Du funderar inte på att sälja den blå Montreal?![]()
Njä, egentligen inte även om jag är galet sugen på en annan gammal Heuer nu...så rätt bud kanske, men det får vara ett bra jäkla bud. Fast jag skulle bara ångra mig duktigt så nej säger jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du funderar inte på att sälja den blå Montreal?![]()
Jaså det var du som köpte dem, kul!Triss i kronografer
![]()
Jaså det var du som köpte dem, kul!
Stort grattis!![]()
Men vaf.....n!Tack! Är mycket nöjd med både Navitimern och PR516:an men T12 var nog inget för mig. Den känns lite väl bastant för mina smala handleder.![]()
Men vaf.....n!Det var mig du kubbades med gällande T12:an..
Var nöjd mä'n, den är fin!![]()
Haha, det är väl jag som ska säga sorry som budade emotHahaha! Sorry! Den är både fin och läcker men jag har lite svårt att få det stämma - kanske bara är en vanesak.
//Ch
Riktigt bra duo!1969 Tissot Seastar med Lemania 1277. 36mm.
1960-tals Potens de Luxe med Landeron 149. 38mm.
![]()
Tack! Inväntar ett grått mocka till Potensen, känns som det kan bli bra.Riktigt bra duo!
Postar här också! Kan inte låta bli...
![]()
Håll till godo!Den där var riktigt snygg! Kan man få se lite mer bilder![]()
Håll till godo!
![]()
![]()
![]()
![]()
Om du menar pris på klockan, med ett valjoux 72c-verk, så är det alltid svårt att svar på. Men om vi ska tro ebay eller chrono24 är det mellan 8'-1000'. Men runt 20' borde det gå att hitta ett fint exemplar. om du ville veta vad bandet kostade, så var det gratis (eller nästan). Jag har gjort det själv.Passade verkligen bra till bandet! Har du någon aning om ca pris ?
Om du menar pris på klockan, med ett valjoux 72c-verk, så är det alltid svårt att svar på. Men om vi ska tro ebay eller chrono24 är det mellan 8'-1000'. Men runt 20' borde det gå att hitta ett fint exemplar. om du ville veta vad bandet kostade, så var det gratis (eller nästan). Jag har gjort det själv.![]()
Du kan alltid köpa denna: https://auctionet.com/sv/494408-herrarmbandsur-breitling-datora-1945 Finns också i auktionstipstrådenMenade båda så du svarade perfekt![]()
Men det är ju svårt att se vilken kondition tavlan har, den kan ju vara ganska medfaren, eller så är det bara glaset gör att det ser skadat ut. Samt att månads-skivan är lite ljusare än dag-skivan, den kan var bytt. Och så vet vi ju inte om den faktiskt fungerar. Den som köper får se.Du kan alltid köpa denna: https://auctionet.com/sv/494408-herrarmbandsur-breitling-datora-1945 Finns också i auktionstipstråden
Det finns en del Atlantic kronografer i den stora Atlantic tråden https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/Fyndade den här då jag var på besök i huvudstaden i veckan. Har sökt på nätet och inte hittat någon vintage Atlantic kronograf överhuvudtaget. Ngn som vet ngt om modellen? Den ska få en service och förhoppningsvis nytt glas framöver.![]()
Tack! Den hade jag missat.Det finns en del Atlantic kronografer i den stora Atlantic tråden https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/
sjukt fin tavla och visare!!!
Tack, ja tavlan är i mycket gott skick, nyansskillnad på visarna, troligen har timvisaren åtgärdats.. Liten spricka i glaset och nedräkningen nollar inte korrekt så det är lite fix..sjukt fin tavla och visare!!!men tryckaren är lite lång?
NevermindDen här hade suttit fint och med en månadskostnad jag borde klara. Scannad från Lagonda katalogen 1945-46 fast det ser ut att vara en Breitling.
![]()