• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_4377.jpeg

Funderar på den icke färgade bezeln samt en quick adjust-länk. Lär gå på en slant…
Jag med, frågade Erikssons vad det skulle kosta med en ny bezel. Nu har jag slutat fundera på det.

Nu kommer Sinn-rookien igen 😁
Vad är ett skäligt pris för en 556A, full set från -23 med länk (skiljer det om det är H-länk eller F-länk)? Säg… bra skick, alltså där är märken efter bandbyte och några smårepor i boett
Har kollat i köp o sälj och där verkar det ha landat runt 8.5-9.5

Ligger nämligen en på Blocket just nu för 11 men jag vet inte, känns som den ligger högt? (Osäker på om man får dela länkar så låter bli)

Nu kommer Sinn-rookien igen 😁
Vad är ett skäligt pris för en 556A, full set från -23 med länk (skiljer det om det är H-länk eller F-länk)? Säg… bra skick, alltså där är märken efter bandbyte och några smårepor i boett
Har kollat i köp o sälj och där verkar det ha landat runt 8.5-9.5

Ligger nämligen en på Blocket just nu för 11 men jag vet inte, känns som den ligger högt? (Osäker på om man får dela länkar så låter bli)
Tycker du beskriver det rätt bra, 8,5 - 9 är rimlig prisbild och 11 lite högt, men om du inte vill vänta på en bättre prissatt kanske det är värt de extra lapparna? Går säkert att pruta ner den lite också.

Tycker nog att begagnatpriset på 556 höjts i takt med att Sinn höjt nypriset senaste åren. Runt 11k i den konfigurationen, i den åldern och i det skicket låter ganska rimligt tycker jag. Jag hade inte tvekat på det priset ifall jag varit på jakt efter en.

Soligt, vindstilla och -30grC = vackert ute men håller mig helst inne. Passa på att göra något extra för era nära och kära en dag som Alla hjärtans dag. För min del blev frukost på sängen en uppskattad gest.
Edit: Rött datum på svart tavla.... ser datumet först nu på bilden.
1000011463.jpg

Ja, att kineserna kan göra fina kopior billigt i sina sweatshops är ju knappast någon nyhet direkt.

Varför man ska stödja skiten och köpa grejorna är ju en helt annan fråga…
Just den där tror jag ingen vill köpa.
Men tror kanske att @Laddsladd också syftade på att en hyfsat ok YT profil ger dem utrymme.
Loggan ser ut som nån förskoleklass kommit på namnet vid en fruktstund :)

Tillbaka
Topp