• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden för rektangulära klockor

JayJay

Rolex
Länken är helt ok, inte rapplig eller rasslig. Eftersom boetten är så tunn och lätt behöver inte länken vara monstermassiv för att kännas stabil:)
Enda nackdelen med länken är den helt saknar mikrojustering, länkbitarna är ganska stora så länken sitter antingen tight eller löst på mig.
Cool. Kollade på bilden igen. Är nog hur ljuset faller på den som lurar mig. Bitarna såg liksom ut att sitta snett i förhållande till varandra. Är nog ett skuggfenomen. Hade däremot blivit tokig av att det inte finns något bra justeringsaleternativ, typ halva länklbitar eller så.
Tycker dock den ser rätt så ball ut på länk. Lite som ett ganska maskulint armband. På läder blir den istället riktigt dressig. Är det lite så den känns? Hade uppskattat en lite mer ingående recension på den här pjäsen.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Efter en månads ägande är det bara konstatera och kapitulera till att de tunna, rektangulära klockorna definitivt bör finnas i en klocksamling med bra bredd.
Blir lika glad varje gång av att sätta Cartiern på handleden:)
image.jpg

image.jpg

Är sugen på en Tank Solo. Tycker din blev fin även på länk!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Cool. Kollade på bilden igen. Är nog hur ljuset faller på den som lurar mig. Bitarna såg liksom ut att sitta snett i förhållande till varandra. Är nog ett skuggfenomen. Hade däremot blivit tokig av att det inte finns något bra justeringsaleternativ, typ halva länklbitar eller så.
Tycker dock den ser rätt så ball ut på länk. Lite som ett ganska maskulint armband. På läder blir den istället riktigt dressig. Är det lite så den känns? Hade uppskattat en lite mer ingående recension på den här pjäsen.
Den är faktiskt riktigt fin att bära på länk, skulle gärna sett justeringsmöjligheter vid viklåset (ett par mm hade räckt) som sagt.
En till bild med länken på
image.jpg


Överväger att skriva en lite längre recension, target date inom ett par veckor:)
 

Freddie L

Panerai
Jag har tillbringat försommaren med att jaga rektangulära ur i budgetsegmentet på C24. Har kikat på Zenith, Oris, Tissot, ML, Longiness mm. Hittade inte något där allt kändes rätt kombinerat med ett tillräckligt lågt pris. Och så plötsligt på KS köp och sälj ligger den där, den perfekta instegs och provklockan... En Orient (FEVAF005WH)! En lusentapp senare var den påväg i min riktning!
image.jpg

Hade inte tänkt vit tavla och hade nog tänkt lite tunnare boett, men storleken är i rätt spann. Tycker faktiskt att den är riktigt trevlig så här långt! Ska hårdtestas på ett bröllop i helgen så får vi se vad den verkligen går för! :)
 

Freddie L

Panerai
Den var fin, Portofino!

Fast jag fattar inte vad det är riktigt?!? Tiffany-tavlor på Rolex känner jag till... Har du lust att berätta mer?
 

Stenholm13

Cartier
Om man vill ha en rektangulär klocka till en rimlig peng (inte över 3000kr) helst under det begagnad, vad aka man gå för då? Hade såklart helst haft något exklusivare, men har inte den ekonomin men, har ni någpt
Tips på modeller?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Om man vill ha en rektangulär klocka till en rimlig peng (inte över 3000kr) helst under det begagnad, vad aka man gå för då? Hade såklart helst haft något exklusivare, men har inte den ekonomin men, har ni någpt
Tips på modeller?
Söner by Sweden. Bilder får du leta upp själv eftersom jag inte vet vem du är och du därmed är en potentiell spion på Batman’s lönelista 😃
 

Gelmax

Cartier
Om man vill ha en rektangulär klocka till en rimlig peng (inte över 3000kr) helst under det begagnad, vad aka man gå för då? Hade såklart helst haft något exklusivare, men har inte den ekonomin men, har ni någpt
Tips på modeller?
Tissot TXL går att få för rimliga pengar begagnat

Hittade t.ex denna på Chrono24 med låda+papper för ca 2500:- inklusive frakt till Sverige. Den verkar vara i ok skick.

BF0F8364-3EB9-41C9-982A-B68254D7E2D9.jpeg
 

Stenholm13

Cartier
Ska man ha en under 10k beggad, är det longines dolce vita som gäller då, eller finns det andra alternstiv? Jag gillar ”reverso looken”
 
Topp