• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Passar på med lite vitt en kväll som det för en gång skull inte regnar.
20230822_203436.JPG
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Tänkte införskaffa ett par bruna sneakers till hösten och funderar om någon har koll på Sneaky steve, är dom i klass med RL Jermain och skolyx premium eller hur är kvallen på dessa? Även kikat på Oliver Cabell och Koio men det finns inte då mkt info om dessa. Någon med koll?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Blev ett par Skolyx premium. Helt klart schysta sneakers för pengarna men lite för breda och lite för mycket stoppning för min smak dock. Risk för fula gångveck men det får tiden utvisa. Ska testa Oliver Cabell Low1 nästa gång, ska tydligen vara bra.
 

Bilagor

  • IMG_0841.jpeg
    IMG_0841.jpeg
    753.5 KB · Visningar: 33

Jens

Greedo
Det var ett tag sen som jag adderade nåt till den här tråden. Kan bero på en Pitbullterrier som lyssnar (nåja) till namnet Fröken och vars största hobby är just sneakers. Att tugga på dom vill säga.
Klickar dock hem lite då och då.
Nu senast:
B580CF0C-4343-4549-B294-231301360D6A.jpeg


Saucony Courageus Moc ‘Southwest’. Ett par som aldrig släpptes faktiskt. Saucony släppte tillsammans med Lapstone & Hammer två varianter och de på bilden skulle ha kommit efteråt i ett tre-pack som aldrig blev av.
Alla dessa ”pack” som Saucony släpper håller sig till nåt tema. Iom att dessa heter ’Southwest’ så är det väl inte en alldeles för vild gissning att denna gång handlade det om flyg/flygbolag.
Southwest Airlines:
IMG_8439.jpeg


Slut på lilla historielektionen och iom det passar jag på att önska en fin helg! Jag lär ha anledning att återkomma senare i helgen faktiskt! Då blir det lyx och flärd som aldrig blev av.



J
 

Jens

Greedo
Förra året släppte Saucony tre färgvarianter av en modell som tillverkades i Italien. Priset blev därefter (2900 spänn), men ändå en hyfsad succé. Det skulle bli en andra vända i våras med två nya färger, men av nån anledning blev det inte av. Jag lyckades iaf med konststycket att komma över ett par som inte släpptes. Dessa Italien-tillverkade sakerna håller en högre nivå, helt klart!
IMG_8448.jpeg
IMG_8449.jpeg




J
 

Jens

Greedo
Blev tydligen tänd på dessa Italien-tillverkade sakerna och iom det ramlade ett till par in.
IMG_8485.jpeg

Det är ju inte så att man ramlar baklänges, men det är fan bra kvalitet på skiten! Har ett gäng Diadora som är tillverkade i Italien och jag tycker nog att dessa är ett snäpp vassare. Kollade igenom mitt bestånd och jag äger för tillfället 27 par Saucony så nåt rätt har väl dom gjort. Jag har fastnat stenhårt för märket!



J
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Blev ett par Skolyx premium. Helt klart schysta sneakers för pengarna men lite för breda och lite för mycket stoppning för min smak dock. Risk för fula gångveck men det får tiden utvisa. Ska testa Oliver Cabell Low1 nästa gång, ska tydligen vara bra.
Hur tycker du de håller sig nu? Jag har ett par likadana, tycker de hållt sig ok men använder absolut inte dagligen utan kanske på sin höjd någon gång i veckan eller varannan.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Hur tycker du de håller sig nu? Jag har ett par likadana, tycker de hållt sig ok men använder absolut inte dagligen utan kanske på sin höjd någon gång i veckan eller varannan.
Har använt dom kanske 30 gg och än så länge har jag ingenting att klaga på gällande kvalitén. Riktigt sköna faktist. Dock tycker jag som sagt att tåboxen är i rymligaste laget vilket kan göra att den blir ful i längden men det återstår att se. På pappret är Low1 ett bra köp så till våren tänkte jag testa ett par sådana.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på ett par bra vintersneakers eller liknande som håller värmen?
Trött på att frysa om fötterna och att glida rundor i ett par klumpiga Sorel kängor passar inte alltid.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Någon som har tips på ett par bra vintersneakers eller liknande som håller värmen?
Trött på att frysa om fötterna och att glida rundor i ett par klumpiga Sorel kängor passar inte alltid.
Köpte i vintras ett par Vans. Varma, vattentäta och väldigt sköna. Damvarianten hade bäst färgkombo….enligt mig….

IMG_1223.jpeg

Vill också ha svar på @speffy s fråga dock inte från någon ( @Davvan ) som jobbar på Samhall 😘
 

Jens

Greedo
Någon som har tips på ett par bra vintersneakers eller liknande som håller värmen?
Trött på att frysa om fötterna och att glida rundor i ett par klumpiga Sorel kängor passar inte alltid.
Mitt bästa tips är att satsa på valfri sneaker i Gore-tex. Jag använder dom här osunt mkt så fort det regnar el snöar.
IMG_8502.jpeg

Dom är varken tjocka el klumpiga och har klarat senaste Sthlm-vintrarna utan problem. Jag har aldrig blivit blöt om fötterna el frusit med dom på fötterna. Jag måste köpa fler i Gore tex, helt klart. Nu finns inte den här modellen kvar längre, men det kommer inte ta många minuters googlande för att hitta ett par sneakers i Gore tex.


J
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Mitt bästa tips är att satsa på valfri sneaker i Gore-tex. Jag använder dom här osunt mkt så fort det regnar el snöar.
IMG_8502.jpeg

Dom är varken tjocka el klumpiga och har klarat senaste Sthlm-vintrarna utan problem. Jag har aldrig blivit blöt om fötterna el frusit med dom på fötterna. Jag måste köpa fler i Gore tex, helt klart. Nu finns inte den här modellen kvar längre, men det kommer inte ta många minuters googlande för att hitta ett par sneakers i Gore tex.


J
Jag höll på att klicka hem ett par Gazelle i Gore-Tex men tänker att det bara hjälper mot smuts/regn men det är kylan jag vill avvärja....tänker att ett par fodrade sneakers är att föredra men knepigare att hitta.
 

Jens

Greedo
Jag höll på att klicka hem ett par Gazelle i Gore-Tex men tänker att det bara hjälper mot smuts/regn men det är kylan jag vill avvärja....tänker att ett par fodrade sneakers är att föredra men knepigare att hitta.
Så länge man är torr om fötterna så upplever inte jag att man blir så frusen. Jag går runt 10 mil i veckan med hunden i ur och skur och jag har aldrig kommit hem stelfrusen om fötterna. Gore tex är ett sjukt bra material och med ett par bra strumpor i så ska det till jävligt kalla dagar för att du ska frysa om fötterna.


J
 

Jens

Greedo
Ibland kommer verkligheten ifatt och man undrar vad man håller på med. I år har inte vansinnet varit så uppåt väggarna, men det beror ju på en hundvalp och inte pga att jag har kommit till sans.
0CF86274-D105-4A87-825A-FDDDEDA51109.jpeg

Vilken vettig människa som helst hade nöjt sig med ett par, men för mig fanns aldrig det alternativet. Trots att jag redan har 27 par Saucony så ska det likförbannat handlas och om det finns flera färger så köper man det man kommer åt.
Och min fru märker inget; jag kan slänga dit tio par el ta bort lika många.
Osunt och kostsamt och dumt, mkt dumt…

J
 
Topp