• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Kan vara bland det snyggaste jag sett på länge :snaphappy::wideyed:
C60-Sapphire-from-£795-www.christopherward.co-7-scaled.jpg
Christopher_Ward_C60_Sapphire_8.jpg
c60-40ada3-s00b0-hb_macro2_1.jpg
c60-40ada3-s00b0-b0_3d_2.jpg
Christopher_Ward_C60_Sapphire_1.jpg
CHRISTOPHER_WARD_C60_SAPPHIRE_3.jpg
Yes, en klockren fullträff! Fantastiskt fin klocka!

Nä, nu gick det inte längre. Hade tänkt vänta till CWs sommarrea men ids icke vänta. Klickade hem en nu. Så till den mycket relevanta frågan. Hur lång tid brukar leveranserna generellt ta? Fick bekräftelesmejlet för tio minuter sen och ni förstår ju. Känns som en evighet sen. Hur många evigheter till ska jag behöva vänta?

Nä, nu gick det inte längre. Hade tänkt vänta till CWs sommarrea men ids icke vänta. Klickade hem en nu. Så till den mycket relevanta frågan. Hur lång tid brukar leveranserna generellt ta? Fick bekräftelesmejlet för tio minuter sen och ni förstår ju. Känns som en evighet sen. Hur många evigheter till ska jag behöva vänta?
Brukade går på några dagar, nu är det pandemi. Vet inte om det påverkar... Blev det en svart c60 40mm?

Hej

Är det någon som har koll på c65 Sandhurst Series 1:

c65-38a3h2-s00k0-b0_3d-new_1.jpg

Tycker den verkar trevlig men hittar inte så bra wrist-shots. Någon som har den och vill lägga upp?

En annan generell fråga: Hur står sig CW prismässigt i förhållande till kvalite och "namn". Den klockan jag länka till landar runt 11.000 SEK. Vilken "nivå" är CW. Är det typ Sinn? Longines? Tissot? Halios? Hamilton? Knäpp fråga kanske men jag har aldrig sett en CW IRL och vet inte hur de känns.

Hej

Tycker den verkar trevlig men hittar inte så bra wrist-shots. Någon som har den och vill lägga upp?

En annan generell fråga: Hur står sig CW prismässigt i förhållande till kvalite och "namn". Den klockan jag länka till landar runt 11.000 SEK. Vilken "nivå" är CW. Är det typ Sinn? Longines? Tissot? Halios? Hamilton? Knäpp fråga kanske men jag har aldrig sett en CW IRL och vet inte hur de känns.
Jag har inte haft just den modellen så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där men gällande kvalitén så skulle jag säga att den matchar om inte överträffar de märken du tog upp. Jag skulle nog faktiskt vilja påstå att det är närmast oslagbart värde för pengarna sett till känsla, finish, fem års garanti osv.

De är dessutom väldigt generösa med fri retur om man mot förmodan skulle ångra sig även om jag har svårt att se varför man skulle göra det. ;)

Hej

Dom där är svinsnygga! Inte sett någon IRL dock. Det finns ofta rabattkoder att använda om man köper nytt, eller så har de reor. Alternativt köpa beggat så blir det mycket klocka för lite pengar.

Jag är ingen expert, har bara ägt en CW dykare men den var riktigt bra känsla på. Hade inte alls förväntat mig den nivån, köpte mest på skojj men blev helt såld på märket så nu har jag precis beställt en ny C60. Svårt med märkesjämförelser tycker jag. CW har ju ingen historia att tala om eller egen nich som till exempel Sinn. Men de gör väldigt högkvalitativa klockor till attraktiva priser. Gillar filosofin som grundarna verkar stå för och de kan mäta sig med alla de märken du nämnde och även klockor som kostar mer enligt mig.

Hej

Jag håller med föregående talare. Jag har haft ... ehm ... 5 eller 6 olika CW, och de är riktigt riktigt bra. Har haft alla märken du listar och säger som redan sagt att CW är bättre.

Kul med positiv feedback från märket. Kanske biased tråd att fråga i, men ändå :)

Nu är det bara det svåra valet mellan ovannämnda och denna
c65-38ada2-s00k0-b0_3d.jpg

Trident vintage VERKAR ha lite textur i tavlan, vet dock inte om det är bilden som luras. Den har även kortare lug-to-lug vilket är positivt för mina små vrister. Lite mer innehållsrik, men datum etc. Svårt val faktiskt.

Tips?

Kul med positiv feedback från märket. Kanske biased tråd att fråga i, men ändå :)

Nu är det bara det svåra valet mellan ovannämnda och denna
c65-38ada2-s00k0-b0_3d.jpg

Trident vintage VERKAR ha lite textur i tavlan, vet dock inte om det är bilden som luras. Den har även kortare lug-to-lug vilket är positivt för mina små vrister. Lite mer innehållsrik, men datum etc. Svårt val faktiskt.

Tips?
Borde finnas massa smarriga youtubeklipp med recensioner, wristshots och closeups? Bara luta dig tillbaka :)
T.ex.

