kämpar på.
Tack för omtanken. Höll på till 23:30 i fredags Pannlampa på sista timmarna. Men nu ser man ändå ljuset i tunneln lite. Ser fram emot att kunna njuta av sommaren här senSer kanon ut!
Ta inte i för mycket bara. Skjut upp det om inte dygnet räcker till..
Låter lagom. Ska du också vara klar till skolavslutningenSjälv har man inte ens lyft plåtarna ännu
Har sjukt mycket som behöver göras, schakta ur bakom kortsidan för att få till en stor fin uteplats, nytt plank skall byggas, trall runt hela skiten och nytt staket plus trappa… jorå, blir nog bra när det är klart
Renoveringsobjekt är bara förnamnet
Kul killeTack för omtanken. Höll på till 23:30 i fredags Pannlampa på sista timmarna. Men nu ser man ändå ljuset i tunneln lite. Ser fram emot att kunna njuta av sommaren här sen
Låter lagom. Ska du också vara klar till skolavslutningen
Misstänkte det. Men det är rätt! Bara dumt att forcera fram någon nödlösning. Bättre att det får ta tid och att det blir som man villKul kille
Detta är en flerårsplan
Själv har man inte ens lyft plåtarna ännu
Har sjukt mycket som behöver göras, schakta ur bakom kortsidan för att få till en stor fin uteplats, nytt plank skall byggas, trall runt hela skiten och nytt staket plus trappa… jorå, blir nog bra när det är klart
Renoveringsobjekt är bara förnamnet
Kul tråd som jag missat. Förra våren köpte vi hus med kaklad betongpool. Poolen byggd någon gång på 80-talet och renoverad runt 2010. När vi köpte var poolområdet helt övervuxet och poolen fylld med svart vatten. Vi vände och vred på alternativen och kom fram till att vi ska testa att renovera. Köpte mosaik från Spanien och satte igång att röja.
Förutom att kakla poolen och det som krävde kranbil har jag gjort allting på egen hand. Ett långtidsprojekt, men i alla fall badbart nu.
Klacken/avsatsen man ser har varit ett akvarium…
Snyggt!Fyllning idag och trallvirket levereras i veckan!
Snyggt!
Har du förberett för utedusch??
Bra där, men mitt absoluta råd är att tänka om gällande soluppvärmd dusch. Bortkastade pengar tyvärr….Tack! Ja, man kan se kantstenarna nere till vänster i bild, har satt en rostfri brunn och kommer lägga skiffer runt.
Blir en lite mindre soluppvärmd variant att börja med
Bra där, men mitt absoluta råd är att tänka om gällande soluppvärmd dusch. Bortkastade pengar tyvärr….
Tycker den där poolen och miljön runt om är så jäkla häftigNu påfyllt och i morgon startas poolvärmepumpen….
16 grader i går morse och 27 grader idag.Nu påfyllt och i morgon startas poolvärmepumpen….
Det ser nästan ut som sist. Gjort mycket som inte syns nämnvärt. Snart kortlat färdigt för alla friser samt monterat mycket av hängslena för kjolen. Inte jättelångt kvar tills jag kan börja med trallen. Har iofs gjort en skaplig grej som jag tror kommer bli riktigt bra på sikt! Jag behöver en poolsarg på 255mm vilket givetvis inte finns att köpa som passar då frugan tycker trä passar bättre än Sten/plattor då altanen i övrigt är i trä. Så jag funderade lite och gjorde följande:Hur går det @Burnman hinner du posta några bilder eller är det full fart med bygget?