Det är farsans kvarts-Trident-300, minns inte om det är MKII eller III ... men det var ett tag sen vi inhandlade klockan i allafall. I våras så lossnade ett par index på tavlan, visarna fastnade och hoppade runt konstigt, så den var i stort behov av reparation. Gubben ville gärna ha kvar just den klockan istället för att köpa en ny, så vi skickade in den till Chris Ward. Detta var i mitten på juni.
De sa att det skulle ta 8 veckor att fixa en ny urtavla plus något som gått snett med en visare, och kostnaden landade på 205 GBP. Min far tyckte det var okej så vi körde.
Vi skickade klockan från min fars adress (DHL hämtade upp hemma hos honom) och angav att vi ville ha tillbaka klockan just dit.
Efter 10 veckor så mailade jag och kollade hur det går, och då skulle de ha några veckor till på sig.
Efter 13 veckor så dök klockan upp, fast hemma hos mig istället för hos farsan. Jaja.
Urtavlan såg ny och fin ut men sekundvisaren betedde sig skumt. Jag tänkte att de kanske hade satt in urtavlan fel och att visaren fastnar. Det satt ett stort "QC-controlled"-klistermärke med en signatur på på klockan
Och dessutom så hade de slarvat bort lådan och displayboxen, så den kom i en servicelåda bara.
Jag mailade tillbaka, med en film som visade på sekundvisaren och ett klagomål på att det saknades grejer. De svarade efter ett par dagar att de väldigt gärna ville ha tillbaka klockan för att fixa den igen. Så, jag lämnade in den hos DHL-ombudet igen, och då angav jag min hemadress som mottagningsadress när klockan skulle vara klar. Det här var för 6 veckor sedan.
För 5 veckor sedan kom det ett mail som sa att det bara var ett batteribyte som krävdes, förklarade att sekundvisaren beter sig exakt så när det är lågt batteri, och att det skulle kosta 20 GBP. Jag svarade direkt att om de nu visste att det var batteribyte som behövdes genom att bara se filmen jag bifogade så hade jag kunnat byta batteriet själv. Det höll de skamset med om och sa att jag inte behövde betala. De skulle skicka klockan ASAP.
För 1 vecka sedan mailade jag dem och frågade var klockan hade tagit vägen. Jag fick inget svar, så jag mailade en gång till i tisdags, men igår ringde DHL och undrade var jag bodde. Jag gissar att kundtjänst på Chris Ward insåg att de hade glömt skicka tillbaka klockan och snabbt kollade i någon gammal databas och skickade iväg klockan i måndags (enligt tracking, som jag kunnat kolla efter att jag fått paketet med trackingnumret på). De skickade den till min förra adress, som jag dessutom ändrat för längesedan på mitt Chris Ward-konto. Tack vare DHLs grävande så hittade de mitt nummer och de kunde leverera klockan idag. Trodde inte jag skulle säga heja DHL.
Jag har inte fått svar på något av mina mail som jag skickat den senaste veckan.
Så, jag öppnar paketet och den här gången har jag fått en låda med, kantstött, kanske farsans gamla, men i lådan så är det bubbelplast och samma jäkla servicelåda som ovan. Klockan verkar funka i alla fall. 22 veckor senare.
Tyvärr så hann min fru skicka iväg hennes (automatiska 38mm) Trident på 5-årsservice till Chris Ward precis innan farsans klocka anlände här efter 13 veckor. Vi har inte hört något sen dess, mer än att de har sagt att de fått klockan och den ska servas. Så, vi får väl se hur många år det tar att få klockan och om den kommer utan något samt ofunkar.