• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Funderar på att införskaffa ett elastic / parachute nato - är det något att ha eller inte?

Allt gott, Isaac
Kör ett elastiskt Nato från watchwear.se till min Certina dykare. Är nöjd. Det är lite mjukare och mer följsamt än vanliga Nato tycker jag.

IMG_6735.jpeg

Söker bandmakare här på forumet. Skulle vilja ha band anpassat till boettens kurvatur. Såsom Omegas band med ref. 98000010.

Någon som vet vem jag kan vända mig till?

OBS stulen bild.

IMG_2444.jpeg

Någon som har bra tips på återförsäljare schyssta prisvärda mocka band i ”roligare”-utföranden? Inte bara svart/brunt/blått etc, gärna med några kul sömmar.

Stor skillnad. Går snabbt och lätt att ta av och på. Dessutom skönt att slippa flärpen. Jag har inget emot flärpar på tooliga klockor och feta dykare, men på klockor som din Aqua Terra tycker jag det ser mycket prydligare ut.
Sugen på viklås både till AT och min 2252.
Upplever du att låset bygger mycket?

Sugen på viklås både till AT och min 2252.
Upplever du att låset bygger mycket?
Ursäkta att jag lägger mig i konversationen, men är det någon som har bra vikspännen så är det Omega. Både spännets typ och känslan av bra kvalitet. Jag gillar att bandets flärp ligger närmast handleden. Bilden visar klocka av annat märke jag har på mig för tillfället med ett band och spänne i Omegastyle bara för att visa vad jag menar. Men som vanligt är det en fråga om tycke och smak.
1000010144.jpg

Ursäkta att jag lägger mig i konversationen, men är det någon som har bra vikspännen så är det Omega. Både spännets typ och känslan av bra kvalitet. Jag gillar att bandets flärp ligger närmast handleden. Bilden visar klocka av annat märke jag har på mig för tillfället med ett band och spänne i Omegastyle bara för att visa vad jag menar. Men som vanligt är det en fråga om tycke och smak.
1000010144.jpg
Inget att be om ursäkt för, det uppskattas.
Är väldigt sugen på att införskaffa viklås från Omega och måttbeställa ett band.

Inget att be om ursäkt för, det uppskattas.
Är väldigt sugen på att införskaffa viklås från Omega och måttbeställa ett band.
Det vet du förstås redan men längderna på ett "Omegastyle" band skilljer sig från vanliga band med vanligt spänne. Tex har jag ca 120+75 för vanligt spänne och kanske 105+100 för Omegaspänne.

Det vet du förstås redan men längderna på ett "Omegastyle" band skilljer sig från vanliga band med vanligt spänne. Tex har jag ca 120+75 för vanligt spänne och kanske 105+100 för Omegaspänne.
Skadar inte med påmminelse 😊 Bestämma längd blir nästa steg efter inköp av viklås.
110+70 sitter bra på mig med vanligt spänne.

Ni som kör Omega deployant, hur ska jag tänka med längd på banden?
Har tänkt måttbeställa så att jag kan få det precis som jag vill.

Beställde hem en Tudor Black Bay 54 nyligen. Blev med länk i stål, går oftast i kostym och tänker det passar bäst. Vill dock ha ett band i gummi att byta till för mer avslappnad känsla. Original verkar svårt att hitta, är det någon som har tips på band i gummi, eller annat alternativ, som funkar bra med BB54?

Jag har en (billig) meshlänk som på något sätt fått en klick missfärgning. Någon som stött på liknande och som lyckats få bort fläcken?
Jag har försökt tvätta med vatten, diskmedel och olivolja utan resultat.

IMG20250829100239.jpg
IMG20250829100255.jpg
IMG20250829100307.jpg
IMG20250829100447.jpg

Tillbaka
Topp