Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är väl cirka en vecka gammal. Knappt att den skulle hunnits levereras hit.Satt och slösurfade på YouTube när den (nya?) Sealander GMT:n dök upp. Jag som normal sett inte är så förtjust i varken orange eller GMT:s måste säga att denna var ju galet snygg. Är det någon som haft möjlighet att klämma på den?
![]()
Den är ball, det får man ge dem. Jag vill inte ha en, men den är ball.Ny variant av B C.
![]()
![]()
Varför det sista? Är kursen så bra nu?CW har 15% Black Friday-rea på rätt mycket: https://www.christopherward.com/black-friday
Glöm inte att betala i brittiska pund.
Undrade också.Varför det sista? Är kursen så bra nu?
Det är ca 10% billigare. Det är möjligt att exakt hur mycket billigare det blir varierar. Jag tror att det alltid är bättre att välja GBP (istället för euro, som är default), om man till slut ska betala i SEK.Varför det sista? Är kursen så bra nu?
Fint. Tackar!Det är ca 10% billigare. Det är möjligt att exakt hur mycket billigare det blir varierar. Jag tror att det alltid är bättre att välja GBP (istället för euro, som är default), om man till slut ska betala i SEK.
Hur sätter ni GBP ? @matroUndrade också.
Ex; C60 Trident Pro 300
915GBP eller 1165 Euro - före rabatten.
915 GBP ;11427 SEK
1165 Euro; 12831 SEK
Så bra tips![]()
Allra längst ner på sidan så väljer man "United Kingdom" istället för default "European Union EUR". Sen får man passa sig, för de kan byta tillbaks igen utan att säga till (efter en viss tid, verkar det som).Hur sätter ni GBP ? @matro
Oooo farligtCW har 15% Black Friday-rea på rätt mycket: https://www.christopherward.com/black-friday
Glöm inte att betala i brittiska pund.
Nu med black friday rabatten så slog jag till på denna:
![]()
Tack för tipset med GBP @matro.
Kanske svarats innan i tråden men vet ni om det blir någon tull till Sverige? Eller de skickar inom EU?
De skickar med DHL och de ville att jag skulle ge tullfullmakt vilket jag gjorde, och sen tror jag att det bara gick igenom... Vi får se, klockan ska komma på torsdag.Nu med black friday rabatten så slog jag till på denna:
![]()
Tack för tipset med GBP @matro.
Kanske svarats innan i tråden men vet ni om det blir någon tull till Sverige? Eller de skickar inom EU?
Snabba ryck! Hoppas att jag får min på fredag dåOkej. Jag hinner inte size:a, fotografera och visa upp mitt senaste inköp nu, utan mest bara säga 2 saker:
1. Betalning i GBP och att det sen skickades från inom EU, därmed utan tull = Stämmer.
2. De nyttjar DHL och det gick fort och smidigt som fasen. Jag beställde i förrgår vid 16-tiden. Den lämnade deras lager igår vid 13 med beräknad leveranstid under dagen imorgon. Den kom vid 12.30 idag.
Jag har något att se fram emot när min arbetsdag är slut.
Bara du beställer senast 16 idag.Snabba ryck! Hoppas att jag får min på fredag då![]()
Ett tips är att använda Revolut där du kan växla 10k gratis i månaden. Så ingen extra valutaavgift för mig.Lade ordern i morsebor hyfsat nära den i Göteborg. Vi får se hur det går!
Kanske bra att berätta att växelkursen hos min kortutgivare SEB där GBP till SEK var avsevärt högre än ex Forex. Skiljde 1,40 SEK + 2% av totalbeloppet. Lika ofördelaktigt EUR till SEK så skillnaden var ungefär lika stor. Slutsatsen är att köpa i GBP är fördelaktigt men inte lika ”billigt” som ex Forex valutakonverterare visar.