• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det tar sig sa mordbrännarn.

1000002920.jpg

12-14 känns vält helt sjuk för en begagnad 556 😶

Det finns en grej med dessa basmodeller att andrahandsvärdet blir relativt högre jämförd med många ovanligare modeller eftersom de är populära. Konsten om man vill få mycket pang för peng är då att hitta modellerna som inte är instegsmodell och inte heller samlarobjekt.

Tycker att 836 är ett bra exempel. Andrahandsvärdet är ju knappt högre än en 556 vilket är helt galen 🤯

Rant over. TLDR; köp något ovanlig om du vill få mycket för dina pengar!
Det där varierar. Just nu är det många som testar Sinn och då är 556 en bra instegsmodell. Inte bara för Sinn som märke utan mekaniska klockor generellt. Så efterfrågan gör att 556 blir prissatt högre jämf med nypris än många andra, enligt mig roligare, modeller. Tex just nu är 103 är ganska svårsåld, Ezm 3 ska vi inte prata om, till och med jag hade svårt att stå emot när det ligger så fina ute till så låga priser.

836 är också ett bra exempel. Där tror jag 43 mm skrämmer många som vill testa en ”fin” klocka

Det där varierar. Just nu är det många som testar Sinn och då är 556 en bra instegsmodell. Inte bara för Sinn som märke utan mekaniska klockor generellt. Så efterfrågan gör att 556 blir prissatt högre jämf med nypris än många andra, enligt mig roligare, modeller. Tex just nu är 103 är ganska svårsåld, Ezm 3 ska vi inte prata om, till och med jag hade svårt att stå emot när det ligger så fina ute till så låga priser.

836 är också ett bra exempel. Där tror jag 43 mm skrämmer många som vill testa en ”fin” klocka
Absolut. Huvudpoängen var bara att det nog inte är bästa idén att gå för en populär modell när man vill få mycket för sina pengar när det finns massor med andra spännande modeller där ute :)

Och du har helt rätt ang 836, det var också det jag var rädd för. Helt onödigt dock 😁

Gillade verkligen min 556 med siffrorna på med H länk ångrar jag sålde speciellt som det verkar ha hänt nåt med priserna från ca 8k beg för en 2år gammal till 12-14k

Lite synd hade gärna köpt en 556 igen. 😕
Känner samma fast angående 104.

Haft både svart och vit 104 på H länk men sålt. Den svarta låg nog ute för 8-9 tusen osåld ett bra tag, den vita fick jag nog 11 tusen för men nu verkar det eka tomt på begagnatmarknaden och de som finns ute är i sämre skick och dyrare 🥲

Såg ett youtubeklipp på Sinn 910 och gillade den starkt. Som jag tolkar det skall det finnas en vanlig och en L.E, stämmer det?

Oavsett känns modellen ovanlig då det inte är mycket info eller annonser ute.

sinn-910-srs-hero-1.jpg
Det släpptes två samtidigt. SRS (flyback) och en split-seconds som var limiterad i 300 exemplar.

Det har funnits en split-seconds på forumet tidigare 🙂

1000001048.jpg

12-14 känns vält helt sjuk för en begagnad 556 😶

Det finns en grej med dessa basmodeller att andrahandsvärdet blir relativt högre jämförd med många ovanligare modeller eftersom de är populära. Konsten om man vill få mycket pang för peng är då att hitta modellerna som inte är instegsmodell och inte heller samlarobjekt.

Tycker att 836 är ett bra exempel. Andrahandsvärdet är ju knappt högre än en 556 vilket är helt galen 🤯

Rant over. TLDR; köp något ovanlig om du vill få mycket för dina pengar!
12-14 går de inte för här på KS iaf. En snabb titt visar att 4 av de 5 senast sålda kostat 9000 +/- en femhundring, och då kan det ju dessutom ha prutats lite.

Lite kul. Fick reaktion från kvinnan i kassan på Systemet. ”Vilken häftig klocka. Den modellen har jag aldrig sett tidigare”. Hon hade tydligen jobbat i uraffär innan.

Inte direkt lättaste stället att diskutera klockor men fick iaf hasplat ut mig att det är ett tyskt märke och att klockor är en hobby.

IMG_7902.jpeg

Tillbaka
Topp