Riktigt läcker modell!Min gamla 756, den enda som är kvar i huset, de två andra lever kvar i tråden
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läcker modell!Min gamla 756, den enda som är kvar i huset, de två andra lever kvar i tråden
![]()
Vill du köpa en???Riktigt läcker modell!
Kritade på en ny bil igår, så behöver se vart det ekonomiska haveriet landar innan jag törs köpa fler klockorVill du köpa en???![]()
Hör av dig om du vill diskutera.Kritade på en ny bil igår, så behöver se vart det ekonomiska haveriet landar innan jag törs köpa fler klockor
Men jag lägger erbjudandet på minnet då den står väldigt högt på villhöverlistan.
Snygg klocka och snyggt fotat!!!Min gamla 756, den enda som är kvar i huset, de två andra lever kvar i tråden
![]()
Bara du!Är det bara jag som är besviken på kvaliteten på H-länk och spänne? Känns inte alls värdigt en klocka för 30 000:-
Inte för att vara sån men det är en diskussion som dyker upp med jämna mellanrum och många av oss som hängt här en längre tid är rätt trötta på den.Är det bara jag som är besviken på kvaliteten på H-länk och spänne? Känns inte alls värdigt en klocka för 30 000:-
A question as old as timeInte för att vara sån men det är en diskussion som dyker upp med jämna mellanrum och många av oss som hängt här en längre tid är rätt trötta på den.
Om du söker i tråden finns det mycket skrivet om det där. Både ris och ros.
Vad är det du stör dig på? H-länken är både solid och följsam på handleden och tillverkad med små toleranser. Den nyper inte hår på armen. Dessutom har ändlänkarna bättre passform än på flera moderna Omega jag testat. Att använda hexskruvar istället för flatskallar är ett genidrag - nästan omöjligt att slinta och skada länken. Nu finns det till och med två spännen att välja på - ett litet och tunt med manuell mikrojustering och ett lite större med OTF-justering. Så jag tycker nog att din kritik är tämligen obefogad.Är det bara jag som är besviken på kvaliteten på H-länk och spänne? Känns inte alls värdigt en klocka för 30 000:-
Precis så tänkte jag när jag valde bilen som kom mellan våra klockaffärer.På tal om att göra det man känner för..kan var en ny klocka, eller en ny bil eller...
![]()
Jag är villig att hålla med. Svårt att se att andra märken i denna prisklass har bättre känsla/kvalite på sina länkar. 30 tusen är selittanivå på klockor och ingen stor summa i dagens perspektiv klockor. Där håller jag Sinn i topp iaf vad gäller fit/finish/känsla/kvalitet och ja, smaken är olika men det skulle vara intressant att höra en jämförelse.Vad är det du stör dig på? H-länken är både solid och följsam på handleden och tillverkad med små toleranser. Den nyper inte hår på armen. Dessutom har ändlänkarna bättre passform än på flera moderna Omega jag testat. Att använda hexskruvar istället för flatskallar är ett genidrag - nästan omöjligt att slinta och skada länken. Nu finns det till och med två spännen att välja på - ett litet och tunt med manuell mikrojustering och ett lite större med OTF-justering. Så jag tycker nog att din kritik är tämligen obefogad.
Alfa.....mmmmmmmmmm!! Sorry ot!Precis så tänkte jag när jag valde bilen som kom mellan våra klockaffärer.
Det var nära att det blev en Giulia, men lite för högljudd och spårkänslig tyvärr.
Jag som så gärna ville ha en Alfa...
Även på tillbehör? Silikon (utan spänne) till UX mer specifikt?Bästa Sinnister,
1 september sker en liten prishöjning, så läge och spara en slant innan dess![]()
Ja, men marginellt.Även på tillbehör? Silikon (utan spänne) till UX mer specifikt?
Tre veckor på handleden, fortfarande lika nöjdTre veckor på handleden, fortfarande lika nöjd.
![]()
Tre veckor på handleden, fortfarande lika nöjd.
![]()
Men in black. En fröjd att se för en som uppskattar Sinns inga-kompromisser-teknik.Tre veckor på handleden, fortfarande lika nöjd
![]()
Jag vill också ha en helsvart. Ni är så coola ju! En destro 856S UTC nodate tex men någon sådan finns nog inte.Satte på länken igår så faktiskt kört UX idag med. Mainstream-klockan numer
![]()
Destro kanske de kan lösa men nodate är nog svårt. Skulle bli specialgjord tavla isf o det tror jag inte de är så sugna påJag vill också ha en helsvart. Ni är så coola ju! En destro 856S UTC nodate tex men någon sådan finns nog inte.
För 20 år sedan hade det kanske varit möjligt. Vill minnas att någon frågat Sinn för något år sedan om nodate och fått ett pris där man tydligt visat att man inte är intresserad.Destro kanske de kan lösa men nodate är nog svårt. Skulle bli specialgjord tavla isf o det tror jag inte de är så sugna på