Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! Akta dig för skambud i PM. Är nog värd en god 10a om inte mer.Vad tror vi om värdet på denna eterna?
Ser den inte lite liten ut?Fin! Akta dig för skambud i PM. Är nog värd en god 10a om inte mer.
För visst är det där ett 852? @Aurum @MacRulez4ever
Som ovan nämnt kaliber 852, skulle tippa 6-7k på trattenVad tror vi om värdet på denna eterna?
Snygg , hojta till om du skall sälja den. Kan behöva någon mer 852 =)Vad tror vi om värdet på denna eterna?
36.5mmSer den inte lite liten ut?
Ah okey, då hade jag fel. Lycka till med försäljning!
Har en kompis som nyligen fått denna och undrar om värde. Står 3010 där inne. Svårt att få på bild. Hittar en liknande online med guldindex för 1100 pund. Men hittar även liknande för 1100 kronor. Vad tror experterna?
Närmare 1100 än 11000 iaf, men skulle tro typ 2-3k och lite mer om man vänder sig internationelltHar en kompis som nyligen fått denna och undrar om värde. Står 3010 där inne. Svårt att få på bild. Hittar en liknande online med guldindex för 1100 pund. Men hittar även liknande för 1100 kronor. Vad tror experterna?
Tror snarare på 4-5 vid Auktion, faktiskt. Fin!Har en kompis som nyligen fått denna och undrar om värde. Står 3010 där inne. Svårt att få på bild. Hittar en liknande online med guldindex för 1100 pund. Men hittar även liknande för 1100 kronor. Vad tror experterna?
Tack för snabba svar! Det är något på glaset, ingen maggot-bäbis
Köpte en gammal Omega Seamaster för massa år sen. Enligt uppgift från säljaren från sent 50-tal.
Vad får man för en sån idag?
Tack, för svaretInnan jag fortsätter så kan jag inte riktigt låta bli att kommentera bandet.
Smaken är så klart olika, men jag hade tyckt att den gjort sig betydligt bättre på ett mer klassiskt läderband.
Klockan är annars vad man brukar kalla Seamaster Pre-DeVille. Tror referensen är 14765, men är inte säker.
Att kronan är fel drar ju ner något, men på auktion tror jag ändå att man skulle få nånstans kring 5.5-6.000 kr.
Du jobbar ju inte sälj till dom som vill köpa heller.. heheSåg nu att det var 1988 Cartier köpte Baume, så var ju rätt sent. Denna klockan är kanske äldre än så? Cartier gjorde ju inte många klockor på denna tiden, var väl mest Ebel som gjorde dem då.
Mmm, JLC. När de äntligen fått ihop en utsida som matchar den fina insidan så får de ändå så lite kärlek. Jobbar inte sälj på IG, eller jobbar knappt på IG alls...
De som fulbudar menar du?Du jobbar ju inte sälj till dom som vill köpa heller.. hehe
Rimligt åldersavdrag givet hur länge den skvalpat..De som fulbudar menar du?
Behövs nog mer detaljerade bilder, t ex på baksidan och pushers. Samt uppgifter om verk, diameter, 18 k, mm?Någon som vågar gissa värde på den här? Står 7500 på baksidan samt 686538. Tack!
Tack för svar! Har tyvärr inte så många mer bilder.Behövs nog mer detaljerade bilder, t ex på baksidan och pushers. Samt uppgifter om verk, diameter, 18 k, mm?
Det är inte helt ovanligt med ommålade tavlor med den loggan. Med Landeron verk.
Superfin, skulle tippa på ett värde om 4-5kkr! Mitten 40 till tidigt 50 skulle jag tro, om ålder.Hejsan jag har en Lemania klocka som jag fick ärva av min pappa när han gick bort. Han fick ärva den av sin pappa. Det jag egentligen vill vet är vilket år det är på klockan och även om det är något värde i den.
Tack på förhand
Nybörjare inom klockor
Jasså. Så pass då hade jag rätt om ålder på mitt ur. Dock vart jag förvånad att den var värd så mycket. Haft den inne på service som kosta ca 1000kr. Så då var ju de värt ju. Tack för ett bra svar. Finns inget specifikt namn på denna modell av klocka från Lemania?Superfin, skulle tippa på ett värde om 4-5kkr! Mitten 40 till tidigt 50 skulle jag tro, om ålder.