Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya släppet i helsvart är ju apsnygg!
Ja den nya 660 blir man lite sugen på! Svart variant för min del.
![]()
Fick min Dragonfly Sealander idag, efter en lång väntan (skulle ha kommit 20 juni). Snygg, men kanske inte riktigt min stil.
Det är en Sealander 39 jag har. Inte GMT.Riktigt fin @matro! Har du möjligtvis fler bilder?
Sugen på en exakt likadan är det 36/39 du har?
![]()
Har du kvar den idag och den växt på dig? Tänker att den kanske annars kan gå vidare?![]()
Ah där ser man. Tittade för snabbtDet är en Sealander 39 jag har. Inte GMT.
Tavlan är väldigt sunburstig (som man säger på svenska). Jag tycker färgen är rätt lik CWs bilder, i en omgivning med mycket ljus.Ah där ser man. Tittade för snabbt
Vad tkr du om tavelfärgen? Ser väldigt bra ut på hemsidan, verkar lite mörkare irl?
Toppen, tack! Riktigt läcker i en ljus miljö. Blir nog en sådanhär framöverTavlan är väldigt sunburstig (som man säger på svenska). Jag tycker färgen är rätt lik CWs bilder, i en omgivning med mycket ljus.
Consortlänken är bra, och passar utmärkt till den tavlan (med lite polerat "bling"). Lite mer mikroadjust hade varit trevligt, men det är svårt att få till med den typen av spänne. QR-funktionen funkar prima.Toppen, tack! Riktigt läcker i en ljus miljö. Blir nog en sådanhär framöverVad tkr du om consort länken? Har en dj jubilee som är väldigt skön, är det ungefär samma? Och har du möjligtvis också quick release, fungerar den bra?
Ja blir lite mer elegant bling! Tänkte ha denna som ett mer elegant kontorsalternativ till storebrorn, min explorer 2 på oyster.Consortlänken är bra, och passar utmärkt till den tavlan (med lite polerat "bling"). Lite mer mikroadjust hade varit trevligt, men det är svårt att få till med den typen av spänne. QR-funktionen funkar prima.
WowJag försökte ta lite bilder i det lilla av höstsolen som fanns kvar för dagen. Det ljusgråa och svarta banden är CW Vacona, och det bruna är också CW. Inte helt enkelt att hitta band som passar färgmässigt till tavlan, men jag tycker dessa ser bra ut.
![]()
![]()
![]()
På min 36mm dj med jubilee känner jag inte så. Om jag läser online så har de också 20mm lug width. Men de kanske taperar mer?En liten nackdel med 36 mm-modellen är att länken kan se en smula för bred ut i förhållande till boetten. 19 eller kanske 18 hade varit snyggare tycker jag, men 20 mm bredd mellan bandhornen förstås mer praktiskt om man har andra 20 mm-klockor.
Jag tänkte på bredden vid bandhornen, men det är en smaksak förstås. Datejust 36 har samma "problem", enligt min mening. (CW-länkar går från 20 till 16 mm, tror jag.)På min 36mm dj med jubilee känner jag inte så. Om jag läser online så har de också 20mm lug width. Men de kanske taperar mer?
Hmm inte tänkt så mycket på det på min dj. Förhoppningsvis börjar jag inte heller nuJag tänkte på bredden vid bandhornen, men det är en smaksak förstås. Datejust 36 har samma "problem", enligt min mening. (CW-länkar går från 20 till 16 mm, tror jag.)
Är returer en mardröm?De är rätt långsamma på att leverera. Returer är en mardröm. Tull och moms ingår och har inte varit några problem för mig .
Mardröm för mig med. Fick fel klocka, skickade tillbaks. Hörde ingenting på 3 veckor. Fick ringa och maila osv till det löste sigÄr returer en mardröm?
Före pandemin returnerade jag en klocka och servade två, funkade superbra. Det kanske är sämre nu. Berätta gärna.
Det största problemet är att CW kundtjänst är så fruktansvärt långsamma på att svara på mail. Det tar alltid minst 2 arbetsdagar, och oftast runt en vecka, innan man får ett svar. Ibland svarar de inte alls, som när jag undrade varför min Sealander Dragonfly preorder inte hade skickats när den borde. Så blir det något problem eller något är fel med din beställning, så tar det en evighet att rätta till. Jag har flera gånger fått cc:a Mike France (chef), och då får man svar mycket snabbare (av nån sekreterare, oftast).Är returer en mardröm?
Före pandemin returnerade jag en klocka och servade två, funkade superbra. Det kanske är sämre nu. Berätta gärna.