Kolla med Anders W (AW straps) om han kan hjälpa dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla med Anders W (AW straps) om han kan hjälpa dig
Precis köpt en Seiko SARB065 "Coctail time" sjukt nöjd med klockan men gillar inte det medföljande armbandet med blå söm. Skulle vilja få tag på ett svart lite tjockare krokodilband, någon som har tips på bra nätsidor som säljer band?
Jag har en 41 mm hc och har inte haft några problem med att klämma in 22mm läderband. Banden blir liite missformade men är inget som man tänker på.Kollar lite på longines h-conquest men läser att det är 21mm mellan luggarna... går det att sqeeza 1mm med mina läderarmband på 22mm månntro?
Navajo då det i grunden är indianarbete. Min har en väldigt vanlig symbol nämligen peyote bird som tema. Sen finns ju @easyrider olangopo typenFinns det något samlingsnamn på det coola indianarmbandet som bl.a. du, jakob.dala har till din grim?
Yes det går oftast bra! Har provat själv blir bra med lite tryck på lädret och bra verktyg för det blir ju tajt, men snyggt. Dock skaver det mer på grund av bandhornen så är det sagt!Kollar lite på longines h-conquest men läser att det är 21mm mellan luggarna... går det att sqeeza 1mm med mina läderarmband på 22mm månntro?
Halloj! Slog precis till på en gammel Atlantic Världsmästare, men har svårt att bestämma mig för vilket band som skulle passa? Tanken är väl att denna ska användas som en vardagsklocka så bekvämlighet är viktigt, men likaså utseende. Vill undvika att använda Seamaster -69an under vildare tillställningar så att säga, och då får denna bli super! Några tankar kring vilket band som skulle passa bäst?
Hej,När jag köpte min BLNR nu i våras tog man i affären bort två länkbitar. Man tog dock bort två på samma sida verkar det som. Är detta standard eller var det nån prao-elev som kortade min länk? Spännet kunde ju hamnat mer i mitten tänker jag.
Tacksam för all hjälp till klarhet i detta!
Kool länk, håll hårt i den ifall du senare skulle vilja byta tillbaka. Kan inte på rak arm säga vilken färg som skulle passa men försök med beige, ljusbrunt och ljusgrått. Se om du kan hitta ett tunt mockaband. Skall du köra på natotypen, klipp av extraflärpen eller kör på perlon.Halloj! Slog precis till på en gammel Atlantic Världsmästare, men har svårt att bestämma mig för vilket band som skulle passa? Tanken är väl att denna ska användas som en vardagsklocka så bekvämlighet är viktigt, men likaså utseende. Vill undvika att använda Seamaster -69an under vildare tillställningar så att säga, och då får denna bli super! Några tankar kring vilket band som skulle passa bäst?
Hej,
Det beror nog lite på vart man köper klockan, samma sak höll på att hända mig när jag skulle korta länken på min SMP. Men var uppmärksam och bad om att få länken kortat så spännet hamnade i mitten. Har säkert med att dom var lata och tog en genväg, behöver ju bara ta ut två sprintar istället för fyra.
Det är nog samma länkbitar så det går nog att flytta från andra sidan.Tack för din input!
Behöver jag ta med länkbitarna när jag går för att be dem justera detta? Eller kan de använda länkbiten på ena sidan och flytta den?
Kör ett från HirschPå jakt efter ett armband till min Datejust, hade tänkt mig ett i mörkgrå mocka med stål spänne.
Nån som vet var jag kan hitta ett?
Ser intressant ut, tror dock att jag är ute efter ett "platt" armband.Kör ett från Hirsch
@cheepo63 har gjort detta band till mig och är sjukt nöjd Hålen går genom hela. Sjukt bra pris.Var hittar man ett armband liknande det här? På bilden verkar inte "racing hålen" gå genom hela bandet, utan bara det yttre lagret. Brukar det vara så? Det känns som en smutsmagnet. Bandet är till en Speedmaster, och bilden har jag snott på nätet. Gärna bra pris och deployant-spänne.
Kolla in Heuerville. Han gör straps som ser ut så.Var hittar man ett armband liknande det här? På bilden verkar inte "racing hålen" gå genom hela bandet, utan bara det yttre lagret. Brukar det vara så? Det känns som en smutsmagnet. Bandet är till en Speedmaster, och bilden har jag snott på nätet. Gärna bra pris och deployant-spänne.
Liknar mer det jag är ute efter, tack för tipset.Kan starkt rekomendera Bas & Lokes när det gäller custom läder & mocka band. Går att beställa i allskön mått och låsmekanismer. Australiensisk firma och tull/post tar ut sin sedvanliga avgift, men helt klart värt det. Fantasiska arbeten. Köpte precis en Tan Coffee mocka band av dem.