• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Apropå Isofrane! Inget slår dessa gummiband. DLC överst och vanlig RS nederst. Jag har haft sex olika Isofrane genom åren men har bara dessa kvar tyvärr. Har även provat Borealis som var helt okej för priset men inte på samma nivå som Isofrane. Ska köpa ett militärgrönt också har jag tänkt mig.

4c331de9-9e75-442c-a100-2e77fa1b3a63-1_all_69216.jpg

Skulle kunna tänka mig ett till en EZM3S 🙂.
Eller ett grönt nato med pvd-hårdvara. Kan inte sluta tänka på nya EZM 3 S. Så fin. Fast h-länken är jag inte överförtjust i. Den lider av samma problem som h-länken till 104 - bandhornen har raka avfasningar, medan ändlänkarna är avrundade. Det går inte riktigt ihop. Tycker gott Sinn kunde kostat på sig att tillverka nya "raka" ändlänkar som går ihop med boetten.

Eller ett grönt nato med pvd-hårdvara. Kan inte sluta tänka på nya EZM 3 S. Så fin. Fast h-länken är jag inte överförtjust i. Den lider av samma problem som h-länken till 104 - bandhornen har raka avfasningar, medan ändlänkarna är avrundade. Det går inte riktigt ihop. Tycker gott Sinn kunde kostat på sig att tillverka nya "raka" ändlänkar som går ihop med boetten.
Fin på Sinns olivgröna textilband.
1756746613877.png

Köpte mig en "ny" eller i alla fall Nos klocka senast och naturligtvis är bandet nytt de också..
men de var brunt och jag vill matcha bandet med de blåa i urtavlan i stället....

Nu ser ju bandet och tavlan typ knallblå ut men de bara på bild i verklighet mer blåsvart..
Hade i alla fall ett blåsvart Hirschband jag testade med och passade riktigt bra i färg tycker jag...
Men då klockan har rätt fet boett känns de blåa bandet för tunt. Skulle vilja få fatt i något
liknande de jag har på min Sully Special men i blått..
idag386.jpg
orginalbandet är de längst till vänster ett lätt stoppat slät brunt band...
Men som sagt på jakt efter något snarligt de bruna på Sullyn men i mörkblått..
lätt stoppat med lite struktur...
idag387.jpg

Så tips på liknande de bandet är jag på jakt efter...
Tyvärr hittar jag ingen annan märkning än genuin leather så de hjälper inget på vägen...

mvh Peter

Tillbaka
Topp