Funderar på att göra den sommarfin med hybridbandet men vetitusan, tycker bandet är lite väl grovt för klockan. Någon som kör på detta till sin 38mm?
(Gammal bild)
11599E10-87B6-44C5-89F4-7E7981C733BC.jpeg
Köpte till/testade det till den blå mk 3 jag hade ett tag, gillade det inte riktigt. Grovt och obekvämt. Men en smaksak förstås, jag är ju lite länkfantast och CW's länkar är mycket bra, svårt att hitta nåt som är bättre, tycker jag. :)

Ja. Tur att det inte kom en röd vridring till 40mm. Då hade mina kval varit svåra. Beställde ju min svartsvarta i veckan (som nu Postnord lattjar runt med).
Postnord? De skickar väl alltid med DHL? o_O
I Tyskland så kan DHL innebära både det DHL som vi är vana vid men även tyska posten. CW skickar dock alltid från England så vitt jag vet och då är DHL = kurir.

Postnord? De skickar väl alltid med DHL? o_O
I Tyskland så kan DHL innebära både det DHL som vi är vana vid men även tyska posten. CW skickar dock alltid från England så vitt jag vet och då är DHL = kurir.
Ja. Jag kan ha missförstått det hela och gillar kanske generellt att skylla på PN. Förstod det enligt DHLs hemsida som att deutches post (skillnad mellan DHL express/DPDHL?) lämnar över sina paket vid gränsen och tolkade det som att det var det som hänt i och med att NOLL har hänt sedan paketet lämnade Leipzig. Kändes som rimlig förklaring. Sorry PN om jag anklagade er felaktigt men nått har ni säkert gjort för att förtjäna det :p

Postnord hade inget med leveransen att göra. Tror att det var svenska delen av DHL som var lite tröttare än övriga gänget. Hur som helst. Idag fick jag äntligen leverans. Storleken på 40mm är helt perfekt för mig. Jag var lite orolig att höjden skulle bli ett problem då jag tyckte att Mk2 i 38 var väldigt topptung. Men nya boetten och proportionerna med 40mm är helt perfekta. Jag är lite rädd att den här kommer konkurrera ut allt annat i klocklådan. I-landsproblem och tiden får utvisa. Nu, bilder :)
20200525_184647.jpg
20200525_185041.jpg
20200525_193103.jpg
20200525_193119.jpg
20200525_193048.jpg
20200525_193308.jpg
20200525_193459.jpg
20200525_193424.jpg

Postnord hade inget med leveransen att göra. Tror att det var svenska delen av DHL som var lite tröttare än övriga gänget. Hur som helst. Idag fick jag äntligen leverans. Storleken på 40mm är helt perfekt för mig. Jag var lite orolig att höjden skulle bli ett problem då jag tyckte att Mk2 i 38 var väldigt topptung. Men nya boetten och proportionerna med 40mm är helt perfekta. Jag är lite rädd att den här kommer konkurrera ut allt annat i klocklådan. I-landsproblem och tiden får utvisa. Nu, bilder :)
20200525_184647.jpg
20200525_185041.jpg
20200525_193103.jpg
20200525_193119.jpg
20200525_193048.jpg
20200525_193308.jpg
20200525_193459.jpg
20200525_193424.jpg

Grattis
Den boetten är underbart snygg!

20200525_184647.jpg
20200525_185041.jpg
20200525_193103.jpg
20200525_193119.jpg
20200525_193048.jpg
20200525_193308.jpg
20200525_193459.jpg
20200525_193424.jpg
Gratulerar till en riktigt snygg klocka! Riktigt bra länk också, enda nackdelen för mig med länken var tröga pinnar - hade önskad att det var skruvar istället :)

Gratulerar till en riktigt snygg klocka! Riktigt bra länk också, enda nackdelen för mig med länken var tröga pinnar - hade önskad att det var skruvar istället :)
Tack! Ja, herregud vilken länk. Otroligt bra. Men som du säger var det riktigt meckigt att få bort länkbitar. Lyckades böja en pin på kuppen innan jag hittade rätt teknik. Så det får jag försöka beställa av CW innan eventuell framtida försäljning. Just nu känns det dock väldigt avlägset. Plocka av och på länkbitar är ju dock inget man gör särskilt ofta så när det väl är avklarat är det ju inga problem. Ska också tilläggas att dessa pinnar håller riktigt hög klass till skillnad från vad man brukar kunna se.

Testar på Nato idag. Som jag köpt av @Rawa lika snabb och trevligt presenterad leverans som vanligt. Kvaliteten finns det heller inget att anmärka på.
20200526_163909.jpg

Jag upplevde att de var lite korta. Så pass korta att mitt bandbytarverktyg från Bergeon inte nådde tillräckligt långt in för att få ut dem ordentligt vilket resulterade i att man var tvungen att dra ut dem p.g.a. det du nämner. Jag har dock inte haft problem med andra klockor med 22mm bredd men det kanske var kombinationen av längden på stiften och trögheten som gjorde det problematiskt. Skönt dock med verktygsfri mikrojustering och quickrelease på länken.

Tillbaka
Topp