Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vacker! Inte varje dag man får se en tegimenterad f-länkLänk på.
![]()
Boetten har fått några smällar, eller egentligen glasringen. Men f-länken ser fortfarande helt oanvänd ut efter dryga 5 år. ImponerandeVacker! Inte varje dag man får se en tegimenterad f-länk.
Coolt band! Var kommer det ifrån?Idag kör jag Sinn 556 A RS
![]()
Tack. Jag är väldigt nöjd.Coolt band! Var kommer det ifrån?
Är det gamla viklåser där du inte har möjlighet att ändra i tre steg till denna?Bytte tillbaka till silikonbandet på denna tills vidare.
Hoppas verkligen att det kommer ett uppdaterat spänne med on-the-fly justering till denna också snart.
Problemet med en så solid och tung länk är att man (iallafall jag) behöver kunna justera länken ner på millimetern för att den ska sitta bra. Något för lös - och den halkar ner mot handen. Något för hård - och den stryper handleden.
Det är inte alls samma snäva tolerans på lättare klockor/länkar samt andra typer av band.
![]()
Bra poäng. Det stämmer helt och hållet. Det är därför jag önskar Sinn kunde skicka med halvlänkar (eller åtminstone ha till försäljning).Bytte tillbaka till silikonbandet på denna tills vidare.
Hoppas verkligen att det kommer ett uppdaterat spänne med on-the-fly justering till denna också snart.
Problemet med en så solid och tung länk är att man (iallafall jag) behöver kunna justera länken ner på millimetern för att den ska sitta bra. Något för lös - och den halkar ner mot handen. Något för hård - och den stryper handleden.
Det är inte alls samma snäva tolerans på lättare klockor/länkar samt andra typer av band.
![]()
Det finns 3 mikrojusteringshål i spännet men det räcker inte riktigt, man hamnar liksom mitt imellan 2 hål. Vissa dagar när handleden är lite tunnare så sitter den perfekt men skulle behöva lite mer möjlighet till finlirÄr det gamla viklåser där du inte har möjlighet att ändra i tre steg till denna?
En annan är hemma i sjukstuga men bubblar vidare som jag gjort de senaste veckorna. Enda undantaget var 556 fick göra ett inspel när jag var på jobbresa förra veckan
![]()
Intressant, jag har hela tiden tänkt att en snabbjustering i spännet skulle lösa problemet helt och hållet. Jag tyckte det var toppen med det nya spännet till 856:an som du har.Bra poäng. Det stämmer helt och hållet. Det är därför jag önskar Sinn kunde skicka med halvlänkar (eller åtminstone ha till försäljning).
Ett viklås med snabbjustering hjälper inte heller riktigt tyvärr. Snabbjustering är bra att ha när det är varmt och handleden sväller, men det löser inte problemet med en länk som inte passar perfekt. Jag har samma problem med 856:an faktiskt. Det blir liksom inte perfekt hur jag än mixtrar med länkbitar av/på och olika positioner i spännet. Den sitter inte dåligt, men heller inte perfekt som mina andra klockor (som har halvlänkar).
Jag hade exakt samma problem med en Planet Ocean. Den hade också snabbjustering men ingen halvlänk. När jag beställde en halvlänk från AD blev passformen helt perfekt och klockan mycket roligare att bära.
Mmm, man vill gärna tro det, men det finns inget som kan mäta sig med en hederlig halvlänk för att få en bra passform. Snabbjustering är dock användbart när handleden sväller och krymper under dagen, förutsatt att länken sitter bra från början.Intressant, jag har hela tiden tänkt att en snabbjustering i spännet skulle lösa problemet helt och hållet. Jag tyckte det var toppen med det nya spännet till 856:an som du har.
