DS-flex ftw!Testar flexlänk för första gången(!) idag, hittade en i gömmorna som följt med vid något klockköp. Gillar det mer och mer måste jag säga! Även om jag inte är helt övertygad än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
DS-flex ftw!Testar flexlänk för första gången(!) idag, hittade en i gömmorna som följt med vid något klockköp. Gillar det mer och mer måste jag säga! Även om jag inte är helt övertygad än.
DS är grym på flexlänk! Men personligen hade jag nog satsat på en mer finlänkad variant, i stil med den @Strindberg bär sin på.Testar flexlänk för första gången(!) idag, hittade en i gömmorna som följt med vid något klockköp. Gillar det mer och mer måste jag säga! Även om jag inte är helt övertygad än.
Jo det kanske är bättre egentligen, får ta och testa det någon gång! Den där guld-DSen dock, en riktig dröm!DS är grym på flexlänk! Men personligen hade jag nog satsat på en mer finlänkad variant, i stil med den @Strindberg bär sin på.
Fy fan va ball!! Hade jag haft en KISS klocka var det ett givet armbandSäljaren timesofplenty på ebay har massor av kul NOS-band. Man blir ju lite sugen när man fönstershoppar... Den här besten vore ju nåt, exempelvis!
16mm stål-och-alligator-flex från Admiral USA, 50-tal. Skulle sitta fint på en liten sportis.
Jag skaffar mina NOS eller begagnade från tratten, alternativt kommer dom på vintageklockor.Brukar ni köpa flexlänlarna nya? Och var köper ni dom isåfall?
Hade han en sån i hajen?
Ja det stämmerHade han en sån i hajen?
Här har vi den riktiga Alsta:n som användes i filmen!Hade han en sån i hajen?
Ganska dålig passform på dom ändlänkarna men riktigt coolHär har vi den riktiga Alsta:n som användes i filmen!
Grymt bra, allihop! Skulle gärna ha ett flex-oyster till nån klocka!Inser att jag var lite tidigt ute i denna gamla tråd https://klocksnack.se/threads/nyinköpt-börjar-det-bli-inne-med-flexlänk-igen.3274/ Och den var ju lite halvt på skämt... Men idag, fyra år senare, är det en helt annan femma!
Jag är nu helt fast i flexlänkträsket, och vågar påstå att det är bland det tyngsta du kan fastna i som klockberoende Sen är det såklart skillnad på "skit och skit". Nedan några av mina favoriter... Från vä till hö...
JB champions pat. 3,030,666
Tessuflex pat.
Empire Product, stainless steel
Gay Freres tapered
S.LTD. rustless steel, made in Sweden
Rolex 6635
No-name tapered, stainless steel
Tack Ja, flex-oysters är riktigt nice! JB Champions "sax-/korslänkar" är bra grejer, och nog bland de skönare flexlänkarna, men som du säger, bökiga att korta.Grymt bra, allihop! Skulle gärna ha ett flex-oyster till nån klocka!
Själv är jag rätt inne på JB Champion, vilka kan ses några poster längre upp.
Ett härligt trio både länkar och klockor.Bjuder på en grym trippel på flex.
Årtal från vänster.
1973, 1974 och 1977
Underbara!4 × JB Champion flex
Hittade en flexlänk hemma med dessa märkningar. Spara eller slänga?
Står RW i stämplarna.
Det där var fan imponerande!Denna tråds plötsliga uppvaknande från en djup sömn fick mig att slänga upp de flex jag omedvetet lyckats samla på mig.
Väntar på tålmodigt på när flex blir hett...
Jag kan kolla av i min hög vid tillfälle om det kan finnas något passande. Samt kolla om det finns något JB.Är något av en glad amatör vad gäller flexlänkar (och ska man vara ärlig det allra mesta i tillvaron men det har ju gått hyfsat ändå) och är lite på jakt efter en skön 16mm länk med 20 mm endlinks. Vad skulle ni rekommendera? JB Champion?
Det vore ju grymt! Ingen stressJag kan kolla av i min hög vid tillfälle om det kan finnas något passande. Samt kolla om det finns något JB.
Vad är det för nåt som ligger underst och ser ut som en rislänk?Denna tråds plötsliga uppvaknande från en djup sömn fick mig att slänga upp de flex jag omedvetet lyckats samla på mig.
Väntar på tålmodigt på när flex blir hett...