Riktigt läcker, väck den!
Vissa klockor jag tycker om låter jag ligga i dvala då det tär på ekonomi att serva saker som skulle användas ett par gånger per år.
Men varje gång man har den i handen så tänker man att det är dags att väcka den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läcker, väck den!
Den här går också att vridaKan du skruva på din bezel?
Läcker. Tror ej hemmapillad. Likadan i annonsen nedan. Men är det bara en illusion eller synvilla att subdialens kanter ser lite ojämna ut på din?Den här går också att vrida
![]()
Verkar vara samma klocka som Sea Tempest vad gäller boett och urverk. Hemmagjord tavla eller nåt ni sett?
Nä, de är ojämna. När man tittar nära är det som att tavlan ligger en nivå ovanför subdialsen, typ som att man skurit ur hål i en plastfilm.
Ser lika ut på tressorna tycker jag mig ha sett.
Men Ra-märkt tavla känns lite osannolikt va? Både väl sen för radium och inget man sysslade med under Ra-eran
Oj, tänkte inte på Ra-märkningarna. Nu vet jag inte exakt när era kronisar är från, men den Potenskronograf i liknande stil jag postat tidigare i tråden var en 60-talare och det var väl förvisso under början av 60-talet radiumet fasades ut?Ser att den på eBay också var Ra-märkt
Har för mig det sitter Landeron 248 i den, trodde det var senare delen av 60, efter radium var förbjudet men vet inte.Oj, tänkte inte på Ra-märkningarna. Nu vet jag inte exakt när era kronisar är från, men den Potenskronograf i liknande stil jag postat tidigare i tråden var en 60-talare och det var väl förvisso under början av 60-talet radiumet fasades ut?
Mondia med Valjoux 7733. Väntar bara på guldlänken, sen blir det king-style.
![]()
![]()
![]()
Yes, tratten. Han hade missat att det var valjoux. Så jag tror det höll nere priset.Tradera, alldeles nyligen?
Satt och velade in i det sista, men vågade inte riktigt så mycket guld!
Snygg!
Den liknar din, har ingen bra bild just nu men rätt dåligt centrerat.Man kan se att det är tjock lack och lite dåligt maskerade subdials vid lackningen. @Aurum @JMolin
Hur ser din ut @eriksson850 ?
![]()
![]()
Det är väl troligt med tanke på att alla i tråden verkar vara liknandeDen liknar din, har ingen bra bild just nu men rätt dåligt centrerat.
Edit: tror dock att det ska vara så och att tavlorna kanske inte kommer från den bästa tillverkaren.
Mondia med Valjoux 7733. Väntar bara på guldlänken, sen blir det king-style.
![]()
![]()
![]()
Läckert! Stora A i bandanpassning.
Revue klockan är makalöst vacker Rozzy!
Jäkligt cool dinka.Den här går också att vrida
![]()
Verkar vara samma klocka som Sea Tempest vad gäller boett och urverk. Hemmagjord tavla eller nåt ni sett?
Vad har du för ref på den där?![]()
KronometerStockholm kronograf![]()