• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Dagen D idag tydligen, fick också hem mitt idag fast då budgetalternativet från Borealis. Ruggigt mjukt och bekvämt fast väldigt mycket gummikänsla jämfört med silikon (…Mr. Obvious strikes again).
E4FB92B3-145F-4FD8-B267-893C62596C5B.jpeg

F74FD40E-07D4-4471-9C2B-FC825E6D5880.jpeg

D2D4F6FD-D841-415D-91F6-7AEC07CF580C.jpeg

26609488-7DF4-480E-9C48-35975A483EC4.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Kul med nya alternativ till f- och h-länkarna!!!
Tycker särskilt BoR länken såg lockande ut
Since these bracelets are a brushed finish they will be a better match with the SA versions of the watch, rather than the original, bead-blasted releases.

Undrar hur pass illa det blir på en "vanlig"? Fasen vad dom var snygga!

Edit, hur illa kan det vara, jag beställde ett BoR. :)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Since these bracelets are a brushed finish they will be a better match with the SA versions of the watch, rather than the original, bead-blasted releases.

Undrar hur pass illa det blir på en "vanlig"? Fasen vad dom var snygga!

Edit, hur illa kan det vara, jag beställde ett BoR. :)
Ja, lite tråkigt att det bara finns borstat, men kul att det kommer lite sånt här! Säljer de bra så kan jag tänka mig att blästrade också kommer. Och borde ju passa 556 också!
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Uncle Seiko är kungen. Jag köpte ett tropic av honom och han mejlade flera gånger fram och tillbaka för att försäkra sig om att jag skulle få rätt bandstift. Sedan skickade han ändå - utan extra kostnad - med ett par extra i en annan tjocklek för säkerhets skull. Kul att han nu börjat göra länkar som passar till Sinn, de lär gå åt som smör i solsken.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Kör ett citat på mig själv här, viktigpetter som man är..


Ändlänkar till Sinns F-länk, kan man fixa dessa separat?

Ligger i tagen med att köpa en F-länk till min103, men skulle väldigt gärna vilja nyttja länken även till min 104.

Nån som kör på detta?

@ERIKSON URHANDEL
Gällande ovan, finns det möjlighet att beställa ändlänkar till 104 (f-link) separat?
 

Selamb

Omega
Står i begrepp att inhandla en Sinn 556A från vännerna i Sumpan. Har prövat en kompis klocka med H-länken och tyckte den satt helt okej. Tycker kanske inte att den kändes klumpig som någon anfört ovan. Har någon klockan med F-länken? Är det stor skillnad på H och F? F väldigt mycket mer smidig?
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Står i begrepp att inhandla en Sinn 556A från vännerna i Sumpan. Har prövat en kompis klocka med H-länken och tyckte den satt helt okej. Tycker kanske inte att den kändes klumpig som någon anfört ovan. Har någon klockan med F-länken? Är det stor skillnad på H och F? F väldigt mycket mer smidig?
jag har haft båda på 556, tycker inte att dom känns varken bättre eller sämre i jämförelse med varandra, däremot blir den mycket mycket mer dressig med f tycker jag.
 
Topp