• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Ah då förstår jag. Tack så mycket för hjälpen, klargjorde en hel del! En fråga bara, spelar det någon roll att min har stållänk till? Tror inte att det reades ut några sådana men kan givetvis ha sett fel.

Mvh, max

Kul att vara till hjälp :)
Det är nog värt ett par hundralappar till max, Max! (Blev bara så.. )

Nu har den kommit för någon dag sedan. Det är en rejäl klocka 43mm och jag upplever den som hög. Något för hög och stor för min smak ☹️.

IMG_1866.JPG

IMG_1869.JPG

Nu har den kommit för någon dag sedan. Det är en rejäl klocka 43mm och jag upplever den som hög. Något för hög och stor för min smak ☹️.

IMG_1866.JPG

IMG_1869.JPG
Trist att du känner så! Klockan ser kanon fin ut. Hade gärna ägt / testat en själv :)
Du kanske vänjer dig vid storleken? Annars hör du av dig kanske vi kan göra någon sorts affär.. :)

Vad har du för omkrets på handleden och villan mått brukar du föredra? :)
(Ge oss en på 40mm Chris!!)
Fin klocka.

Ungefär 19,5cm så bara en länkbit skulle bort gissar jag. Jag föredrar 41-43 så den borde kunna passa... Precis lite mindre hade funkat! Den påminner om en PO storleksmässigt, den har jag också svårt för fast den riktigt fin.

Senast ändrad:
Trist att du känner så! Klockan ser kanon fin ut. Hade gärna ägt / testat en själv :)
Du kanske vänjer dig vid storleken? Annars hör du av dig kanske vi kan göra någon sorts affär.. :)
Du har ju 60 dagars returrätt (om du köpt den ny) så ingen fara på taket. Tycker den verkar sitta bra att döma av bilderna men det skall ju kännas rätt.

Den är ny och ej rea så jag sitter inte i sjön, bara att returnera den och få tillbaka pengarna. Det kan man säga är bra service!

Den är ny och ej rea så jag sitter inte i sjön, bara att returnera den och få tillbaka pengarna. Det kan man säga är bra service!
Verkligen. Väntar på min CW, dock en dressare. Var verkligen nära att klicka hem "din" klocka samtidigt. Grym spec samt riktigt snygg för ett riktigt bra pris. Särskilt med nuvarande växelkurs.

IMG_1866.JPG

IMG_1869.JPG
Den ser väldigt bra ut iallafall och ser ut att sitta bra på dig! Som andra sagt måste såklart känslan också vara där men kanske ge det någon/några dagar innan du bestämmer dig.. Du har ju ändå 60 dagar på dig.. ;)

Kan bara hålla tummarna att detta är framtiden för CW-klockorna.
Första loggan som jag personligen som känns riktigt klockren. Och den loggan har de ju redan förankrat i klockorna på andra ställen.
Har setat på det forumet lite och tittat. Verkar vara folk som höjer rösten om den nya loggan i sociala medier. Behöver ju inte betyda något, men undrar om det påverkat försäljningen negativt? Kan ju bara spekulera, men internet verkar ju väldigt missnöjda.

Första loggan som jag personligen som känns riktigt klockren. Och den loggan har de ju redan förankrat i klockorna på andra ställen.
Har setat på det forumet lite och tittat. Verkar vara folk som höjer rösten om den nya loggan i sociala medier. Behöver ju inte betyda något, men undrar om det påverkat försäljningen negativt? Kan ju bara spekulera, men internet verkar ju väldigt missnöjda.
Har egentligen inget mot nuvarande loggan som den är, bara placeringen men flaggsymbolen tycker jag är klockren både rent estetiskt och symboliskt. Känns som den naturliga symbolen att bygga sitt varumärke kring.

Själv skulle jag aldrig köpa en klocka med någon form av militärbranding utan att ha någon egen anknytning till vapenslaget/förbandet som klockan hänvisar till. Men det är jag.
Ps
Bortsett från vintage så klart

Själv skulle jag aldrig köpa en klocka med någon form av militärbranding utan att ha någon egen anknytning till vapenslaget/förbandet som klockan hänvisar till. Men det är jag.
Ps
Bortsett från vintage så klart
Självklart är det anknytningen som gör det speciellt när man bär en sån klocka, en MÖP bör tänka efter ibland stilmässigt.

Hej.
Är helt förälskad i c60 trident pro 600 med röd boett. Är det någon som sett om de reat ut den någon gång på hemsidan? Eller poppar det upp någon beg sälj här på KS till och från?

Hur är andrahandsvärdet på en sådan? Om man skulle köpa en och ha ca 1 år innan man säljer vidare?

Mvh en klocknewbie

Tillbaka
Topp