• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Lät lovande minst sagt, vilken tjocklek har du på bandet? Upplever att mitt läderband är nästan lite för tjockt, vill ha det så tunt som möjligt, annars blir det klumpigt vid spännet.

Var köpte du bandet?
Iom att det är ofodrat (det här lädret kan vara det utan att ha en ruggad insida) så är det tunnt ca 1-1,5 mm. Jag köpte det från Time traveler i australien, över nätet.

Min bezelmoddade Marathon på grovt mesh:
MarathonMesh.JPG

Blev nästan lite rå!

Lite mer exakt så är jag ute efter ett gummi som är 20mm vid bandhornen och 16 vid spännet. Verkar vara något som inte är så vanligt, någon som har tips?
Kan även fråga om ytliga sprickor i ett gummi är något att oroa sig över?

Rotade fram min gamla Camel från tonårstiden och tänkte börja använda den på jobbet, då den (enligt mig) bara blir snyggare om den blir utsatt för lite tuffa tag.
Men jag behöver inspiration och erfarenhet från forumet...

Jag behöver ett schysst armband men har svårt att tänka "utanför boxen".
Funderar på textil men inte NATO, eftersom jag vill kunna flytta över Camel-clipset till det nya armbandet.

Vad tycker ni?

Bilagor

• 2015-04-04 10.04.26.jpg
    2015-04-04 10.04.26.jpg
    88.7 KB · Visningar: 177
Hur vet man att ett gummi börjar bli för sliten? Jag har börjat få ganska ytliga sprickor på ett ställe, med ett par som går ner ca en tredjedel. Börjar det bli dags att byta?

Jag känner mig lite vilsen, och svaret finns säkert i den här tråden nånstans, men var hittar jag återförsäljare av alligator armband i Stockholm i bra kvalitet typ Hirsch? Tips på ställen o ev andra märken tas emot tacksamt. Är ute efter svart alligator med guldspänne.

Sugen på ett armband i skinn men behöver lite inspiration. Kanske någon av forumets bandmakare har något som skulle passa?

Har redan ett mocka!

Vad rekomenderar ni till denna?
35f8a3d378f971517de1a7a84ae0774d.jpg

Fick hem ett rött Obris Morgan 22 mm gummi idag. Känns mjukt och följsamt men för långt. Jag kan inte använda de avsedda hålen för spännet, men det verkar funka med "lättningshålet". Tycker 22 mm sitter ok på Certinan med 21 mm mellan bandhornen.

Bilder tagna i dåligt ljus.

20150414_205326.jpg
20150414_205333.jpg

Tillbaka
Topp