Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får bada under regnskyddet istället (Ja, jag är avundssjuk)Blev klar med mitt poolområde förra sommaren. Känns riktigt roligt att kunna få titta på det varje dag när det är 14c o regn
Du får bada under regnskyddet istället (Ja, jag är avundssjuk)
Hehe, hög igenkänningsfaktor på det. Jag har samma modell på pooltak som du och det är ju bra för bad under tak annars. Mina ungar badar dock bara när vädret bjuder på 25 grader och sol .Försökte det häromdagen, treåringen får tuppjuck om de kalla kondensdropparna från taket droppar på honom #ilandsproblem
Förbaskat fint ställe du harFärdig med projektet (bara stensargen som fattas, men den får jag snart hem).
Riktigt nöjd, vi satte skopan i marken 6/10 -23, passade på att dränera runt förrådsbyggnaden och grävde kulvert för slangar från förrådskällaren till poolområdet också.
Många timmar både helger och vardagskvällar har det blivit, men det är värt allt nu.
Citerar mig självKul tråd som jag missat. Förra våren köpte vi hus med kaklad betongpool. Poolen byggd någon gång på 80-talet och renoverad runt 2010. När vi köpte var poolområdet helt övervuxet och poolen fylld med svart vatten. Vi vände och vred på alternativen och kom fram till att vi ska testa att renovera. Köpte mosaik från Spanien och satte igång att röja.
Förutom att kakla poolen och det som krävde kranbil har jag gjort allting på egen hand. Ett långtidsprojekt, men i alla fall badbart nu.
Klacken/avsatsen man ser har varit ett akvarium…
Grymt fint!Färdig med projektet (bara stensargen som fattas, men den får jag snart hem).
Riktigt nöjd, vi satte skopan i marken 6/10 -23, passade på att dränera runt förrådsbyggnaden och grävde kulvert för slangar från förrådskällaren till poolområdet också.
Många timmar både helger och vardagskvällar har det blivit, men det är värt allt nu.
Riktigt bra jobbat och extremt smakfulltFärdig med projektet (bara stensargen som fattas, men den får jag snart hem).
Vilket jävla lyft sjukt bra jobbatCiterar mig själv
Har kommit lite längre med trädäcket och finishen runt poolen. En hel del pill kvar, men nu börjar det likna något. Framför allt lagt tid på ena kortsidan som inte hanns med i fjor.
Före
Efter
Förbaskat fint ställe du har
Grymt fint!
Riktigt bra jobbat och extremt smakfullt
Mycket snyggt!!Färdig med projektet (bara stensargen som fattas, men den får jag snart hem).
Wow!!!Citerar mig själv
Har kommit lite längre med trädäcket och finishen runt poolen. En hel del pill kvar, men nu börjar det likna något. Framför allt lagt tid på ena kortsidan som inte hanns med i fjor.
Före
Efter
Bor i absoluta södern (söder om Malmö). Palmen har obegripligt nog klarat vintern. Kommer att behöva vintersäkra den lite bättre till hösten. Det andra är en brödgran som egentligen ska vara granformad (bredare nedtill), men den blir så otroligt stor nedtill, så valet var att antigen fälla eller kapa de nedre grenverket.Wow!!!
Sjukt fina växter!!!
Vilken växtzon bor du i???
Snyggt med svängt altandäck också!!!
Det är verkligen läckert med ”infällda” växter i altanen på de sätt du har gjort. Och dessutom med så ovanliga och snygga växter…. Jätteinspirerande!!!Bor i absoluta södern (söder om Malmö). Palmen har obegripligt nog klarat vintern. Kommer att behöva vintersäkra den lite bättre till hösten. Det andra är en brödgran som egentligen ska vara granformad (bredare nedtill), men den blir så otroligt stor nedtill, så valet var att antigen fälla eller kapa de nedre grenverket.
