• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har två halvlänkar men tyvärr är båda på...

Så jag resonerat med, att en tredje halvlänk borde lösa det. Samtidigt, är inte tre halvlänkar detsamma som en hel- och en halvlänk? Dock tycker jag inte det senare blir bra heller. Blir antingen för tight eller för löst. Lite av ett i-landsproblem egentligen men f-länken gör sig väldigt bra på 556i.

Sjukstuga fortsätter. Snart på benen förhoppningsvis. Jag fortsätter med U15. Tyvärr börjat snegla mot en vit 105 UTC igen men i så fall måste jag sälja av en massa annat 🙂
1000054146.webp
Det är inte alls säkert att längden på en halvlänk är exakt 50 procent av en hellänk. Det vanligaste är att den är något mindre eller något större än hälften, just av den anledningen att man ska få större möjlighet att finjustera genom att köpa till fler halvlänkar. Själva ordet "halvlänk" är således något missvisande och förvirrande. Om jag vore du skulle jag testa att köpa en tredje halvlänk. Det är en förhållandevis liten kostnad samtidigt som sannolikheten att komforten förbättras är relativt hög.

Är det någon som kan tipsa om ett bra band i canvas? Söker ett som inte är för ”tunt”. Hur är Sinns egna?
IMG_7458.webp
Jag slår alltid ett slag för att beställa band från någon av forumets duktiga bandmakare. Då väljer jag färg, bredd, längd, tjocklek, färg på stygn och box-söm eller öppen mm. Kostar inte mycket mer än ett vettigt standard canvas som helst. Billigare än Sinns egna

Jag slår alltid ett slag för att beställa band från någon av forumets duktiga bandmakare. Då väljer jag färg, bredd, längd, tjocklek, färg på stygn och box-söm eller öppen mm. Kostar inte mycket mer än ett vettigt standard canvas som helst. Billigare än Sinns egna
Juste, den rutten kan man gå. Kanske blir ett från oddface? Tycker de ser riktigt bra ut 😀

Tillbaka
Topp