Förstår helt vad du menar. Skyller på sjukstugan. Såklart är det länken du menar och inte silikonremmenDet finns 3 mikrojusteringshål i spännet men det räcker inte riktigt, man hamnar liksom mitt imellan 2 hål. Vissa dagar när handleden är lite tunnare så sitter den perfekt men skulle behöva lite mer möjlighet till finlir
Kontrollera boxen, för det ska följa med två halvlänkar till f-länken.Förstår helt vad du menar. Skyller på sjukstugan. Såklart är det länken du menar och inte silikonremmen
Kan instämma det där med halvlänkar. Hade behövt en till f-länken till min 556. När den väl används så är det verkligen antingen eller i passformen. Vanligt hederligt lås med mikrokusteringen hade jag föredragit på f-länken trots det bidragit med rejält med bulkighet.
Om det kan trösta dig så tänkte jag precis som du att nya spännet har ju redan on-the-fly justering.... till silikonetFörstår helt vad du menar. Skyller på sjukstugan. Såklart är det länken du menar och inte silikonremmen
Kan instämma det där med halvlänkar. Hade behövt en till f-länken till min 556. När den väl används så är det verkligen antingen eller i passformen. Vanligt hederligt lås med mikrokusteringen hade jag föredragit på f-länken trots det bidragit med rejält med bulkighet.
Hörde jag f-länkKontrollera boxen, för det ska följa med två halvlänkar till f-länken.En av flera anledningar till att jag är så stort fan av f-länken. Där tycker jag Sinn har lyckats otroligt bra.
Den där är så bra att jag till och med tittar på nästa Sinn-köp utifrån vilka modeller som har denna länk och vilka som inte har detHörde jag f-länk
![]()
Såja. Med tegimenterad f-länk är vi helt plötsligt i högstaligan.Hörde jag f-länk
![]()
Gillar finansuren.Den där är så bra att jag till och med tittar på nästa Sinn-köp utifrån vilka modeller som har denna länk och vilka som inte har det
Hade 836 erbjudits med den så hade jag redan köpt den. Nu är jag mer inne på 6096 eller 206 Arktis istället![]()
De borde släppa fler med just tegimenterad f-länk. Inte riktigt lika högblank som vanlig utan lite borstad känsla på denSåja. Med tegimenterad f-länk är vi helt plötsligt i högstaligan.
Fick en 757 Diapal med tegimenterad f-länk levererad. Jag hängde på låset och var nog först i Sverige med att komma över en sådan. Vilken skönhet. Dock hade insertet lossnat och jag fick kalla fötter och lämnade tillbaka den. Det ångrar jag bittert men hade ingen jag kunde söka pepp och stöd av då KS inte fanns i min värld då. Ingen som förstodDe borde släppa fler med just tegimenterad f-länk. Inte riktigt lika högblank som vanlig utan lite borstad känsla på den
100% cool modell. Du har haft (och har) en del häftiga Sinn-modellerFick en 757 Diapal med tegimenterad f-länk levererad. Jag hängde på låset och var nog först i Sverige med att komma över en sådan. Vilken skönhet. Dock hade insertet lossnat och jag fick kalla fötter och lämnade tillbaka den. Det ångrar jag bittert men hade ingen jag kunde söka pepp och stöd av då KS inte fanns i min värld då. Ingen som förstod.
Förstår helt vad du menar. Skyller på sjukstugan. Såklart är det länken du menar och inte silikonremmen
Jag har två halvlänkar men tyvärr är båda på...Kontrollera boxen, för det ska följa med två halvlänkar till f-länken.En av flera anledningar till att jag är så stort fan av f-länken. Där tycker jag Sinn har lyckats otroligt bra.
Så jag resonerat med, att en tredje halvlänk borde lösa det. Samtidigt, är inte tre halvlänkar detsamma som en hel- och en halvlänk? Dock tycker jag inte det senare blir bra heller. Blir antingen för tight eller för löst. Lite av ett i-landsproblem egentligen men f-länken gör sig väldigt bra på 556i.Till F-länk för 556 kan man iaf köpa till halvlänkar. Fick inte heller till en bra fit först. Löstes med en 3:e halvlänk.
Samtidigt, är inte tre halvlänkar detsamma som en hel- och en halvlänk?