Svängt trädäck är trevligt, men ett förfärligt pill att få till. Trots att jag sågat i omgångar, slipat och sågat igen är jag inte helt nöjd med finishen
Då var årets semester slut och imorgon är det dags att kliva ned i gruvan igen
Längre än såhär hann vi inte under årets semester. Två veckors resande plus div aktiviteter, ett gäng golfrundor och tid för vila gjorde att inte allt som var planerat under semestern hanns med. Håller tummarna för en fin sensommar och höst så jag hinner med årets resterande mål, vilka är: Skruva ihop och montera pooltaket, färdigställa kjol och ytterfris samt bygga ett pool/teknikhus. Har som sagt en del kvar men är trots det väldigt nöjd med resultatet och vi har verkligen njutit vid poolen den här sommaren. Min förhoppning framgent är att fortsätta posta bilder mer frekvent än tidigare.
Tack. Förhoppningvis hinner man med lite mer inom kort så man kan fortsätta uppdatera tråden här med bilder.Snyggt! Kul med mer uppdateringar
Tack. Förhoppningvis hinner man med lite mer inom kort så man kan fortsätta uppdatera tråden här med bilder.
Snyggt jobbat själv Den där sargen blir ju kanon
Jävlar vad bra det blev, riktigt fint att ha det i berget sådär!Nu påfyllt och i morgon startas poolvärmepumpen….
Sitter i planeringsstadiet med att skaffa pool. Mycket annat man vill göra oxå, ordna framsidan med asfalt/betong samt ett garage med carport. Men tänker att man kanske kör sönder en del när man ska ta sig till baksidan med maskinerna så varför inte börja med poolen.
Tror det blir en plastbalja för enkelheten och tiden.
Vad kör ni för uppvärmning på era pooler. En kompis har någon form av värmesystem men han säger att själva taket värmer upp poolen tillräckligt till 24-25 grader. Bor i södra Sverige.
Värmer poolen med husets luft-/vattenvärmepump som kompletterats med en poolmodul. Täcker poolen med presenning (roll-top). Funkar fint. Antagligen billigare uppvärmning med ett pooltak, men tveksamt om merkostnaden lönar sig.Sitter i planeringsstadiet med att skaffa pool. Mycket annat man vill göra oxå, ordna framsidan med asfalt/betong samt ett garage med carport. Men tänker att man kanske kör sönder en del när man ska ta sig till baksidan med maskinerna så varför inte börja med poolen.
Tror det blir en plastbalja för enkelheten och tiden.
Vad kör ni för uppvärmning på era pooler. En kompis har någon form av värmesystem men han säger att själva taket värmer upp poolen tillräckligt till 24-25 grader. Bor i södra Sverige.
Det är ju inte enbart för ekonomin man köper ett pooltak. För mig personligen är det snarare av bekvämlighetsskäl. Mindre dammsugning/rengöring då taket skyddar från massa nedflygande skit, slipper vintertäcka med plåtar och skit som dels måste förankras väl (skruvas tillfälligt i trallen) och sen förvaras någonstans sommartid. Sen att det blir en billigare uppvärmning är en bonus men absolut inte anledningen till att jag köpte ett takVärmer poolen med husets luft-/vattenvärmepump som kompletterats med en poolmodul. Täcker poolen med presenning (roll-top). Funkar fint. Antagligen billigare uppvärmning med ett pooltak, men tveksamt om merkostnaden lönar sig.
Så är det så klart. Pooltak hade varit trevligare.Det är ju inte enbart för ekonomin man köper ett pooltak. För mig personligen är det snarare av bekvämlighetsskäl. Mindre dammsugning/rengöring då taket skyddar från massa nedflygande skit, slipper vintertäcka med plåtar och skit som dels måste förankras väl (skruvas tillfälligt i trallen) och sen förvaras någonstans sommartid. Sen att det blir en billigare uppvärmning är en bonus men absolut inte anledningen till att jag köpte ett tak
Passar det inte grannen kanske denna inte borde bo i ett villaområdeDet gäller att utnyttja sin lilla tomt maximalt, ända fram till tomtgränsen. Undrar hur glad grannen är över detta ...?
Onekligen en av de häftigaste poolmiljöer jag sett!Blev nytt altanräcke uppe vid poolen under sensommaren.
Först bort med det gamla fuskbygget….
Sen börja regla upp för nytt.
Inte helt lätt när man har berget att ta hänsyn till.
Sen var det bara att trava på. Nästan varje bräda fick anpassas så mötet med berget blev ok……
Skönt när man kunde börja använda utan fast allt inte var helt klart….
Och helt plötsligt var hösten här, så då var det bara att packa ihop och fortsätta jobba inne istället….