Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul med fler som gillar klockor som saknar vridring.Hur bra som helst; skaffa aldrig en vridring!
Jag tycker du ska skaffa! Den är grym utan, självklart. Ger lite känsla av att den faktiskt använts? Med tanke på skicket är det dock osannolikt? Med vridning är den dock, enligt mig, odödlig.Kul med fler som gillar klockor som saknar vridring.
Jag har jagat runt, tro mig, men dessa vridringar växer inte på träd.Jag tycker du ska skaffa! Den är grym utan, självklart. Ger lite känsla av att den faktiskt använts? Med tanke på skicket är det dock osannolikt? Med vridning är den dock, enligt mig, odödlig.
Tack vännen! Jag hoppas och tror att jag kommer att lyckas hålla i denna buse. Jag var ju ett tag nära på att hugga din Viggen men dök sedan på denna av en ren tillfällighet. Den har växt på mig och är ännu större vilket passar mina labbar ännu bättreStoort grattis !!
Nu är uret i hamn hoppas en gammal gubbe med starkt intresse för samlare med originella ur !
Otroligt arbete. Min Viggen skulle behöva en liknande behandling.idag landande min CP-2a efter att @McGyver tillverkat en vridring till den. Jag kan inte säga annat än att jag är löjligt nöjd.
Åkte på ett canvas till slut.
Who you gonna call!!? McGuver!Otroligt arbete. Min Viggen skulle behöva en liknande behandling.
Hehe, ja jo, måste övertyga fler här hemma först bara att det är en bra investering och att en vridring är något högst nödvändigt.Who you gonna call!!? McGuver!
Oj, så bra det blev! Bra att veta att det går att få en gjord när det är i princip omöjligt att få tag på en gammal !idag landande min CP-2a efter att @McGyver tillverkat en vridring till den. Jag kan inte säga annat än att jag är löjligt nöjd.
Åkte på ett canvas till slut.
Tackar! Hornen är fasade på utsidan och vid spetsarna, men inte in mot boetten! Jag antar att du menar som fasningen på en Spillmann-boett?Det Italienska / Perseo / har jag sett för länge sedan, och den tyska, men hursomhelst, ser mycket fin och charmig ut !
Är bandhornen lite fasade in mot boetten ?
Ser nu att det antagligen är reflexer …
Mycket vackert! Vad är det för ref?
Make Longines Great Again. Tveklöst den vackraste klockan jag någonsin ägt , synd bara att det är nästintill omöjligt att fånga både tvåtons-effekten i tavlan/kronografregisterna och de blånerade visarna på bild samtidigt.
Tror det är 3757 (eller 5737?) , från 1942 med 13ZN flyback verk.Mycket vackert! Vad är det för ref?