• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tropic från Joseph Bonnie. Världens bästa tropic enligt mig. Ett av årets sommarband till 556. Något okonventionellt kanske, men jag har alltid gillat blått och orange ihop. De är ju komplementfärger trots allt. Det blir så tråkigt att alltid välja blåa eller bruna band till blåa tavlor.

_DSC9373_small.jpg
Riktigt trevlig kombo!

Vitt tropic passar också riktigt bra till den, om du har ett liggandes 👍

Tropic från Joseph Bonnie. Världens bästa tropic enligt mig. Ett av årets sommarband till 556. Något okonventionellt kanske, men jag har alltid gillat blått och orange ihop. De är ju komplementfärger trots allt. Det blir så tråkigt att alltid välja blåa eller bruna band till blåa tavlor.

_DSC9373_small.jpg
Håller med - osade kvalitet, tyvärr för kort för mig. :(
Gillar att även ändarna mot boetten har mönster.

Håller med - osade kvalitet, tyvärr för kort för mig. :(
Gillar att även ändarna mot boetten har mönster.
Ja, det är en fin detalj!

Har man en handled runt 17 cm är längden perfekt skulle jag säga. Ett av väldigt få tropics som är lite kortare. Uncle Seiko gör också en kort variant, sedan kommer jag faktiskt inte på fler? Originalet är ganska långt (185/210) eftersom det är designat att användas utanpå en våtdräkt. Så har man en stor handled köper man med fördel Synchron Original. Hög kvalitet även om spännet inte är lika klassiskt och vintage som Joseph Bonnies.

1000017562.jpg

Sugen på ett silikonband till min UX nu i sommar. Var inne i butiken i Frankfurt och tittade på alternativen från Sinn. Banden är väl överkomliga i pris men låset tar de bra betalt för. Någon som hittat bra alternativ till Sinns tillbehör?

Sugen på ett silikonband till min UX nu i sommar. Var inne i butiken i Frankfurt och tittade på alternativen från Sinn. Banden är väl överkomliga i pris men låset tar de bra betalt för. Någon som hittat bra alternativ till Sinns tillbehör?
Haft deras silikon, inte värt priserna, möjligen beg.
Jag säger Isofrane alla gånger i veckan, sök på isofrane här i tråden :)

Haft deras silikon, inte värt priserna, möjligen beg.
Jag säger Isofrane alla gånger i veckan, sök på isofrane här i tråden :)

Kan bara hålla med!
Ja, jag måste också hålla med. Det värsta är att det gjort i silikon som drar åt sig en massa damm och skit. För det priset förväntar jag mig äkta gummi eller åtminstone FKM. Kolla bara Oris underbara vaniljdoftande vulkade gummin. Där borde Sinn ta efter istället för att envist pumpa ut sina klistriga silikonremmar år efter år. Det nya viklåset är dock riktigt solitt, om än dyrt som sagt.

den där kombon är ju magiskt bra… Lite småsur att gummibandet endast finns i svart till 836. Hade väldigt gärna haft en sådan till den.
Färgmässigt fungerar den kombon utmärkt!
Men jämfört med ett Isofrane blir det lite fjolligt 😂. En riktig dykare skulle lätt välja Isofrane. Isofrane vinner inte någon skönhetstävling men jäklar vad bra det sitter.
Var själv skeptiskt till Isofrane i början men efter en dag på armen sålde jag alla mina Sinn silikonisar.

Tillbaka
Topp