• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Satt och slösurfade på YouTube när den (nya?) Sealander GMT:n dök upp. Jag som normal sett inte är så förtjust i varken orange eller GMT:s måste säga att denna var ju galet snygg. Är det någon som haft möjlighet att klämma på den?

Skärmavbild 2025-11-09 kl. 10.58.01.png

Satt och slösurfade på YouTube när den (nya?) Sealander GMT:n dök upp. Jag som normal sett inte är så förtjust i varken orange eller GMT:s måste säga att denna var ju galet snygg. Är det någon som haft möjlighet att klämma på den?

Skärmavbild 2025-11-09 kl. 10.58.01.png
Den är väl cirka en vecka gammal. Knappt att den skulle hunnits levereras hit. 😊 Men den är cool.

Visst är det första gången de kör black friday? De har väl avstått tidigare år och kört på den ”vanliga” rean två ggr om året. Jag hoppas dock den vanliga rean kommer igen för vill ju köpa en modell som utgått och har haft förhoppningar om att köpa en som blivit återlämnad.

Nu med black friday rabatten så slog jag till på denna:
IMG_5678.jpeg

Tack för tipset med GBP @matro.

Kanske svarats innan i tråden men vet ni om det blir någon tull till Sverige? Eller de skickar inom EU?

Dom är momsreggade i Sverige så det ska inte tillkomma något.

Gratulerar till en grym klocka. 👏👏👍 Själv sedan ganska precis 2år lycklig ägare till den vanliga svarta trehandaren. 😃

Nu med black friday rabatten så slog jag till på denna:
IMG_5678.jpeg

Tack för tipset med GBP @matro.

Kanske svarats innan i tråden men vet ni om det blir någon tull till Sverige? Eller de skickar inom EU?
De skickar med DHL och de ville att jag skulle ge tullfullmakt vilket jag gjorde, och sen tror jag att det bara gick igenom... Vi får se, klockan ska komma på torsdag.

Okej. Jag hinner inte size:a, fotografera och visa upp mitt senaste inköp nu, utan mest bara säga 2 saker:

1. Betalning i GBP och att det sen skickades från inom EU, därmed utan tull = Stämmer.
2. De nyttjar DHL och det gick fort och smidigt som fasen. Jag beställde i förrgår vid 16-tiden. Den lämnade deras lager igår vid 13 med beräknad leveranstid under dagen imorgon. Den kom vid 12.30 idag.

Jag har något att se fram emot när min arbetsdag är slut.

Okej. Jag hinner inte size:a, fotografera och visa upp mitt senaste inköp nu, utan mest bara säga 2 saker:

1. Betalning i GBP och att det sen skickades från inom EU, därmed utan tull = Stämmer.
2. De nyttjar DHL och det gick fort och smidigt som fasen. Jag beställde i förrgår vid 16-tiden. Den lämnade deras lager igår vid 13 med beräknad leveranstid under dagen imorgon. Den kom vid 12.30 idag.

Jag har något att se fram emot när min arbetsdag är slut.
Snabba ryck! Hoppas att jag får min på fredag då 😊

Lade ordern i morse 😊 bor hyfsat nära den i Göteborg. Vi får se hur det går!

Kanske bra att berätta att växelkursen hos min kortutgivare SEB där GBP till SEK var avsevärt högre än ex Forex. Skiljde 1,40 SEK + 2% av totalbeloppet. Lika ofördelaktigt EUR till SEK så skillnaden var ungefär lika stor. Slutsatsen är att köpa i GBP är fördelaktigt men inte lika ”billigt” som ex Forex valutakonverterare visar.

Senast ändrad:
OT;
Undrar om man kan betala dem över Wise?
Brukar använda dem.
Tycker de har ett minst sagt rimligt påslag samt kurs.
IMG_9529.jpeg

Lade ordern i morse 😊 bor hyfsat nära den i Göteborg. Vi får se hur det går!

Kanske bra att berätta att växelkursen hos min kortutgivare SEB där GBP till SEK var avsevärt högre än ex Forex. Skiljde 1,40 SEK + 2% av totalbeloppet. Lika ofördelaktigt EUR till SEK så skillnaden var ungefär lika stor. Slutsatsen är att köpa i GBP är fördelaktigt men inte lika ”billigt” som ex Forex valutakonverterare visar.
Ett tips är att använda Revolut där du kan växla 10k gratis i månaden. Så ingen extra valutaavgift för mig.

Tror också Klarnakortet har gratis valutaavgift utan tak

Tillbaka
Topp