Jakten på den ultimata klockan i Sandvikstål är nog över! Clamshellboett, Venus 150, blånerade visare, svensk text och subtil zontavla. Extra bonus att den kom på ett band från @grodslukarenx !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin !Jakten på den ultimata klockan i Sandvikstål är nog över! Clamshellboett, Venus 150, blånerade visare, svensk text och subtil zontavla. Extra bonus att den kom på ett band från @grodslukarenx !
Inte så ofta sådana dyker upp! Tavlan är kanske inte så attraktiv, men helheten är rätt kul!Fin !
Såg denna om någon är sugen på liknande. Ganska trist tavla tkr jag dock.
Perfecta manuell chronograf
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-02-25 15:16:31. Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Otroligt bra!
Grymt snygg band, vart köpte du det? Original ?
Är ett gammalt svinläder, vet inte ursprung tyvärrGrymt snygg band, vart köpte du det? Original ?
Vad tror du om trycket?Eberhard enknappskronograf från första halvan av 1930-talet. 40mm trappstegsboett och kaliber 16000 (Valjoux 65) under huven.
Jag vacklar lite fram och tillbaka! Lutar åt att det inte är original, men det finns inte så mycket referensmaterial att jämföra med. Ska ta med den till GTG så gänget kan nagelfara! @grodslukarenx , @eNielsen och @Anders Forsberg lär komma med ärlig bedömning om jag ber dem om detta!Vad tror du om trycket?
Jag håller med dig där, men har inte lagt någon tid på att studera referensobjekt.Jag vacklar lite fram och tillbaka! Lutar åt att det inte är original, men det finns inte så mycket referensmaterial att jämföra med. Ska ta med den till GTG så gänget kan nagelfara! @grodslukarenx , @eNielsen och @Anders Forsberg lär komma med ärlig bedömning om jag ber dem om detta!
Mycket bra! Well played sir.
Blev ju kanon!Jag fick kronografsekunden utbytt / ommålad på denna från röd till orange. En smaksak helt klart men det blev ett stort lyft tycker jag
(tack till Dala Urteknik!)
Tack! Är väldigt nöjdBlev ju kanon!
Jag fick kronografsekunden utbytt / ommålad på denna från röd till orange. En smaksak helt klart men det blev ett stort lyft tycker jag
(tack till Dala Urteknik!)
Blev ju bra med det nya glasetDubbelpostar denna. Före, under och efter glasbyte som gjorde stor skillnad
Tropical EP kronograf
Tack så mycket! Är supernöjdBlev ju bra med det nya glaset