• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

image.jpg

Snart måste jag punga ut list för en 556 I RS 😩, ingen som har en i fint skick till salu?
Den här har varit ute på Tradera ett tag, skicka en köpförfrågan vet jag. Finns ju även en länk här på ks.

Såg nu att den kanske va lite för sliten?

Den här har varit ute på Tradera ett tag, skicka en köpförfrågan vet jag. Finns ju även en länk här på ks.

Såg nu att den kanske va lite för sliten?

Just den är rätt sliten ja, har sett den innan.

Tack för länkar! Nedfrysningen var på riktig @yonsson nivå! Fantastiskt att en klocka klarar sådana temperaturer!
Den andra länken var också intressant men besvarade ändå inte riktigt varför Sinn är så populärt. Jag hör gärna mer bland KS-are varför man gillar Sinn, eller kanske varför man inte gillar Sinn. ;)
Jag gillar Sinn för att det är kvalitet klockor. Deras pvc tycker jag håller det den lovar. Har ägt min Sinn u2 S sedan 2017 och den ser ut som ny än idag. Men sedan är jag ändå också någorluna försiktig med mina klockor. Men den har fått många wrist time över årena.

Behöver hjälp av Sinn experterna här 😍

Min 103 👆 går fortare än den ska.
Köpt av en seriös handlare i Finland och garanti finns på sex månader

De har erbjudit sig att jag ska posta klockan till dem för att den ska de kika på den och eventuellt avmagnetisera den.
De kom också med förslaget att jag ska gå till min lokala urmakare och be dem göra det.

Problemet är bara arr min lokala urmakare inte ville öppna upp min 6068 NK för att rengöra glaset på insidan.
För om något skulle gå sönder så hade de inte rätt att beställa reservdelar från Sinn då de inte är auktoriserade återförsäljare för Sinn säger de.

Hur ska jag tänka? Skicka till Finland?

Behöver hjälp av Sinn experterna här 😍

Min 103 👆 går fortare än den ska.
Köpt av en seriös handlare i Finland och garanti finns på sex månader

De har erbjudit sig att jag ska posta klockan till dem för att den ska de kika på den och eventuellt avmagnetisera den.
De kom också med förslaget att jag ska gå till min lokala urmakare och be dem göra det.

Problemet är bara arr min lokala urmakare inte ville öppna upp min 6068 NK för att rengöra glaset på insidan.
För om något skulle gå sönder så hade de inte rätt att beställa reservdelar från Sinn då de inte är auktoriserade återförsäljare för Sinn säger de.

Hur ska jag tänka? Skicka till Finland?
Jag hade skickat iväg den.

Just den är rätt sliten ja, har sett den innan.
Tips

Tips

Sett den också, bra för @rickards som sökte A men kanske inte RS. Jag är ute efter I RS versionen.

Fasen vad jag velar, va säker på att det va en A jag ville ha, men A RS kanske inte är så dum ändå? Röda visaren piggar upp lite när den är så clean i övrigt? Kan man få lite evidensbaserade expertutlåtanden?
16091.png
16090.png
16088.jpg
16089.jpg
Bra utvärderingsmaterial 👍. Tycker nog A RS ger bättre avläsning just tack vare att den röda sekundvisaren skiljer sig från de visare som vanligtvis är viktiga att se, dvs minut och timma. Sen poppar den röda sekunden lite och går att matcha mot någon röd söm i lädret eller kanske ett rött gummi till semestern. Kanske inte helt fel att du börjar överväga A RS är iaf min åsikt :).

Bra utvärderingsmaterial 👍. Tycker nog A RS ger bättre avläsning just tack vare att den röda sekundvisaren skiljer sig från de visare som vanligtvis är viktiga att se, dvs minut och timma. Sen poppar den röda sekunden lite och går att matcha mot någon röd söm i lädret eller kanske ett rött gummi till semestern. Kanske inte helt fel att du börjar överväga A RS är iaf min åsikt :).
Helt enig. Den lilla detaljen gör att den blir grym på tex sinns röda gummi. Tycker det höjer helheten med någon detalj som accentuerar

Fasen vad jag velar, va säker på att det va en A jag ville ha, men A RS kanske inte är så dum ändå? Röda visaren piggar upp lite när den är så clean i övrigt? Kan man få lite evidensbaserade expertutlåtanden?
16091.png
16090.png
16088.jpg
16089.jpg
Jag hade gått på RS alla dagar i veckan. Röd sekundvisare var en riktigt trevlig feature på 836. Det händer nåt och som @R.Capac skriver går det att plocka upp i band mm

16091.png
16090.png
16088.jpg
16089.jpg
Jag går emot kören och säger vit sekundvisare. Röd sekundvisare lär skära sig om du kör ex. Orange band på den. Vita visare med den svarta tavlan kan du matcha med allt. Jag är dock färgad då jag har en 556i med vit sekundvisare 🙂

Tillbaka
Topp