• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Testar favorit Natos på 856B - extremt bekvämt.
IMG_7850.jpeg
IMG_7851.jpeg
Underbart att se dom vid liv igen! På med bund nu, har hört att sverige har mediokert väder fn. ;-)

Otroligt lång tid utan postande här på KS, skamligt.

Jag körde 856 B-Uhr ihop med 556A i ett gäng år, sålde min 556 och fortsatte spara till min 40årsklocka (tanken var en Panerai).

Men jag visste ju egentligen att det var fler Sinn som skulle till för att fylla mina behov, då tillkom U1 och U2, bästa trion jag någonsin ägt ihopparade med lite schyssta eggverktyg 🙌
20250607_200513.jpg

Jag körde 856 B-Uhr ihop med 556A i ett gäng år, sålde min 556 och fortsatte spara till min 40årsklocka (tanken var en Panerai).

Men jag visste ju egentligen att det var fler Sinn som skulle till för att fylla mina behov, då tillkom U1 och U2, bästa trion jag någonsin ägt ihopparade med lite schyssta eggverktyg 🙌
20250607_200513.jpg
Ot, vad i helvete använder du de knivarna till??? 😱

20250607_200513.jpg

Det borde finnas en dubbel eller trippel like för såna bilder. Och fasen va U2an är cool. Alla klockor i u-serien borde ha dom visarna.

Jag har alltid gillat urtavlan och sen den kom på länk ser den inte lika klossig ut. Är faktiskt bara 14mm hög, inkl glaset.
Dock undrar jag vad det är för stift de har satt dit nere i Frankfurt?? @ERIKSON URHANDEL kanske svara på det?
Få bort den här länken känns som mission impossible 😅 även om jag har ett bra verktyg, Bergeron 6767z
Har alltid 19mm stift till 20mm länk.

IMG_7861.jpeg
IMG_7862.jpeg

Senast ändrad:
Jag har alltid gillat urtavlan och sen den kom på länk ser den inte lika klossig ut. Är faktiskt bara 14mm hög, inkl glaset.
Dock undrar vad det är för stift de har satt dit nere i Frankfurt?? @ERIKSON URHANDEL kanske svara på det?
Få bort den här länken känns som mission impossible 😅 även om jag har ett bra verktyg, Bergeron 6767z

IMG_7861.jpeg
IMG_7862.jpeg
Ja, inte lär den trilla loss av sig själv i a f.
De undrade väl antagligen vad det var för stolle som monterat för korta stift.
"Så här kan vi inte ha det. Dit med ordentliga stift som han inte kan pilla på." 😂

Skämt åsido; det ska väl inte vara så märkvärdigt under förutsättning att du har ett tillräckligt långt stift att trycka med. Om inte, finns det ju tunna instrumentmejslar att nyttja.

Dock undrar vad det är för stift de har satt dit nere i Frankfurt?? @ERIKSON URHANDEL kanske svara på det?

IMG_7861.jpeg
IMG_7862.jpeg
Det verkar vara kraglösa stift som du har dödskallemärkt ☠️ i tidigare inlägg. Passar dock lugs med genomgående hål och endast genomgående hål. Ser rejält ut i detta fall tycker jag.

Ja, inte lär den trilla loss av sig själv i a f.
De undrade väl antagligen vad det var för stolle som monterat för korta stift.
"Så här kan vi inte ha det. Dit med ordentliga stift som han inte kan pilla på." 😂

Skämt åsido; det ska väl inte vara så märkvärdigt under förutsättning att du har ett tillräckligt långt stift att trycka med. Om inte, finns det ju tunna instrumentmejslar att nyttja.
Såklart att peken på 6767 hade gått av..
En loss med vanlig knappnål.
Den andra sitter så får vänta tills ikväll.
@R.Capac japp, stift utan krage borde förbjudas...
IMG_7863.jpeg

Senast ändrad:

IMG_7861.jpeg
IMG_7862.jpeg
Ett ”fast” stift ämnat till ändfästen med hål i sidan.
Det du ska göra är att sätt press på den sida av ändfästet du tryckt in stiftets ända på, lite känsla krävs här😉och väldigt lätt för mig att säga efter alla dessa år med klockor😂
Efter du gjort det kommer konststycket och det är att inte släppa på trycket och samtidigt nu göra samma sak är andra sidan med stiftet och voilà så är ändfästet löst😃

Ett ”fast” stift ämnat till ändfästen med hål i sidan.
Det du ska göra är att sätt press på den sida av ändfästet du tryckt in stiftets ända på, lite känsla krävs här😉och väldigt lätt för mig att säga efter alla dessa år med klockor😂
Efter du gjort det kommer konststycket och det är att inte släppa på trycket och samtidigt nu göra samma sak är andra sidan med stiftet och voilà så är ändfästet löst😃
Jo jag fattar det :)

Tillbaka
Topp