En liten uppdatering på denna saken . Det gick tyvärr inte särskild bra med CW alls.
Blev en mycket konstig historia och kommunikation.
Jag reklamerade klockan och skickade den åter till CW. Fick efter ett tag meddelande från deras kundtjänst att klockan skulle repareras/justerad och att det kom att ta 6-8 veckor.
"Your watch has come back from inspection from our Technicians and will be repaired free of charge under your warrant"
I och med att klockan var oanvänd svarade jag att det villa vara bättra att CW skickade mig en ny. Fick ett positivt svar på det. Allt bra så långt.
CW är snabba och bra på frakt så det kom en ny inom några dagar.
Dock blev det en extrem besvikelse i och med att den hade exakt samma avvik som den första!
Jag kontakta då kundtjänst igen med kopia till en av ägarna och fick följande svar från Mike France.
Thank you for your recent email about the inaccuracy of the GMT hand of your new C65 Trident GMT – one of my favourite watches of ours!
I agree with you that it isn’t as perfectly accurate as we would like it to be but I am afraid it is an issue all brands using either ETA’s or Sellita GMT movements have – and that’s virtually everyone. It is within the movement manufacturers tolerance although because we have a close relationship with Sellita we are aware that they are working hard to tighten the tolerance. I do not know if ETA are doing similarly.
I wear my C65 GMT regularly, it has the same issue, but have become accustomed to it. If you can’t then we will, of course, refund your purchase or exchange for a non-GMT watch (I can’t promise any C65 will perform better because of the reaons above) but hope you can learn to enjoy your C65’s idiosyncratic GMT hand as I have.
Med andra ord så var det som var ett fel som skulle repareras på den första klockan inte ett fel på den andra klockan.
Där försvann logiken...
Jag svarade Mike om detta paradox för 9 dagar sen utan att jag fått svar än så länge.
Jag tröttnade lite och bestämde mig ändå att använda klockan. Orkade inte en rund till med Dhl
Under tiden hade jag köpt en Meccaniche Veneziane GMT med samma problem och det justerade min lokala urmakare snabbt och billigt. Finns hopp med andra ord.
I och med att jag köpte MVn begagnad skickade jag bara ett mail till italienarna om problemet. MV skickade mig då 30 euro för att täcka justeringen