• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om alkoholfria alternativ

Zingo77

Cartier
2-Faktor
2019 blir ett vitt år utan alkohol. Vad ska man dricka då? Dela med er av era bästa tips så 2019 blir uthärligt...
- öl - Vilka är goda?
- Champagne -Richard Juhlins är helt ok
- Alternativ till rödvin - Har hört att grythyttans blåbärsdryck är ett alternativ. Någon som provat?

Allt gott,
 

meo_swe

Audemars
Ship full of ipas alkoholfria är en favorit för mig. Väldigt god, smakar dock inte ipa. Men god.
Drack en öl som hette NAPA (non-alcoholic pale ale),glömt vad tillverkaren hette, ska se om jag hittar någon bild.. välsigt god i alla fall!
 

Johe

Omega
När det kommer till alkoholfria öl gillar jag starkt Clausthaler (finns oftast på matvaruaffärer) och Mikkellers Drinkin' The Sun (bolaget). Tycker de kommer närmast förlagan. Så testa dem!
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
När det kommer till alkoholfria öl gillar jag starkt Clausthaler (finns oftast på matvaruaffärer) och Mikkellers Drinkin' The Sun (bolaget). Tycker de kommer närmast förlagan. Så testa dem!
Mikkellers drack jag igår. Den var överaskande god! Ska testa de andra också.
 

erow

Patek
2-Faktor
Ship full of ipas alkoholfria är en favorit för mig. Väldigt god, smakar dock inte ipa. Men god.
Drack en öl som hette NAPA (non-alcoholic pale ale),glömt vad tillverkaren hette, ska se om jag hittar någon bild.. välsigt god i alla fall!
20190120_175035.jpg
 

erow

Patek
2-Faktor
Jag tycker Mariestads är riktigt bra. Finns väldigt många bra öl :) Har inte provat blåbärsdrycken men fått den rekommenderad då alkoholfritt rödvin inte är något alternativ.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag gillar liksom en kall god öl när man kommer hem efter träningen och ska äta något gott. Gillar man som jag lager eller en pilsner så är bra alkoholfria alternativ störtebeker och konstigt nog Mariestads alkoholfria. Mariestads är ju inte direkt ngt finöl men den alkoholfria är inte dum alls och går ju att hitta överallt. Vill dock varna för Mariestads se nedan.
BE16756B-D8F6-421C-9FB5-8E364152B37F.jpeg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det låter helt sjukt när man tänker på det men jag skulle inte dricka öl om det var alkoholfritt, berusningen är en del av upplevelsen. Dock så dricker jag väldigt lite och håller mig runt tre tillfällen på året, så då kanske berusningen kan få ingå :)
Min rek är tranbär juice och ginger ale :)
 

vlm1978

Cartier
Brooklyn hoppy lager är riktigt bra (finns hos gröna skylten)

Skippa alla juicer. Alldeles för sött till det mesta. Vatten funkar fint. Kläm i lite citron/lime.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar liksom en kall god öl när man kommer hem efter träningen och ska äta något gott. Gillar man som jag lager eller en pilsner så är bra alkoholfria alternativ störtebeker och konstigt nog Mariestads alkoholfria. Mariestads är ju inte direkt ngt finöl men den alkoholfria är inte dum alls och går ju att hitta överallt. Vill dock varna för Mariestads se nedan.
BE16756B-D8F6-421C-9FB5-8E364152B37F.jpeg
Älskar det där kontot.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bästa öl: Mikkeller Drinkin' in the sun
Övrigt tips: köp på dig systembolagets julmust, utmärkta måltidsdrycker
 

carlanton

Audemars
Helt skamlöst måste jag promota drycken jag jobbar med. Vi gör en schysst törstsläckare utan tillsatt socker, konserveringsmedel och konstiga kemikalier. Med örtextrakt och smaker från naturen. Mycket smak och funkar superbra som alkoholfritt till mat!

Säljs på massor av gym, yogastudios, klätterhallar och ett gäng kontor.

IMG_20190120_150624_301.jpg

IMG_20190118_104050_676.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
God dryck No. 1 tycker jag är bra, liksom Richard Juhlin. Viner har jag inte hittat något bra, men cider och öl finns det gott om!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Störtebeker är mitt solklara förstaval när jag inte vill/kan/får dricka alkohol - så nära man hamnar en riktig öl utan alkohol som smakbärare.
 

Larsmustasch

Cartier
@Zingo77
Intressant, jag har samma mål för 2019.
Alkofritt vin tror jag inte på. Däremot finna ju många sköna bärs.
Många redan nämnda, men en ständigt återkommande är Mariestads. Billig och bara bra liksom. Nils Oscars alkhoholfria är kanon.
Och Norrlands ljus alkoholfri med en bit lime är förvånansvärt likt Corona.
 

UNO

Panerai
En utmaning beroende på umgänge och framförallt jobb är välkomstdrink.
Bra bartenders kan servera ramlösa med citronskiva så att man slipper stå ensam som en frikyrkopastor, ibland kan man starta med en Ramlösa och en hundring Xtra i baren så rullar det fint.
 
Topp