• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Solvik

Panerai
Atlantic Timeroy CS, Valjoux 7734 tror jag.
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Mitt senaste tillskott är en Revue kronograf med ett Landeron 149. Daterad till 1955 av auktionshuset men designen får mig att tro att den är yngre. Har inte hittat någon liknande Revuekronograf när jag surfat runt. Skyddslocket för verket och graveringen på baklocket samt att Revue tillverkat flyginstrument samt militärklockor ger lite militärurvibbar. Oavsett är stenhård jävel på 35mm.
IMG_8175.JPG
IMG_8172.jpg
IMG_8173.jpg
IMG_8174.JPG
IMG_8176.jpg

IMG_7856.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Mitt senaste tillskott är en Revue kronograf med ett Landeron 149. Daterad till 1955 av auktionshuset men designen får mig att tro att den är yngre. Har inte hittat någon liknande Revuekronograf när jag surfat runt. Skyddslocket för verket och graveringen på baklocket samt att Revue tillverkat flyginstrument samt militärklockor ger lite militärurvibbar. Oavsett är stenhård jävel på 35mm.
IMG_8175.JPG
IMG_8172.jpg
IMG_8173.jpg
IMG_8174.JPG
IMG_8176.jpg

IMG_7856.JPG
Håller med, en stenhård jävel!!! Snyggt fångat!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mitt senaste tillskott är en Revue kronograf med ett Landeron 149. Daterad till 1955 av auktionshuset men designen får mig att tro att den är yngre. Har inte hittat någon liknande Revuekronograf när jag surfat runt. Skyddslocket för verket och graveringen på baklocket samt att Revue tillverkat flyginstrument samt militärklockor ger lite militärurvibbar. Oavsett är stenhård jävel på 35mm.
IMG_8175.JPG
IMG_8172.jpg
IMG_8173.jpg
IMG_8174.JPG
IMG_8176.jpg

IMG_7856.JPG
Mycket bra!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mitt senaste tillskott är en Revue kronograf med ett Landeron 149. Daterad till 1955 av auktionshuset men designen får mig att tro att den är yngre. Har inte hittat någon liknande Revuekronograf när jag surfat runt. Skyddslocket för verket och graveringen på baklocket samt att Revue tillverkat flyginstrument samt militärklockor ger lite militärurvibbar. Oavsett är stenhård jävel på 35mm.
IMG_8175.JPG
IMG_8172.jpg
IMG_8173.jpg
IMG_8174.JPG
IMG_8176.jpg

IMG_7856.JPG
Mumsig...livet passerar revue....:)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Bryter av det ljuva bildflödet med en torr fundering! Letar så smått efter en tvåregisterskrono och tänker efter lite research att valjoux 22/23 borde vara grymma verk? Hög kvalitet, producerade under sjukt lång tid (=borde finnas tillgängliga servicedelar?), ädel stamfader till hypade 72:an etc. Samtidigt är de ju inte överjävligt dyra. Finns det någon hake eller akilleshäl jag borde känna till, eller har folk bara inte fattat ännu?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bryter av bildflödet med en torr fundering! Letar så smått efter en tvåregisterskrono och tänker efter lite research att valjoux 22/23 borde vara grymma verk? Hög kvalitet, producerade under sjukt lång tid (=borde finnas tillgängliga servicedelar?), ädel stamfader till hypade 72:an etc. Samtidigt är de ju inte överjävligt dyra. Finns det någon hake eller akilleshäl jag borde känna till, eller har folk bara inte fattat ännu?
De brukar vara lite dyrare än andra verk, iaf om man ser till de lite senare. Personligen tycker jag inte verket är lika viktigt som tex tavlan men kan ju ändå vara värt att ge sig ut på jakt. Känner inte till någon svaghet men vet å andra sidan inte mycket om verkens prestanda heller.
 
Topp