• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Som @Kaffefredrik skriver är watchwears tropic trevliga. Det vita tropicet jag har är just därifrån. Jag kan annars rekommendera "flygar"-liknande gummiremmar likt det turkosa jag skickade. De går att hitta på watchwear och många andra ställen 🙂
1000042310.jpg
Jag slängde på ett tropic nu och det känns helt ok. Men för mig ger tropic lite vintage vibbar som krockar stilmässigt, pilot-gummi kan nog vara snäppet vassare och ge ett bättre helhetsintryck.

IMG_2762.jpeg

Passade på att gå in på Eriksson urhandel när jag hade vägarna förbi. Kom givetvis inte ut tomhänt, tror detta är inkörsporten till ett kraftig beroende 😬
I all sin enkelhet så är nog det där det bästa som Sinn hittills producerat. Saknar min emellanåt, men tills tyskarna fått ordnüng på claspen, så blir det nog ingen repris.

I all sin enkelhet så är nog det där det bästa som Sinn hittills producerat. Saknar min emellanåt, men tills tyskarna fått ordnüng på claspen, så blir det nog ingen repris.

Det nya viklåset med snabbjustering kanske faller dig i smaken? Eller är det det spännet du menar?

Prövade både F och H-länk där H var den solklara vinnaren vad det gäller både komfort och utseende.

Snabbjustering på H-länken är såhär initialt fenomenalt behändig 🙌

Prövade både F och H-länk där H var den solklara vinnaren vad det gäller både komfort och utseende.

Snabbjustering på H-länken är såhär initialt fenomenalt behändig 🙌
Det var faktiskt därför som jag gjorde mig av med min. Avsaknad av microadjust är en dealbreaker för mig om man ska ha en varje-dag-klocka. Stort grattis till en riktig GADA!

Nja. Visst den är 556 bra, i sitt segment. Men bäst… Nä. Kan nog lista ett gäng vassare modeller ❤️
Håller med. Här är Sinnarna jag testat:

Sinn 103 St Sa
Sinn 104 St Sa I W
Sinn 556 A RS
Sinn 556 I B
Sinn 556 I Perlmutt
Sinn 856 B-Uhr
Sinn 856 UTC
Sinn U50 S
Sinn UX S GSG 9

Favoriterna är UX och U50 (älskar svarta klockor) samt 856. 103 och 104 är fina men inte för mig. 556 funkar till allt men kan bli lite tråkiga i längden. En Sinn ska ha lite cool teknologi tycker jag.

Sinn 103 St Sa
Sinn 104 St Sa I W
Sinn 556 A RS
Sinn 556 I B
Sinn 556 I Perlmutt
Sinn 856 B-Uhr
Sinn 856 UTC
Sinn U50 S
Sinn UX S GSG 9

Favoriterna är UX och U50 (älskar svarta klockor) samt 856. 103 och 104 är fina men inte för mig. 556 funkar till allt men kan bli lite tråkiga i längden. En Sinn ska ha lite cool teknologi tycker jag.
Ska ha är väl lite extrem 😉 Jag ser Sinn verkligen som ett tvådelad märke, var en del är tech forward mission timers (modern) och andra delen old school pilot och rally chronos (klassiskt).

Tycker personligt att det är kul när en modell passar bra i en av dessa två extremer, allt emellan brukar inte vara lika mycket fullträff (för mig) :)

Bild av min nuvarande ”moderna” Sinn, men skulle gärna komplettera någon gång i framtiden med en 903, 144 eller 158 typ.

IMG_4336.jpeg

Sinn 103 St Sa
Sinn 104 St Sa I W
Sinn 556 A RS
Sinn 556 I B
Sinn 556 I Perlmutt
Sinn 856 B-Uhr
Sinn 856 UTC
Sinn U50 S
Sinn UX S GSG 9

Mycket trevliga modeller du har hunnit prova! 😃 Däremot måste jag rekommendera 103an utan safirmacka, det blir en annan klocka med karaktär och vintage-charm, tunnare också. Den gör sig absolut bäst med plexi och boettlock i stål enligt mig. 🤓

Ska ha är väl lite extrem 😉
Jo, sant. Lite kategoriskt av mig kanske. Finns såklart mycket bra utan teknologi. Men Sinn för mig är tysk ingenjörskonst och design på högsta nivå. Typ Argon, ubåtsstål, oljefyllning etc. Men givetvis finns det väldigt många fina modeller utan tech. En gammal 155 t ex, en av de vackraste kronograferna någonsin.

Mycket trevliga modeller du har hunnit prova! 😃 Däremot måste jag rekommendera 103an utan safirmacka, det blir en annan klocka med karaktär och vintage-charm, tunnare också. Den gör sig absolut bäst med plexi och boettlock i stål enligt mig. 🤓
Absolut! Tror det också. Det kommer garanterat bli en 103 med plexi någon gång i framtiden. Måste ju testa i alla fall.

Nja. Visst den är 556 bra, i sitt segment. Men bäst… Nä. Kan nog lista ett gäng vassare modeller ❤️
Själv håller jag 556 i B otroligt högt i det segmentet, men den är för liten för mig tyvärr.

Inspirerad av @Sennelier listar jag de sinn jag ägt genom åren

103 klassik 12
104 St Sa i MG
203 st
556 i
556 i B
836
856
856 B-uhr
EZM 13.1
U2 EZM5
U50 S

Kvar på villhöver-listan
1739 Ag B
104 St Sa ABE

Inser att detta inte är en lista hustrun bör se... Sinn är farligt för äktenskapet

Jo, sant. Lite kategoriskt av mig kanske. Finns såklart mycket bra utan teknologi. Men Sinn för mig är tysk ingenjörskonst och design på högsta nivå. Typ Argon, ubåtsstål, oljefyllning etc. Men givetvis finns det väldigt många fina modeller utan tech. En gammal 155 t ex, en av de vackraste kronograferna någonsin.

Absolut! Tror det också. Det kommer garanterat bli en 103 med plexi någon gång i framtiden. Måste ju testa i alla fall.
Instämmer i konstaterandet kring 103:an. Det var en klocka jag längtat efter länge när jag köpte den. Ganska skitnöjd ett tag. Sen kändes den mest som en köttbulle.
Men 103 med plexi 😍

Alltså 103st >> 103 st sa

Tillbaka
Topp