Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GULDBRAXEN!Morgonstund osv. Fick dessutom en firre på kastspö så dagen börjar bra. Ädel sort? Slut på frågor!
![]()
![]()
Precis man ska vara positivGULDBRAXEN!
GOLDEN ID - Ännu bättre!Precis man ska vara positiv. Skulle nog säga Id men tänker inte stå på mig.
Oj vad sugen jag blev på id...OT
Tydligen populär matfisk i Finland och österut.
Id är en mycket populär matfisk i Finland, Ryssland och Baltikum. I Sverige är det främst på Gotland som det förekommer ett yrkesfiske efter arten. Den säljs då under namnet gutefisk. Förr var iden mycket viktig del av Gotlands matkultur. Den picklades, torkades, röktes eller användes i fiskgrytor
Det som ställer till det för den som vill testa att tillaga id är att det är full av små ben och att det därför inte går att filéa på traditionellt vis.
Däremot kan man mala iden och använda fiskfärsen i biffar och burgare. I Finland har denna typ av rätter blivit mycket populärt på senare år.
Ångrar att jag la tillbaka den. Sugen på fiskburgare nu, då funkar nog id. UX för topic. Kalsong!Oj vad sugen jag blev på id...
Detta hade passat min far så himla bra. Gammal saabfantast. Har fortfarande en cabriolet som åker fram på somrarna. Klockan lär dock behöva en service. Vet någon vad kan en sån service kosta ungefär?Den här är rätt tuff, om det finns någon Saab-entusiast här…
![]()
SAAB Turbo Chronograph Automatic (Swiss Made)
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-07-13 20:04:48. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
6500 och uppåt..Detta hade passat min far så himla bra. Gammal saabfantast. Har fortfarande en cabriolet som åker fram på somrarna. Klockan lär dock behöva en service. Vet någon vad kan en sån service kosta ungefär?
Då lär det bli aningen dyrare än en vanlig present om man säger som så...6500 och uppåt..
Ärlig annons
"The watchmaker on Götgatan changed it. I don’t think he made a good job. "
@dodds6500 och uppåt..
Ärlig annons
"The watchmaker on Götgatan changed it. I don’t think he made a good job. "
@roostermanDen här är rätt tuff, om det finns någon Saab-entusiast här…
![]()
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-07-13 20:04:48. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Hittade ingen bra Sinn relaterad bild på min saab mer än när jag fick åka bak.Den här är rätt tuff, om det finns någon Saab-entusiast här…
![]()
Wow vad den gör sig bra på gummitHafelekar, 2300 m ö h, Top of Innsbruck:![]()
![]()
Tack. Tycker Klassik 12 gör sig på jävligt många band, men gummi är ändå helt klart favoriten, varit sen dag 1.Wow vad den gör sig bra på gummit![]()
Sjukt bra - vad är det för ref på den?Söndagsklockan
![]()
![]()
Häftig, den har jag inte sett tidigare!Sinn 444. Vad är det här för en udda fågel? Ser modern och vintage ut på samma gång. Ganska cool måste jag säga.
![]()
Sinn 140 / 142 (pre D1) från 1985.Sjukt bra - vad är det för ref på den?
Fiiin. Välkommen. 358?Njuter av min första ”grown-up-watch”![]()
356, mycket trevlig måste jag säga!Fiiin. Välkommen. 358?
Välkommen! Borstad ser riktigt bra ut på 356, lyfter klockanNjuter av min första ”grown-up-watch”![]()