• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar dessa, ångrar jag inte beställde en när de reade ut den med grön bezel för 149pund (Quartz) nyligen. Det enda lite ogillande är sekundvisaren men går att leva med. Hoppas på fler chanser till köp :)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en Christopher Ward C65 Trident Classic sedan ett år tillbaka som jag är väldigt förtjust i. Bra kvalitetskänsla och bra finish. Utmärkt kundsupport dessutom. Utifrån mina egna erfarenheter kan jag bara rekommendera märket som sådant.
 
Ledsen men jag begriper mig inte på poängen med vridningen på bilden. Är det en dykarring eller GMT? Får man bara dyka 15 minuter eller får man inte veta en annan tidzon mellan 01-07? :bored:

Jag förstår vad du säger och jag var också osäkert när jag kopte den. Men nu älskar jag klockan, och jag tycker det finns inte en annan GMT klocka med ETA verk och lika kvalitetskänsla och finish till priset. Modellen är snart eller redan 'discontinued'... vet inte hur man säger det på svenska.....!
 
.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    184.7 KB · Visningar: 4,488
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Har en Trident C60 600 38mm. Mycket fin kvalitet och snygga detaljer. Lite för mycket av detaljerna är inspirerade från ex. Omega, men treuddar som genomgående tema och lökvisaren ger klockan en säregen design. Ser fram emot C60 600 kronografen.

Håller med dig, flörtas lite väl med Omega. Tycker dock att det funkar ändå på denna klocka då det blandas upp med egna designdetaljer till en väldigt trevlig klocka.
 
Ja! Det är kul. Någon som har lust att köpa CWs moonphase eller C60 Chrono? Tycker om moonphasen men tycker at chronographen är ful...
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har ett problem med Chris Ward.
Asså, jag vill ha deras GMT, troligtvis 38mm med röd vridring och svart tavla. Mucho snyggo till bra priso. Snyggt med vågmönster, mucho snyggo med visarna. Något lökigt (på tal om visarna) med treudderiet, men jag kan leva med det.

Dock, den där sabla 15-minutersskalan sabbar hela grejen för mig. Det är skarpt inte ok! Inte ok alls! Faktum är att det är såpass inte ok att jag mailat CW för att kolla om man kan få den normala 60-minuters ringen till em GMT. Om inte får jag nog vänta till nästa facelift...
 

Quality

Breitling
Jag sitter på en c60 trident (med datum kl4,5) som jag använder dagligen. Jag krånglade till det vid beställning och såg till att dom böt till en C65-länk istället (vilken är en helt borstad istället för polerade mittlänkar). Vilket jag inte ångrar idag, tycker den funkar perfa lite nedtonad :)

Tycker kvalitén är riktigt bra. Det enda jag kan anmärka på min är att det är lite tunnt med lysmassa på tim-markeringarna. Dom lyser jämnt och så men tittar man noga ser man det är lite mörkare i mitten, där den fäster i urtavlan. Annars är den topnotch!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    60.6 KB · Visningar: 260
Månfasen är trevlig, kronografen tycker jag också verkar lovande. Själv har jag snöat in mig på denna, kanske blir nästa klocka :)
image.jpeg

Den där klockan I don
Jag har ett problem med Chris Ward.
Asså, jag vill ha deras GMT, troligtvis 38mm med röd vridring och svart tavla. Mucho snyggo till bra priso. Snyggt med vågmönster, mucho snyggo med visarna. Något lökigt (på tal om visarna) med treudderiet, men jag kan leva med det.

Dock, den där sabla 15-minutersskalan sabbar hela grejen för mig. Det är skarpt inte ok! Inte ok alls! Faktum är att det är såpass inte ok att jag mailat CW för att kolla om man kan få den normala 60-minuters ringen till em GMT. Om inte får jag nog vänta till nästa facelift...

Jag har läst på CW forum att nästa upplagan ska ha en vanlig ring. Men de skapar inte någon 'customised' klockor.... många har frågat.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag sitter på en c60 trident (med datum kl4,5) som jag använder dagligen. Jag krånglade till det vid beställning och såg till att dom böt till en C65-länk istället (vilken är en helt borstad istället för polerade mittlänkar). Vilket jag inte ångrar idag, tycker den funkar perfa lite nedtonad :)
Jag skaffade också en C65-länk men jag gick lite längre än så och polerade hornen. Här är en före och efter bild (tänk bort smutsen nedanför ringen på närmaste hornet samt på en av länkbitarna):
3Yi5Lif.jpg
 

Quality

Breitling
Jag skaffade också en C65-länk men jag gick lite längre än så och polerade hornen. Här är en före och efter bild (tänk bort smutsen nedanför ringen på närmaste hornet samt på en av länkbitarna):

Jädrar det där vart ju riktigt bra. Jag har inte vågat mig på att DIY-borsta men nu blir man ju bra sugen.

Snyggt gjort!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Den där klockan I don


Jag har läst på CW forum att nästa upplagan ska ha en vanlig ring. Men de skapar inte någon 'customised' klockor.... många har frågat.
Jag fick svar idag, det går inte att fixa annan ring till GMT. Detta då "...not possible the GMT bezel, relates to GMT functions.", hur det nu går ihop iom att den första fjärdedelen av GMT är körd iaf.

Blir helt enkelt till att vänta.
 
Topp